11 Reacties

2 maanden geleden

Wij hebben een lotusbevalling gedaan! Ging heel goed de navelstreng is op dag 3 lodgekomen en toen hebben we die dan onder de boom begraven van onze dochter 鉂わ笍 wij vonden het een mooi idee dat de plancenta op natuurlijke wijze losgelaten werd.

2 maanden geleden

Reactie op WilLie1993D

Wij hebben een lotusbevalling gedaan! Ging heel goed de navelstreng is op d ...
Dat lijkt me ook heel mooi inderdaad! Lijkt me wel lastig met aankleden enzo

2 maanden geleden

Reactie op Ceydaah

Dat lijkt me ook heel mooi inderdaad! Lijkt me wel lastig met aankleden enz ...
De eerste dagen deden we haar enkel een pamper aan en dekentje. Ze lag ook nog heel veel op ons. Maar we hadden ook wel van die omslag rompertjes, maar niet gebruik gehad. Het enige wat soms zoeken was, is de borstvoeding geven. In het begin is die navelstreng nog soepel, maar wanneer die uitdroogt is die heel stijf Enzo en dan was toch effe zoeken. Gelukkig hielp mijn partner dan ook met de kom en draaien Enzo馃檲

2 maanden geleden

Reactie op WilLie1993D

Wij hebben een lotusbevalling gedaan! Ging heel goed de navelstreng is op d ...
Hoe heb je dat precies gedaan dan? Placenta in een kom naast de baby maar heb je verder iets gedaan met de placenta?

2 maanden geleden

Met ons eerste kindje een halve lotusbevalling gedaan. Heerlijk 1,5 uur huid op huid gelegen en daarna de navelstreng doorgeknipt. Hij was echt helemaal wit en recht in plaats van gekruld. Heel goed gevoel bij gehad. Met de tweede hoop ik het op dezelfde manier te kunnen doen.

2 maanden geleden

Reactie op Room94x

Met ons eerste kindje een halve lotusbevalling gedaan. Heerlijk 1,5 uur hui ...
Oh dat lijkt me ook een fijne ervaring zeg!

2 maanden geleden

Nee, dit zou ik niet willen. Wel hebben we bij de 1e bevalling gewacht met de navelstreng knippen tot hij was uitgeklopt. We hebben het ook z'n gang laten gaan, dus het het zomaar een halve lotus kunnen zijn. Maar uiteindelijk was de navelstreng al uitgeklopt en doorgeknipt voordat die eruit kwam

2 maanden geleden

Wij deden een halve lotus. Al na 30 minuten was hij volledig wit / uitgeklopt. Hopelijk weer zo deze keer. Vonden het fijn zo

2 maanden geleden

Ik heb ook de wens voor een halve lotusbevalling. Hoewel ik nog niet weet wat ik met de placenta wil doen. Je kan hier namelijk ook capsules van laten maken 馃お beetje gek maar blijkbaar heel voedzaam 馃 iemand ooit gedaan? Ik ben nu in verwachting van ons derde kindje en ik denk ook de laatste. Ik hoop dit kindje in ieder geval een rustigere landing te geven door hem/haar niet direct van de navelstreng los te maken. Kennen jullie mama'en de podcast van Nina Pierson? Zij heeft een aflevering opgenomen over een lotusbevalling en het capsuleren van de placenta. Ik vond het heel inspirerend

2 maanden geleden

Reactie op Kippetje88

Ik heb ook de wens voor een halve lotusbevalling. Hoewel ik nog niet weet w ...
Oh interessant! Dankjewel voor je antwoord. Hopelijk krijg je antwoord op je vraag haha, heb idd ook van capsules gehoord, echter nog niemand gevonden die dit gedaan heeft.

2 maanden geleden

Reactie op Megansbaby

Hoe heb je dat precies gedaan dan? Placenta in een kom naast de baby maar h ...
Wij hadden idd een kom en dan tertadoeken en Keltisch zeezout om die placenta gedaan voor het indrogen en tegen de geur 馃槉