9 Reacties

één dag geleden

Hoi! Geen persoonlijke ervaring maar een vriendin van me heeft een zoontje met 1 nier. Zij heeft toen geen vruchtwaterpunctie gehad meen ik. Wel een GUO waarbij ze extra dingen checken die vaker samen gaan met het hebben van 1 nier. Hij bleek echter ‘slechts’ 1 niet te hebben en geen bijkomende afwijkingen. Hij is nu inmiddels 4 en gaat heel goed met hem! Jaarlijks controle wel bij de kinderarts maar that’s it voor nu.

één dag geleden

Ja dit heb ik gehad toen ik zwanger was van mijn zoontje. Wij hebben wel een nipt gedaan maar geen vruchtwaterpunctie. We kregen een GUO en idd rond de 34 weken nog weer een GUO. Eerst ook de twijfel of hij misschien lager zat dan normaal, maar na de geboorte bleek hij echt niet aanwezig te zijn. Onze zoon bleek na de geboorte wel ook nog VUR te hebben (urine die terugstroomt naar de nier), waardoor hij het eerste jaar wel een operatie nodig had. Het gaat nu heel goed op zijn lengtegroei na. Maar daarvan is niet zeker dat het door de nier komt. We hebben nu jaarlijks een controle bij de kinderarts (echo/bloedprikken/urine inleveren).

één dag geleden

Reactie op LucyKate

Ja dit heb ik gehad toen ik zwanger was van mijn zoontje. Wij hebben wel ee ...
Dank voor je reactie! Fijn dat het ondanks 1 nier toch goed gaat 🥰! Hebben jullie bewust gekozen voor geen vruchtwaterpunctie of niet aangeboden gekregen? Wij hebben besloten na veel twijfel niet te doen.

één dag geleden

Reactie op lucie1404

Dank voor je reactie! Fijn dat het ondanks 1 nier toch goed gaat 🥰! Hebben ...
Wij hebben het niet aangeboden gekregen toen. Denk dat jullie een prima keuze gemaakt hebben ook omdat er verder niks te zien was op de echo en de nipt goed was. Hopelijk kun je verder gewoon genieten van je zwangerschap! 🥰

één dag geleden

Reactie op LucyKate

Wij hebben het niet aangeboden gekregen toen. Denk dat jullie een prima keu ...
Bedankt 🥰

één dag geleden

Mijn zus haar zoontje zou ook een nier missen. Geen vruchtwaterpunctie gedaan. Pas bij na de geboorte kwamen ze erachter dat hij deze niet mistte, maar heel laag lag! Nog steeds. Hiervoor zit hij onder controle en een heel sterk mannetje 😊 ze moeten alleen opletten als hij zich ergens stoot wat lager.

19 uur geleden

Mijn buurjongetje is 3 jaar geleden ook met 1 nier geboren. Als je het weet valt het je wel op dat hij misschien iets kleiner is voor zijn leeftijd, maar zijn ouders zijn ook vrij kort dus dat zegt mij als medische leek weinig. Verder heeft hij het hoogste woord en ravot de hele buurt bij elkaar. Zijn moeder verontschuldigt zich iedere keer wanneer ze hem weer uit onze tuin of struiken moet vissen...maar eerlijk waar ik ben dolgelukkig dat hij zo optimaal van het leven kan genieten en zie zijn kwajongens streken met liefde door de vingers.

19 uur geleden

Reactie op KGR

Mijn zus haar zoontje zou ook een nier missen. Geen vruchtwaterpunctie ged ...
Dank voor je reactie! En fijn dat die toch nog aanwezig bleek te zijn!

19 uur geleden

Reactie op Jenke

Mijn buurjongetje is 3 jaar geleden ook met 1 nier geboren. Als je het weet ...
Bedankt voor je reactie! Goed om zulke verhalen te lezen, geeft mij weer hoop 😃 bij de 13weken echo zat hij op p89 dus tot nu toe lijkt het geen effect te hebben om zijn groei (vader is ook lang)