22 Reacties

18 dagen geleden

Misschien een ZZP’er/zelfstandige ipv een kraambureau en je behoeftes bespreken?

18 dagen geleden

Ik had bij mij vorige een kraamzorg die kwam 1 uur per dag! Deed alle nodige controle’s. Was er voor de rest van de tijd voor de nodige vragen ect. En ging daarna weer. Echt MEGA fijn. Het enige was , dat ze verplicht was 3 uur te schrijven per dag want dat was het minimum! Maar dat vond ik geen enkel probleem!

18 dagen geleden

Reactie op LeergierigeLelie793287

Helaas ik woon in Roosendaal, noord-brabant

18 dagen geleden

Reactie op blackbird123

Ik had bij mij vorige een kraamzorg die kwam 1 uur per dag! Deed alle nodig ...
Ja ik had dit ook aangegeven , maar kreeg te horen dat dit echt niet mocht. Maar buiten de controles om hebben ze gewoon niks te doen hier in huis. Dat doet mijn man.

18 dagen geleden

Ik lees even mij. Wij twijfelen ook en hebben dit bij de verloskundig aangegeven. Zij adviseerde wel in te schrijven en een kennismaking te doen zodat we daarna definitieve keuze te maken. Anders gaan wij ook alleen de medische checks doen en verder geen zorg.

18 dagen geleden

Reactie op lindavdheijden

Ja ik had dit ook aangegeven , maar kreeg te horen dat dit echt niet mocht. ...
Voor ons was het absoluut een win/win! De kraamverzorgster had een rustige week. Schreef gewoon de uren die “verplicht” moesten! En ik had mijn controle’s en de verdere rust in huis😂

18 dagen geleden

Reactie op blackbird123

Voor ons was het absoluut een win/win! De kraamverzorgster had een rustige ...
Ja zo deden wij het ook en straks krijgen we dezelfde (zzp’er) dus ze vindt het prima. Hoeft niet langer te zijn dan nodig en van ons huishoudelijke dingen te doen. Er even vanuit gaande dat het weer soepel loopt, bij evt keizersnede is het misschien anders met wel al 2 kindjes rondlopen. Schrijven van uren is geen probleem gezien ik dit in mijn bevallingsjaar gedekt hebt via verzekering.

18 dagen geleden

Wij willen ook geen kraamverzorgster die de hele dag komt. Max 3 uur vind ik al veel eigenlijk maar daar kom ik nier echt onderuit denk ik. Mijn man is gewoon 3 weken vrij dus die kan het huishouden etc doen. Moet er niet aan denken dat er de hele dag iemand in mijn huis hangt, voelt niet prettig. Ben benieuwd hoe je het gaat oplossen.

18 dagen geleden

Hier precies dezelfde twijfel. Ik heb net toch een inschrijving gedaan op advies van de gynaecoloog. Zij gaf aan dat als het niet bevalt ik het meteen kan stopzetten, al is het na één dag. En dat je alleen eigen bijdrage betaald voor de uren die je hebt opgenomen. Ik vind het opzicht wel chill als iemand wat huishouden doet. Verder red ik me wel met mijn baby want voor ons is het ook niet de eerste. Ik heb bijv geen ondersteuning nodig bij de verzorging van mijn baby zoals in bad of alles wat daarbij komt kijken.

18 dagen geleden

Ik heb de minimale zorg aangevraagd dus 3 uurtjes maar ik stuur der gewoon eerder weg als de controles klaar zijn , ook gedaan bij de 2e zwangerschap 🥰

18 dagen geleden

Hoi! Ik denk hier ook sterk aan. Wij krijgen een kindje via draagmoederschap. We wilden graag het kraamhotel, maar dat wordt lastig met onze situatie. Ik zit echter helemaal niet te wachten op iemand in huis, omdat ik zelf nergens van hoef te herstellen. De hielprik wordt bijvoorbeeld door de verloskundige van mijn zus gedaan (zij draagt ons kindje) en de eerste twee dagen blijven we in het ziekenhuis omdat het een keizersnede wordt. Enige waar ik nog over twijfel is wellicht 1 ochtend of middag iemand te laten komen voor echt de tips & tricks. Maar verder…..

18 dagen geleden

Ik snap hier helemaal niks van 😂. Heerlijk zo’n kraamverzorgster. Naast dat ze kijkt of het goed met jou en de baby gaat, neemt ze ook zoveel uit handen. Leuk dat je man dat kan maar die wil misschien ook wel baby knuffelen terwijl jij misschien uitgescheurd in bed ligt en nog geen kopje thee zelf kan halen. En ook als je er wel top bij zit, dan nog steeds heerlijk. Bij de eerste leerden we echt nog vanalles, bij de volgende zorgde ze voor mij zodat man voor de andere kinderen kon zorgen. Ik neem juist een zzp-er zodat ik volledige uren kan krijgen 🙂.

