17 Reacties

één maand geleden

Wat ontzettend verdrietig. Ondanks voorgevoel of niet te vroeg juichen, het blijft een klap in je nek die je niet kan incasseren. Ik snap dat je 'het: eruit wil hebben. Je wordt nu gefopt door je lijf en je wil verder. Veel sterkte xx

één maand geleden

Ik heb dinsdag een echo gehad met 7+6 en daar was ook alleen een lege vruchtzak te zien. Nu wachten tot de 23e voor een controle echo, maar ik voel aan alles dat het foute boel is. Ik hoop dat de miskraam zelf zsm door zet. Anders wil ik curettage, ik ga het (als ik voor mezelf mag spreken) absoluut niet met medicatie opwekken. Hopelijk verloopt het allemaal ‘soepel’ voor je, veel sterkte 🤗

één maand geleden

Jij ook veel sterkte meis! Ik denk ook dat ik meteen voor curettage zou kiezen..zeker als ik verhalen lees over de medicatie, veel pijn en alsnog vaak curettage nodig. Sterkte xxx

één maand geleden

Heel herkenbaar, dat gevoel van: ik wil het er nu uit hebben. Ik heb 2x een missed abortion gehad en wilde het toen mentaal af kunnen sluiten, daarvoor moet je toch het fysieke deel achter de rug hebben. Eigenlijk ‘moest’ ik het een week aankijken of het alsnog vanzelf op gang kwam, maar ik heb me eerder naar de gyn laten verwijzen. Bij de eerste hadden 2 pogingen met medicatie geen effect en kreeg ik uiteindelijk een curettage, bij de tweede deed de medicatie perfect zijn werk: 4 uurtjes flinke krampen en daarna in 1x al het weefsel en vruchtje kwijt. Veel sterkte met je keuze en het verlies van je zwangerschap 💫

één maand geleden

Reactie op LB22

Heel herkenbaar, dat gevoel van: ik wil het er nu uit hebben. Ik heb 2x een ...
Dankjewel voor je reactie en wat vervelend dat je dit ook mee hebt moeten maken!het voelt inderdaad als je 'moet' nu een week afwachten. Het is een beetje een mindfuck, de ene keer denk ik echt het is misgegaan, maar sommige momenten ga ik weer twijfelen, zou het toch nog goed kunnen gaan en ik gewoon minder ver zwanger zijn.. gelukkig is het 'maar' een week. En geeft me ook wel even tijd om na te denken voor welke methode ik ga kiezen.

één maand geleden

Hi! Wat ontzettend verdrietig. Ik heb in maart hetzelfde gehad; een vitaliteitsecho gehad maar een lege dooierzak. Ik wilde het ook gelijk uit mijn lichaam hebben waardoor de verloskundige gelijk een afspraak heeft gemaakt bij de Gynocoloog. Van de Gynocoloog kreeg ik medicijnen mee om de miskraam op gang te krijgen. Omdat er vrijwel niks zat, deed het trouwens helemaal niet zoveel pijn. Wellicht stelt je dat gerust. Ik wil je sterkte wensen. Het is echt super klote en je wordt er onzeker van, maar het komt goed!

één maand geleden

Hier precies het zelfde. Eerste echo 2 weken achteruit gezet maar wel een kloppend hartje, alleen had ik vanaf dat moment sterk het gevoel dat er wat mis was. Vandaag een extra echo gehad omdat ik zekerheid wilde en mn klachten waren verdwenen . Ik had nu 10 +2 moeten zijn maar helaas niks meer te zien 😔. Verder niks geen klachten gehad, dus het kwam wel hard aan. Waarschijnlijk is het hartje gestopt met kloppen vlak na de eerste echo.

één maand geleden

Reactie op Katrien1994

Hier precies het zelfde. Eerste echo 2 weken achteruit gezet maar wel een k ...
Vreselijk 😢 sterkte

één maand geleden

Wat naar allemaal! Bedankt voor jullie fijne reacties 😘

één maand geleden

Wat naar! Ik ontdekte met de termijnecho dat het foute boel was. Nu wachten op de miskraam. Ik lees hier dat meiden meteen voor curettage kiezen, maar mijn vk zei dat ze altijd eerst met medicatie proberen als het niet zelf op gang komt. Maandag misschien toch nog maar even bellen, want eigenlijk wil ik het asap uit m'n lijf.

één maand geleden

Reactie op PrachtigeOrchidee764359

Wat naar! Ik ontdekte met de termijnecho dat het foute boel was. Nu wachten ...
Aii heel veel sterkte, ik begrijp je helemaal! Bij mij gaf ze aan dat je beide kon kiezen, maar weet niet of de gynaecoloog dat ook zo ziet. Ik had gisteravond een heel klein beetje helder rood bloed bij afvegen, maar heb t al een paar keer gehad en er zet niets door..hoop ook eigenlijk dat t dit weekend gewoon vanzelf op gang komt, want anders worden het nog een paar lange dagen/weken ...

één maand geleden

Reactie op PrachtigeOrchidee764359

Wat naar! Ik ontdekte met de termijnecho dat het foute boel was. Nu wachten ...
Ten eerste heel veel sterkte 🤍 Als je zelf niet de medicatie wilt doen kunnen ze je echt niet dwingen hoor, ieder ziekenhuis benadert het toch anders dus zou de ene gynaecoloog zeggen dat ze eerst alleen medicatie willen doen zou het zomaar kunnen dat een ander ziekenhuis zegt; nee hoor geen probleem je kan een curettage krijgen als je dat wil. Toch hoop ik ook voor jou dat het allemaal voorspoedig mag verlopen 🍀🤞🏼

één maand geleden

Als tip, mocht je het wel echt weg willen hebben en het is mis, kan je ook kiezen voor een curretage bij een kliniek. Lees vaker dat je daar veel sneller terecht kan.

één maand geleden

Reactie op Surprisesurprise

Als tip, mocht je het wel echt weg willen hebben en het is mis, kan je ook ...
Sorry misschien domme vraag, maar kliniek als ik abortuskliniek?

één maand geleden

Reactie op mariafs

Sorry misschien domme vraag, maar kliniek als ik abortuskliniek?
Ja zo’n kliniek inderdaad. Ik lees en hoor het steeds meer. Alleen wel heel vervelend dat je dan bij mensen ligt die iets heel anders doormaken vaak omdat jou kindje dan wel heel gewenst was. Desalniettemin is het vaak wel heel snel beschikbaar en hoef je niet door die ellende met medicatie heen als je dat niet wil. Je hebt altijd recht op een abortus, en je kan kiezen of je dit met of zonder een roesje zou willen in de klinieken. Personeel is heel lief en begaan begrijp ik, ik heb zelf geen abortus gehad maar dit hoor ik van anderen. Maar ik hoop natuurlijk dat het bij ts allemaal goed zit en niet nodig is.

één maand geleden

Reactie op Surprisesurprise

Ja zo’n kliniek inderdaad. Ik lees en hoor het steeds meer. Alleen wel heel ...
Oke ik ga daar is achteraan dan. Goeie tip! Sommige ziekenhuizen waaronder die van mij hebben van die k*t protocollen

één maand geleden

Reactie op mariafs

Oke ik ga daar is achteraan dan. Goeie tip! Sommige ziekenhuizen waaronder ...
Oh ik zie nu je post, wat een rotsituatie zit je in zeg. Ik hoop dat je gauw terecht kan bij een kliniek 🙏