29 Reacties

19 dagen geleden

Reactie op Ayesha1984

Misschien wel. Zn ex heeft 4 miskramen gehad. Dus dat zou kunnen. Hij komt ...
Ik kan me voorstellen dat het een voedingsbodem is voor de angst, en daar mag best begrip voor zijn, maar is wel zijn stuk en hoef jij geen last van te hebben dat je geen lekkere dingen meer mag eten. Zou hij openstaan voor een gesprek bij de verloskundige hierover of andere hulp hierin? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit straks voorbij is als jullie kindje is geboren.

19 dagen geleden

Wat vervelend voor je. Ik ken meerdere mensen die dit hebben meegemaakt en vaak is er idd een onderliggende angst. Ik denk dat goed communiceren evt met een derde erbij erg belangrijk is. Natuurlijk is gezond eten erg belangrijk, maar juist als je zwanger bent soms ook lastig zeker met cravings. Ik ben zelf ook streng op koffie maar vind het net als jij 1tje per dag zo lekker. Ik doe er max 2 per week met cafeïne en de overige dagen cafeïne vrij. Wellicht als je spreekt over wat wel en wat niet dat hij mee wil bewegen. En schat ga anders lekker even naar de supermarkt en eet een zak chips leeg als je niet bij m bent:) :) het is en blijft wel jouw lichaam dat zou hij toch moeten respecteren.

19 dagen geleden

Ik zou énorm pissed worden als ik in jouw plaats was. Zwanger zijn is al voor sommigen echt rot, laat staan dat er dan nog iemand élk pleziertje wegneemt. Sorry dat je dit moet meemaken. Ik hoop dat hij beseft wat hij doet.

19 dagen geleden

Reactie op Elise29

Wat vervelend voor je. Ik ken meerdere mensen die dit hebben meegemaakt en ...
Eens! En wie weet eil hij voor de goede orde met me meedoen. Puur omdat hij je wel mentaal wil steunen? Kan ie t zelf ook eens merken.

15 dagen geleden

Onnodige Stress is volgens mij slechter voor de baby dan al die cravings bij elkaar. In mijn cultuur is het zo belangrijk om aan de cravings van een zwangere vrouw toe te geven dat er speciale oude tantes zijn die elke dag checken wat je wilt eten.

Reactie op Ayesha1984

Misschien wel. Zn ex heeft 4 miskramen gehad. Dus dat zou kunnen. Hij komt ...
Maar gaat het niet gewoon hierover? Dat ie vanuit angst om weer een babytje te verliezen jouw eten gaat controleren. Ik denk echt goed om dat met je Vk te bespreken. En ook te noemen wat hij heeft meegemaakt. Want dan kan ze jullie waars veryellen dat oorzaak mk niet in chips eten zit 😉

15 dagen geleden

Reactie op WeldenkendeSterrenbeeld751090

Maar gaat het niet gewoon hierover? Dat ie vanuit angst om weer een babytje ...
Wat een goed advies. En goed dat je doorvraagt waarom hij zo bang is. 4 miskramen is niet niks en die man voelt zich waarschijnlijk zoo machteloos. Ik heb ook een aantal miskramen achter de rug en heb ook allerlei gekke trekjes uit angst en om mijn verwachtingen in toom te houden. De VK kan inderdaad aangeven waar hij beter op kan letten.

14 dagen geleden

Reactie op Ayesha1984

Hij zegt ook als het kindje wat mankeert is het mijn eigen schuld. Ben verd ...
Dit klinkt alsof je vriend therapie nodig heeft. Dat hij die angst van die miskramen meedraagt en liever de vrouw de schuld ervan geeft dan zichzelf. Ik raad in ieder geval aan het met de verloskundige te bespreken. Dit klinkt niet heel gezond voor jou. Daarbij kan het ook nog iets controlerends zijn ten opzichte van jouw uiterlijk. Het idee dat je na de zwangerschap anders uitgaat zien is bij sommige mannen ook nog bewust of onbewust iets waar ze het niet mee eens zijn. Overigens las ik op 24baby dat een beetje chocola eten elke dag kan helpen zwangerschapsvergiftiging te voorkomen. Denk hiermee wel dat ze pure chocola bedoelden, maar het is maar een voorbeeld dat alles niet zo zwart wit is.

14 dagen geleden

Ik sluit me aan bij de adviezen om je verloskundige om hulp te vragen. Verloskundige is toch een neutrale partij in deze. Op zich niks mis mee dat hij zich zorgen maakt om jullie kindje. Alleen slaat het wat ver door. Hopelijk kan de verloskundige hem geruststellen dat een kopje koffie / keertje ongezond eten echt helemaal niet erg is.