40 Reacties

één maand geleden

Reactie op Laura.12345

Gefeliciteerd! Mag ik vragen waarom je al een vermoeden had? Ben erg benieu ...
Hihi die vraag had ik ook. Ik heb namelijk ook n voorgevoel maar niet heel concreet ergens op gebaseerd, heel gek. Nog een weekje wachten voor de eerste echo.

één maand geleden

Reactie op jdbx

Bij mij twijfelde ze nog. Rechts onder het ronde vruchtzakje zie je nog een ...
Hee! Ik heb ongeveer het zelfde verhaal met dan met 2 vruchtzakjes. Vreemd he? Heb jij ook zoveel vragen?

één maand geleden

Reactie op WifeyDP_

Hee! Ik heb ongeveer het zelfde verhaal met dan met 2 vruchtzakjes. Vreemd ...
Ja ik denk er wel veel over na! Zijn het er echt 2? Zit het dan bij beiden wel goed? We zagen al 1 kloppend hartje. Ik heb volgende week met 8 weken een extra echo ingepland om van die vragen af te zijn. En jij?!

één maand geleden

Reactie op jdbx

Ja ik denk er wel veel over na! Zijn het er echt 2? Zit het dan bij beiden ...
Geen fijne situatie en erg onduidelijk hè. Precies dat inderdaad. Hier ook 1 duidelijk kloppend hartje en goed groeiend kindje. Het andere was wat vaag en onduidelijk. Waarschijnlijk twee vruchtzakjes, omdat ze nog een tussenschot zag. Maar kan ook 1 extra vruchtzakje. In de ene leek wat ik te zitten en de andere waarschijnlijk niet? Heel onduidelijk.. Ze vertelde: met de termijn echo meer duidelijkheid, dat duurt nog zo lang! Vanaf echo toen nog 3 weken 😅 Bij elke krampje of steekje vraag ik me af of het daar goed gaat, is het andere 'goede' kindje ook nog wel oke? Is het misschien een later bevruchte eicel, kan dat überhaupt? 2? 3? Huh? Echt zo veel vragen. Wat fijn zeg van die extra echo! En een goed idee. Ik was bij de echo erg afgeleid door ons zoontje die ook mee was (geen probleem, kan die lieverd ook niks aan doen), maar was er niet helemaal bij. Later kwam het pas wat binnen. Niet gevraagd naar extra controle ofzo. Ik heb donderdag een intake gesprek en wil toch vragen of ze niet even kunnen kijken of er iets veranderd is... Hoop het zo. Ook al weet ik maar of het hetzelfde/kleiner is geworden of dat het wel groeit.

één maand geleden

Hoe is het met jullie? Ik merk dat ik even mijn gevoelens kwijt moet. Na de eerste blijdschap en shock, merk ik dat zowel mijn man als ik wel echt aan het twijfelen zijn of we dit aan kunnen. Het gaat een beetje met ups en downs, maar focus nu heel erg op wat straks allemaal niet meer kan of lastiger wordt. Ik weet niet of ik het straks mentaal aan kan met ook onze peuter van 2 erbij. Daarbij speelt ook dat mijn familie niet om de hoek woont, en die van hem in het buitenland. En alles dat logistiek veranderd, maar ook de uitdagingen met het bijkomende slaap gebrek. Het is ook een eeneiige tweeling, dus grotere kans op vroeggeboorte etc. Help! We zijn ook de optie tot beëindiging aan het overwegen, maar dat voelt ergens ook heel slecht en als het er ons makkelijk vanaf maken. Dat zou voor ons dan ook echt de beslissing zijn dat er geen 2 en/of 3e kindje zal komen. Noem me naïef maar had een tweeling nooit aan zien komen. Mijn hoofd gaat echt in cirkeltjes, en ik vind het lastig nu op het positieve te focussen. Gok dat de vermoeidheid die ik nu voel (8weken) daar ook niet in helpt. Anyway, lang verhaal. Herkennen jullie dit, en misschien tips?

