7 Reacties

3 dagen geleden

Jij en je baby gaan voor! Je weet wat we zeggen in de zorg, je kan pas voor een ander zorgen als je eerst goed zorgt voor jezelf. Bespreek het met je leidinggevende. Desnoods of je andere werkzaamheden kan doen als je je echt niet wilt ziekmelden. Maar denk echt aan jezelf!

3 dagen geleden

Als je dit nodig hebt nu, en dat klinkt super logisch, geef het aan! Hou in je hoofd dat je het voor de baby doet, soms is dat makkelijker. Vraag iemand of die je wil coachen en oefen het gesprek, en bedenk samen manieren hoe je jezelf kan tegenhouden 2x zo hard te werken in de ochtend. Misschien is er ook wel een collega die je daarbij wil helpen?

3 dagen geleden

Dank jullie beiden voor de fijne reacties! Vandaag in de ochtend prettig gewerkt, maar na 15 gecrasht en dan thuiskomen en realiseren dat je te laat geschakeld hebt. Ga morgen contact leggen met bedrijfsarts en plannetje maken.

2 dagen geleden

Succes morgen!!

2 dagen geleden

Hai, ik slik ook methyldopa, ik heb nooit de link gelegd dat de vermoeidheid hiervan zou kunnen komen. Ik slik het wel al vanaf het begin van de zwangerschap en ik moet er wel altijd aan wennen. Ik neem aan dat dit in jou geval hetzelfde zal zijn. Het kan ook heel goed zijn dat het niet gaat wennen, dan zou ik zeker dit aangeven op je werk. Ik leer ermee leven als zzp’er en al twee andere kindjes. Vermoeidheid is mijn tweede naam haha. Methyldopa doet wel zijn werking bij mij waarvoor ik hem toedien dus veel keus heb ik dan ook niet. En zou in jou geval halve dagen werken wel een perfecte oplossing zijn. Tegen jezelf ingaan ga je toch niet lang volhouden.

één dag geleden

Hi, ik heb geen ervaring hiermee maar zit wel in hetzelfde schuitje. Werk ook in de zorg en mijn bloeddruk tijdens iedere controle te hoog. Hierdoor ook medisch geworden. Ik ben gestart met medicatie maar me werk doet heel moeilijk. Ik hoor graag wat de bedrijfsarts jou adviseerd. Ik ga dit zelf ook aangeven want met mijn leidinggevende kom ik er niet uit.

één dag geleden

Reactie op SUMMER2021

Hi, ik heb geen ervaring hiermee maar zit wel in hetzelfde schuitje. Werk o ...
Zelf aangeven om in contact te komen met de bedrijfsarts.