18 dagen geleden

Reactie op Lucianonr3

Ik snap hier helemaal niks van 😂. Heerlijk zo’n kraamverzorgster. Naast da ...
Ja ik wil dat allemaal niet. Het gene wat ik niet kan deed mijn man. En dat was niet veel, want ik deed het zelf gewoon zo veel mogelijk. En gelukkig deelt mijn man diezelfde mening, wij houden niet van vreemde ogen in ons huis. Daarbij woont mijn schoonmoeder letterlijk om de hoek, dus die kan heel veel uit handen nemen als het nodig zou zijn. En dan heb ik die liever over voor koffie als een andere. Maar goed ieder z'n eigen ding, ik wil alleen iemand voor de controles. 😊

18 dagen geleden

Ik snap je helemaal! De eerste keer kraamzorg was voor mij zo stressvol. Ondanks dat ze erg d'r best deed ervaarde ik het toch als niet fijn dat er een vreemde in je huis is. Het voelde als bezoek. Ze hoefde van mij geen wc te doen. Letterlijk alleen de medische kant. Dan zou je verwachten dat ze na die 10 min. Werk weer zoiets vetrekken maar nee mevrouw bleef gewoon haar uurtjes volmaken. Deze keer hebben we een zzp en aangegeven dat we zo min mogelijk uren willen. Echt alleen medische check. Gelukkig was haar agenda ook bijna vol en kan ze me voor die tijd nog tussendoor plannen. Hopelijk gaat het deze keer wel goed en kan ik genieten van de eerste kraamweek.

18 dagen geleden

Het ligt er ook wel heel erg aan hoe je bevalling loopt. Stel je krijgt onverwachts een spoedkeizersnede waardoor je automatisch een langer herstel hebt, dan is het fijn om extra hulp te krijgen.... Was in ons geval in ieder geval zo. Hebben haar toen alsnog wel wat eerder "weggestuurd" omdat ik gewoon graag met ons 3en wilde zijn ipv met een vreemde in huis

17 dagen geleden

Reactie op HappyMother2023

Het ligt er ook wel heel erg aan hoe je bevalling loopt. Stel je krijgt onv ...
Ik heb dat gehad met mijn vorige bevalling een spoed keizersnede ,maar vond het herstel een stuk chiller als mijn Vaginale bevalling! Dus ze is ook echt maar 1 uur per dag gebleven!

17 dagen geleden

Ik zou geloof ik wel zorgen dat je iets geregeld hebt en achter de hand hebt. Bij mijn tweede kwam ik thuis met een katheter (hele eerste week met dat ding als handtasje in mijn hand rondgelopen). Ik kon dus qua verzorging weinig zelf, want kon dat ding nergens kwijt. Voelde me diep ongelukkig. Beetje afwachten tot ze bij me gebracht werd voor een voeding. Ik dacht van tevoren ook ‘wat moet ik nou met kraamzorg’, maar was zo blij dat ze er was. Ze ging ook echt voor mij de strijd aan om te zorgen dat de katheter zo snel mogelijk eruit kon.

16 dagen geleden

Reactie op Sylvia1419

Ik heb de minimale zorg aangevraagd dus 3 uurtjes maar ik stuur der gewoon ...
Dit hebben wij ook zo gedaan. Na een uurtje zei ik vaak je kunt gaan dankjewel. Wij ervaren veel meer rust zonder een vreemd persoon in huis. Ook het wennen met elkaar en aan het nieuwe gezinslid vond ik makkelijker zonder kraamhulp😊👍 ik merkte dat ik mij verplicht voelde met haar te praten ed. Ik geef mijn aandacht liever aan de baby en ons zoontje van 3.
Wij kiezen er ook voor om geen kraamzorg te hebben. Wel hebben we gekozen voor een postpartumdoula die kan komen voor hulp bij bijvoorbeeld de borstvoeding. Onze reden is vooral dat we het niet fijn vinden om continu een vreemde in huis te hebben. We willen echt de rust pakken met z’n drietjes. Ook heb ik veel angst voor medici en voel ik mij niet op mijn gemak bij kraamzorg. Mijn man kan wel lange tijd thuisblijven dus ik heb wel steun. De verloskundige staat volledig achter ons maar adviseerde dus wel die doula.

11 dagen geleden

Mijn schoonzus had de kraamzorg ook maar voor het minimale aantal aan uren. Deed eigenlijk ook alleen de medische checks en ging toen weer.