één maand geleden

Reactie op Sann98

Hoe is het met jullie? Ik merk dat ik even mijn gevoelens kwijt moet. Na de ...
Hey lieverd ik krijg geen tweeling maar ik lees wel mee in topics. Ik geloof in het feit dat je niks in je leven krijgt wat jij niet aan kunt, en dat alles een reden heeft. Er zit wijsheid in deze situatie en dit had zo moeten zijn. Ikzelf ben ook zwanger, gewenst maar onverwachts omdat mij verteld is dat ik nooit natuurlijk zwanger zou kunnen raken. Ikzelf heb een angststoornis, wij wonen op een studio waar geen ruimte is voor een baby maar desondanks denk ik en geloof ik in de voorbeschikking en dat het allemaal wel goed komt want ik kan alles aan wat mij gegeven wordt. En jullie ook dat weet ik zeker. Mocht je het toch overwegen om weg te halen is dat natuurlijk ook jullie vrije keuze maar wilde dit wel gezegd hebben. Veel succes en sterkte 🤍🤍

één maand geleden

Reactie op Sann98

Hoe is het met jullie? Ik merk dat ik even mijn gevoelens kwijt moet. Na de ...
Wat ontzettend vervelend dat je deze dingen voelt, maar ook heel begrijpelijk. Mijn tip is eigenlijk om vooral op zoek te gaan naar ervaringsverhalen. Er zijn heel veel moeders die al moeder waren en daarna een tweeling kregen. Op instagram zijn er genoeg. Ook lees ik nu het boek 'Oh jee, het zijn er twee', met realistische verhalen van tweelingmoeders, waaronder ook moeders die dus al een kindje hadden. Het is eerlijk en rauw, maar ook bemoedigend. Misschien heb je hier iets aan? Ook zou ik jouw gevoelens zeker delen met een professional, zoals je verloskundige of huisarts. Misschien kunnen zij jou nog verder helpen. Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe, en welke keuze je ook maakt; het is oké! (Ik verwacht zelf ook een tweeling, maar dit zijn mijn eerste kindjes. Ook ik ervaar stress en twijfels, maar vind het ook zeer bijzonder en bizar dat mijn lichaam dit gaat doen. Hopelijk helpt dit soort positieve gedachtes bij jou ook!)

één maand geleden

Gefeliciteerd ❤️ Ik weet sinds vanmorgen ook in verwachting te zijn van een tweeling.(7 weken) Het voelt helemaal onwerkelijk na ons 2e ICSI traject. Iets meer dan een jaar geleden kregen we te horen dat de kans om zwanger te raken heel klein was. En dan nu dit nieuws verwerken.❤️ Ik ben al dagen zo vermoeid en heb het er niet echt makkelijk om zwanger te zijn. Binnekort even inlezen over (eeneiige) tweelingen.☺️

één maand geleden

Reactie op Sammy1610

Wat ontzettend vervelend dat je deze dingen voelt, maar ook heel begrijpeli ...
Dat is een goeie tip, die ga ik eens op zoeken.Dankjewel, en gefeliciteerd :-). En ik weet ook wel dat het uiteindelijk goed komt, maar die twijfel en onzekerheid....Ons leven is nu heel fijn, en ben bang dat dat volledig op zijn kop gegooid wordt. Zou zo fijn zijn als je die gedachtes gewoon uit zou kunnen zetten.

één maand geleden

Reactie op Sann98

Hoe is het met jullie? Ik merk dat ik even mijn gevoelens kwijt moet. Na de ...
Hoi 🩷 Ik heb ook ontdekt dat ik zwanger ben van een eeneiige tweeling. Ik heb een dochtertje die dan 2 zal zijn ook. Wij gingen voor een tweede kindje, niet voor een tweede en een derde. Drie kinderen was sowieso nooit mijn plan. Hoewel ik in eerste instantie vooral overweldigd was en paniek voelde, reageerde mijn man en mijn omgeving heel positief. Dat is wel helpend. Mijn hoofd gaat ook alle kanten op nu... mijn vk zei dit is iets wat je stap voor stap aangaat en in mee groeit. En daar ga ik inderdaad maar vanuit. Wat er ook gebeurd, we will figure it out 🥰

één maand geleden

Hoi allemaal, ik ben er afgelopen donderdag ook achtergekomen dat ik zwanger ben van een tweeling. We zaten al vrij lang in een fertiliteitstraject en dit zou de 2e “mislukte” ivf poging zijn die werd omgezet in IUI omdat er maar 2 eitjes waren. Ik had vrij weinig hoop dat ik überhaupt zwanger zou worden, laat staan van twee. Op de echo was het wel echt duidelijk te zien, deze is op 7.2 gemaakt. Ook beide goede hartactie zei de dokter. Ik hink wel tussen heel blij en heel bang. Ik ben na 6 jaar proberen net 40 en dan ineens een tweeling moet toch een behoorlijke aanslag zijn voor lichaam en geest. Maar mijn oma’s hebben ook allebei een tweeling gekregen dus dat heeft ook wel weer iets heel moois! Oh en alle tips zijn welkom, geen idee hoe ik dit aan ga vliegen en de misselijkheid en vermoeidheid helpt totaal niet..

