23 Reacties

één maand geleden

Ik ben vandaag acht weken zwanger en ik herken dit! Als ik honger heb, word ik nog misselijker dan ik al ben. Als ik eet gaat m’n hele maag tekeer, krijg ik oprispingen en gaat m’n maag zeer doen. Het maakt niet uit wat ik eet. Licht, zwaar, kleine of grote maaltijden. Niks werkt om dit onder controle te houden. Ik eet appelmoes, smoothies, soepen en hierbij wat echte hapjes eten….

één maand geleden

Heb je kamille thee geprobeerd? Iets minder heftig voor de maag dan Gember? En yoghurt ?

één maand geleden

Ik heb het ook! De echoscopist vond het een gekke klacht. Had het in de vorige (voldragen) zwangerschap ook! Niet echt iets dat helpt. Een beetje op gevoel eten, niet te veel tegelijk. Heb vanocht op 3 moeten 1 boterham gegeten (7,8,9u), meer per moment ging niet. 's ochtends rammelt mijn maag minstens om het uur🤔 Komt vooral na het avond eten.

één maand geleden

Reactie op mrscecen

Ik ben vandaag acht weken zwanger en ik herken dit! Als ik honger heb, word ...
Wat vervelend ook voor jou! Ik ga denk ik maar meer op smoothies leven als het vaste eten, wordt oprecht heel moe van dat zware pijnlijke gevoel op mijn maag 😥

één maand geleden

Reactie op nadinew1007

Heb je kamille thee geprobeerd? Iets minder heftig voor de maag dan Gember? ...
Kamillethee is zeker een optie; ga ik proberen!

één maand geleden

Reactie op Incloudy

Wat vervelend ook voor jou! Ik ga denk ik maar meer op smoothies leven als ...
Het is echt vervelend! Inmiddels heb ik het geaccepteerd. Vanavond eet ik appelmoes met wat kopjes gember thee. En als ik trek krijg nog watermeloen. De ochtend kan ik redelijk eten. De middag kleine lunch lukt nog. Daarna is het echt klaar😅. Hopen dat we hier na het eerste trimester vanaf zijn.

één maand geleden

Reactie op Koekiemonster _

Ik heb het ook! De echoscopist vond het een gekke klacht. Had het in de vor ...
Pfoe had je het je vorige zwangerschap de gehele periode of enkel het eerste trimester? Ik ga dit echt niet volhouden alle als het de gehele zwangerschap doorzet 😫

één maand geleden

Reactie op Incloudy

Pfoe had je het je vorige zwangerschap de gehele periode of enkel het eerst ...
Ik had het maar een week of 3, week 7, 8 en 9 ongeveer. Begon nu wel ietsje eerder. Later nog wel veel last van maagzuur gehad. Nu ook al gehad, dus maar vast begonnen met pantoprazol

één maand geleden

Reactie op Koekiemonster _

Ik had het maar een week of 3, week 7, 8 en 9 ongeveer. Begon nu wel ietsje ...
Ik ga me daaraan proberen vast te houden, een paar weken van de 40 is het meer als waard! Van dat maagzuur herken ik ook; morgen even overleggen met de huisarts voor medicatie wat daar misschien wat verlichting mee biedt. Dankjewel voor je reactie!

één maand geleden

Reactie op mrscecen

Het is echt vervelend! Inmiddels heb ik het geaccepteerd. Vanavond eet ik a ...
Ik herken dit zo goed haha. Appelmoes is opzich lekker haha, ga ik ook maar in huis halen. Nog maar een paar weken en dan hebben we het ergste hopelijk gehad! Ik duim voor ons, moet goedkomen 🍀

één maand geleden

Die omeprazol/pantoprazol lijkt wel echt te werken! Stuk minder last! Is nog niet zoals normaal, maar kan weer 75% van mijn normale portie avond eten eten, ipv 40%. Ook weinig buik/maagpijn. Vermindering van klachten maakt me alleen wel onzeker na de miskraam😔. Maar merk toch wel dat mijn maag niet zo is als normaal.

