29 Reacties
19 dagen geleden
Jeetje wat vervelend om te horen! Ik denk dat het juist nu belangrijk is dat je lekker geniet van de dingen die je wilt eten. Ik heb een HG zwangerschap (extreme misselijkheid met veel spugen) en mijn verloskundige geeft juist aan” al leef je op cola en koekjes” als je maar wat eet. Dus om te eten wat je lekker vind is denk ik juist heel erg goed. Misschien helpt het om dit samen met hem aan je verloskundige te vragen? Dan hoort hij misschien ook van iemand die er voor geleerd heeft dat het echt geen kwaad kan als je zo nu en dan iets lekkers eet.
Heel veel liefs en sterkte gewenst 🥰
19 dagen geleden
Een lijstje met tegenargumenten:
Stress door onredelijke verwachtingen is ook slecht voor de baby (veeeel slechter dan een schaaltje chips zou ik zelf zeggen).
Baby's oefenen het drinken in de buik door vruchtwater door te slikken. Dit doen ze meer wanneer het vruchtwater zoet is. Een stukje taart kán je kindje (in theorie) dus juist helpen om straks een goede start te maken!
Je hebt diverse voedingsstoffen nodig! En ook een beetje extra energie. Dus een te strikt dieet is zelfs ongewenst!
Volgens zwangerhap -en die zijn erg streng volgens mijn verloskundige- mag een kopje koffie gewoon trouwens!
Maar je zou deze onzinnige (en ter plekke verzonnen) argumenten helemaal niet nodig moeten hebben.
Heb je binnenkort een afspraak bij de verloskundige? Misschien kan zij hem even corrigeren want het is wel heel overdreven allemaal zeg ...
19 dagen geleden
Sorry hoor maar ik zou mezelf niet eens gaan verdedigen. Je bent de baas over je eigen lichaam en bepaald zelf wat je erin stopt. Geef je vriend de zwangerhapp app en als hij dan iets opzoekt en het heeft een rood kruis, dan mag die je er zeker op aanspreken. Is dat niet het geval, dan heeft hij niets te zeggen...
19 dagen geleden
Ik dacht dat ik de enige was. Ik mag ook niks! 😡
En ik heb wel cravings naar snoep 🍭 Maarjaa..
Ik mag ook alleen maar vers sap, dus niet uit concentraat
19 dagen geleden
Lieverd, ga de discussie niet aan. Geef hem geen ruimte om dit voor jou te bepalen, en als je dit lastig vindt, dan is het van belang dat je vk hiervan op de hoogte is. Zij kan hierin dingen voor jou betekenen. Je kan dit! 💪
19 dagen geleden
Hij zegt ook als het kindje wat mankeert is het mijn eigen schuld. Ben verdrietig ervan.
19 dagen geleden
Reactie op Ayesha1984
Hij zegt ook als het kindje wat mankeert is het mijn eigen schuld. Ben verd ...
Begrijpelijk dat dit je verdrietig maakt. Het is ook geen gezonde situatie. Wat zou je hier zelf aan willen doen?
19 dagen geleden
Ik zou geen eens met je vriend in discussie gaan maar een zak chips los trekken voor z'n neus.
Het is jouw lichaam en jij bepaald. Je vriend zou je hierin moet steunen ipv je de wet voor schrijven..
19 dagen geleden
Dit klinkt niet als een gezonde basis voor een relatie. Je partner mag best aangeven wat wel en niet gezond is qua producten maar jou verbieden iets te eten gaat echt te ver. Als je met mate Chips patat Snoep etc eet is dat echt niet schadelijk voor je baby. Net wat je zegt je bent er zelf ook nog.
19 dagen geleden
Dit is geen goede basis van een relatie. Hij komt op mij erg dominant over.. is die op meer gebieden dominant of jou dingen probeert te ontzeggen? Ik zou toch in gesprek gaan of anders hulp inschakelen
19 dagen geleden
Komt zijn bezorgdheid ergens vandaan? Ik ken me voorstellen dat het voor een man ook lastig is om totaal geen controle te hebben over de verloop van je zwangerschap, alhoewel je dat zelf als vrouw ook niet hebt. Al in gesprek geweest met de vk waar hij bij is? Het klinkt namelijk ook als een behoorlijke (ongezonde) bezorgdheid. Maar wellicht dat dat achterhaald kan worden zodat jullie erover kunnen praten. Als je nou aan de drank of drugs zou zitten zou ik denken oke. Maar een zwangerschap verloopt nou eenmaal hoe het verloopt. Wat zegt zijn omgeving ervan. Is er iemand die tot hem door kan dringen dat niet oke is tegenover jou? Iemand van wie hij het wel aanneemt, zn ouders of wie dan ook?
Wel erg naar zeg.... In een ideale situatie kan je juist je man elke keer op pad sturen als je weer eens trek hebt in iets wat je niet in huis hebt.
Ik heb zelf een zware hg zwangerschap en als ik ook maar iets zou kunnen eten of drinken dan had ik dat gedaan.
19 dagen geleden
Reactie op LetLoveIn
Wat naar! Is hij op andere momenten ook zo dominant en controlerend?
Nee verder niet
19 dagen geleden
Reactie op hafida230
Dan mag hij ook niks eten, probleem opgelost
Ja dat stelde hij ook voor
19 dagen geleden
Reactie op 4ever2gether
Komt zijn bezorgdheid ergens vandaan? Ik ken me voorstellen dat het voor ee ...
Misschien wel. Zn ex heeft 4 miskramen gehad. Dus dat zou kunnen. Hij komt wel elke dag thuis met alle soorten groenten en fruit en kookt voor me.