één maand geleden

Na een paar weken afwachten hadden we gister een extra echo om te kijken of het er 2 waren. En inderdaad, 2 vruchtzakjes alleen 1 inmiddels leeg. Verklaard voor mij wel de kwaaltjes die ik nu heb en bij mijn zoontje niet had! Blij met 1 kloppend hartje 🥰

één maand geleden

Reactie op jdbx

Na een paar weken afwachten hadden we gister een extra echo om te kijken of ...
Dinsdag heb ik exact hetzelfde voor gehad. Hey 2e vruchtzakje was bij mij niet meer te zien.

één maand geleden

Hoi hoi, Ook hier wordt een tweeling verwacht! De zwangerschap zelf was al een verrassing omdat we niet aan het “proberen” waren, dat het er twee zijn was helemaal een verrassing! We hebben ook echt even aan het idee moeten wennen, maar hebben er nu vooral erg veel zin in. Ons dochtertje wordt in juni pas 2… dus 3 onder de 2 voor de eerste paar maandjes haha Voor ons wordt het sowieso wel een logistieke uitdaging aangezien we in juli ons huis hebben verkocht en we sindsdien in onze buscamper wonen 😅 Gynaecoloog was het er eerst ook niet mee eens dat we alsnog weg willen gaan, maar na overleg was er toch akkoord dat we +- 10 weken op reis kunnen gaan en we voor de laatste loodjes (en de bevalling) in NL zijn. Zonder goedkeuring van de gynaecoloog waren we waarschijnlijk alsnog vertrokken 🫣 Wat wij vooral lastig vinden is dat de hele zwangerschap meteen medisch wordt gezien. Tuurlijk is het ergens logisch ivm de groei etc, maar man man man… ze maken er wel iets gigantisch groots van! Wij vonden het ook erg raar dat er bij de eerste afspraak in het ziekenhuis eigenlijk amper werd gevraagd naar hoe het met mij ging, hoe ik me voelde etc… komt misschien omdat ze meer op dat reizen gefocust was. NIPT test hebben we al geprikt, nu afwachten op de resultaten… zo benieuwd!

één maand geleden

Hoi lieve Mama's to be, Ik heb een vraagje, ik heb vandaag te horen gekregen dat ik 2 eitjes heb die zoals het er nu uitziet beide gaan springen. En dat ik dus kans maak op een meerling 😳 Super spannend maar Ozo gewenst. Hadden de mama's die nu zwanger zijn van een tweeling ook een "dubbele eisprong" of is het bij jullie spontaan gelukt? En hoe groot zijn de kansen? Heb 5 weken geleden miskraam gehad 😟

één maand geleden

Reactie op melissaberkers

Hoi lieve Mama's to be, Ik heb een vraagje, ik heb vandaag te horen gekrege ...
Bij mij was de zwangerschap ongepland, dus spontaan gebeurd, nadat er altijd gezegd is geweest dat ik niet spontaan zwanger kon worden. Ik ga voor je duimen🍀

één maand geleden

Reactie op karink92

Bij mij was de zwangerschap ongepland, dus spontaan gebeurd, nadat er altij ...
Jaa het lijkt me zo ontzettend bijzonder mocht het zo zijn 🍀☺️

16 dagen geleden

Gefeliciteerd allemaal! Wij verwachten ook een tweeling! Ik ben nu 11+3. Zo spannend. Eerste zwangerschap en het was een grote verassing ondanks dat er wel wat tweelingen voorkomen in mijn familie. Fijn om informatie en tips te delen met elkaar!

13 dagen geleden

Reactie op Sann98

Hoe is het met jullie? Ik merk dat ik even mijn gevoelens kwijt moet. Na de ...
Ik ben ook zwanger van een 1 eiige tweeling en heb er nog 2 rondlopen.. heb helaas geen moeder meer, geen zussen, geen vriendinnen in de buurt, maar aan afbreken zou ik niet denken. We kunnen meer aan dan we denken, hoe moeilijk het af en toe ook lijkt. Probeer niet te focussen op al het negatieve en probeer er een positieve van in te zien. Hopelijk gaat dit je lukken, wellicht helpt het ook om te praten met de praktijkondersteuner van je huisarts. Je gevoelens zijn heel normaal en de shock is uiteraard heel groot; dat was het bij mij ook. Maar eenmaal gewend, zou je niet anders willen. Sterkte en ik duim voor je!