11 Reacties

6 maanden geleden

Ligt eraan! Is dit je eerste zwangerschapsverlof sinds de ziekmelding? Dan telt het als een nieuwe periode zolang je ziekmelding door de zwangerschap of bevalling komt

6 maanden geleden

Reactie op YayaB

Ligt eraan! Is dit je eerste zwangerschapsverlof sinds de ziekmelding? D ...
En wat als het je tweede verlof na je eerste ziekmelding is?

6 maanden geleden

Reactie op Novbaby23

En wat als het je tweede verlof na je eerste ziekmelding is?
Als de ziekmeldingen en de wazo's allemaal aangesloten zijn dan kan het worden samengeteld maar het hoe en wat weet ik niet precies hoor, dan kun je het beste uwv bellen. Zou het vervelend vinden als ik zit te jokken.

6 maanden geleden

Reactie op YayaB

Ligt eraan! Is dit je eerste zwangerschapsverlof sinds de ziekmelding? D ...
Wat bedoel je precies? Je hebt toch maar 1 zwangerschapsverlof? 😅

6 maanden geleden

Reactie op April-baby2

Wat bedoel je precies? Je hebt toch maar 1 zwangerschapsverlof? 😅
Niet als je opnieuw zwanger wordt tijdens je ziekmelding

6 maanden geleden

Reactie op YayaB

Niet als je opnieuw zwanger wordt tijdens je ziekmelding
Ooooh nee hoor! Ons kinderwens zit erop ☺️

6 maanden geleden

Ligt er denk ik ook aan of het zwangerschaps gerelateerde ziekmelding is of niet. Bijv bekken klachten die blijven bestaan na je bevalling. Volgens mij valt dat dan onder dezelfde ziekmelding. Maar weet t ook niet zeker. Weet wel dat je niet aan ouderschapsverlof moet beginnen als je nog klachten van je zwangerschap/bevalling hebt want die uren ben je dan kwijt.

6 maanden geleden

Reactie op Manon36

Ligt er denk ik ook aan of het zwangerschaps gerelateerde ziekmelding is of ...
Het is zwangerschapsgerelateerd. En idd ik zou aansluitend mijn ouderschapsverlof hebben. Ik heb mij vandaag ziekgemeld 😢

6 maanden geleden

Reactie op Manon36

Ligt er denk ik ook aan of het zwangerschaps gerelateerde ziekmelding is of ...
Hoe bedoel je dat laatste lprecies?

6 maanden geleden

Bij mij telde dit als nieuwe ziekmelding. Ik werd ook "beter gemeld" zodra mijn zwangerschapsverlof in ging.

6 maanden geleden

Hoe bedoel je dat laatste lprecies?
Ik weet van een collega die zwangerschaps gerelateerd ziek bleef dat haar ouderschapsverlof al in ging voordat de ziekmelding goed gegaan was. Toen kreeg ze die uren ouderschapsverlof niet terug. Dus daar moet je goed op letten dat die uren niet ingezet zijn maar je echt ziek gemeld bent. Hopelijk heb ik het nu beter uitgelegd