één maand geleden

Reactie op Koekiemonster _

Die omeprazol/pantoprazol lijkt wel echt te werken! Stuk minder last! Is no ...
Wat fijn dat de ome/ pantoprazol (deels) werkt! & wat naar dat je je daar dan niet persé gerustgesteld door voelt 🥹.. het blijft ook allemaal zo spannend al heb ik zelf geen miskraam meegemaakt (zonder die ervaring vind ik dat al zenuwenslopend) dus kan me niet voorstellen wat jij doormaakt. Hoever ben je nu? En wanneer heb je weer een echo? Ik weet zelf niet wat er bij mij veranderd is maar voel me sinds gisteren ineens weer opknappen. Ondanks dat dit inderdaad misschien ook negatief zou kunnen zijn ben ik wel erg opgelucht met een wat fijner dagje tussendoor

één maand geleden

Reactie op Incloudy

Wat fijn dat de ome/ pantoprazol (deels) werkt! & wat naar dat je je ...
Ik ben nu 7+4! Afgelopen vrijdag heb ik een echo gehad en nu pas weer over 3 weken. Wel fijn dat je weer wat opknapt! Hopelijk geen slecht teken. Bij mijn miskraam zwangerschap had ik nagenoeg geen klachten, maar heb het idee dat mijn HCG aanmaakt niet echt goed ging. Termijn liep ook meer dan twee weken achter. Nu gewoon zoals verwacht.

één maand geleden

Helaas ook hier heel herkenbaar. Gister kwam het echt in vlagen: van hele heftige maagpijn naar een zeurend gevoel. Vandaag ging het overdag goed maar richting de na middag weer meer last en weinig eetlust. Ik ga jullie tips ook eens opvolgen. En wellicht een bezoekje aan de huisarts brengen…

één maand geleden

Reactie op Koekiemonster _

Ik ben nu 7+4! Afgelopen vrijdag heb ik een echo gehad en nu pas weer over ...
Ow dan zitten we dichtbij elkaar. Ik tik vandaag de 8wkn aan! Wat fijn dat je zwangerschap gewoon loopt zoals verwacht. Wel lang hè over drie weken pas een echo 😮‍💨. Ik moet nog twee weken haha de eerste vond vrij vroeg plaats. Vandaag weer opgestaan met maagpijn etc niet zo erg gelukkig maar de klachten zijn er dus nog wel, ook ondraaglijke pijn in mijn tepels haha 🥴

één maand geleden

Reactie op MvdO

Helaas ook hier heel herkenbaar. Gister kwam het echt in vlagen: van hele h ...
Vervelend hè, Enige geruststelling het lijkt bij ons alle niet overdreven lang aan te houden qua termijn en dus goed te ondersteunen met medicatie. Bij mij zelf lijkt na een week wel het heftigste weg te zijn, hoop ik haha 🤕. Hoop dat je iets vind wat voor jou helpt!

één maand geleden

Ik heb er sinds 3 dagen ook enorme last van. Eerst dacht ik dat ik misschien wat heb gegeten wat verkeerd is gevallen, maar de klachten blijven nu na 3 dagen nog aanwezig. Normaal gesproken helpt omeprazol of pantoprazol mij erg goed, gezien ik wel bekend ben met maag en darmklachten… maar nu lijkt het maar van korte duur te zijn. Hoop dat het snel wegtrekt, en ik van dit onprettige gevoel afkom.

één maand geleden

Ik ben 9 weken en heb momenteel echt mega last van maagpijn. Alsof er een grote steen in m'n maag ligt. Dit topic is alweer iets ouder, is het bij jullie nu over? Zijn jullie ook flink misselijk geweest in de weken voordat de maagpijn begon?

één maand geleden

Reactie op wickey

Ik ben 9 weken en heb momenteel echt mega last van maagpijn. Alsof er een g ...
Als het goed is gaat het na de negende week allemaal wat beter. Maar met 12 weken is het ergste weg. En tussen de 14 en de 20 (bij iedereen anders) is het weg (uitzonderingen daargelaten).😊

één maand geleden

Bij mij is het ook weggetrokken met 10 weken ongeveer ☺️ nogsteeds wel misselijk en af en toe dat lege maag gevoel. Maar niets in vergelijking wat ik toen voelde!