Hi!
Even een vraagje. Ik ben nu 6+ weken zwanger en heb nu erom last van alle kwaaltjes die er bij komen kijken. Onder andere dus extreem last van misselijkheid, geen eetlust, af en toe wat buikkrampjes en ook ben ik heel snel moe. Nu is het zo dat op werk, bijna al mijn collega’s vakantie hebben. Ondanks dat ik mij absoluut niet goed voel heb ik toch drie dagen gewerkt en mij dus ingezet voor het bedrijf. Ik had mij vandaag toch maar ziekgemeld. Want ik merk dat het gewoon teveel word. Toen kreeg ik gelijk de vraag of ik wel een halve dag kon werken. Ik ben toen gelijk duidelijk geweest en toen was het van laat maar even of je morgen wel komt. Nu word er toch van mij verwacht dat ik er morgen weer ben omdat het anders te druk is en ze niet bezig kunnen met het vracht. Terwijl de nieuwe vracht is vandaag binnengekomen en je hebt een week om alle vracht in de winkel te hangen. (Ik werk in een kledingwinkel)
Mijn vraag is dus nu, mag werk je ziekmelding weigeren? En op werk zijn ze al op de hoogte van mijn zwangerschap.