13 Reacties

12 dagen geleden

Ben je al getest op ijzer toevallig? En als je een lege maag hebt wordt je ook misselijk. Bij mij hielp en helpt het, klinkt stom, maar had een banaan een schijfjes gedaan, om het half uur nam ik 1 of 2 schijfjes banaan. En toen dat goed ging, zelfde gedaan met een broodje, om het half uur een klein hapje. Ze zeggen ook dat ongezoete biologische appelmoes goed schijnt te helpen. Als ik nu een hele dag misselijk ben doe ik het op die manier, heb er nog steeds veel last van ook ik ben nu 13+5

12 dagen geleden

Reactie op karink92

Ben je al getest op ijzer toevallig? En als je een lege maag hebt wordt je ...
Bedankt voor de snelle reactie! Ja ze hebben me op alles geprikt, was allemaal goed. Fruit eet ik ook veel, dat is het enige waar ik zin in heb, goede tip! Appelmoes ga ik ook proberen. Bedankt!

12 dagen geleden

Verse kippensoep maken 😃

12 dagen geleden

Ik heb het ook.. hele dag misselijk en totaal geen trek in eten.. Ik heb dus een afkeer tegen alles wat ik lekker vond, bijvoorbeeld kip kan ik niet meer zien of komkommer gril ik ook van.. Enige wat naar binnen gaat is tosti’s of iets met kaas

12 dagen geleden

Same, ik eet voornamelijk dingen waarvan ik vind dat er weinig smaak aan zit 😂 anders trek ik het ook slecht. Avondeten is een hel en alles wat ook maar sterk ruikt word ik ook niet goed van, vandaag 13 weken. Hoop toch dat het uiteindelijk minder word!! 😖

11 dagen geleden

Heel herkenbaar! 13 weken en ook de hele dag misselijk. Ik probeer elk uur iets te eten en het op deze manier vol te houden. Hopelijk gaat dit snel voorbij!

11 dagen geleden

Zo vreselijk vervelend! Ik herken dit helaas. Maar ik ben nu bijna 16 weken en het is echt zo goed als over. Mijn vorige zwangerschap ging het pas vanaf 16 weken beter. Ze kunnen er ook zo een week of iets naast zitten hè met berekenen van de uitgerekende datum dus dat zou kunnen verklaren waarom er nog zoveel van dat hormoon in je lijf zit wat zo ziek maakt. De enige tip die ik heb is echt rustig aandoen. Kleine beetjes fris voedsel om steeds iets in je maag te hebben en hoop houden dat dit straks over is. Hou vol 🤗

11 dagen geleden

Reactie op Kabr

Zo vreselijk vervelend! Ik herken dit helaas. Maar ik ben nu bijna 16 weken ...
Hier eenzelfde verhaal. Ook veel last gehad, nu 15+3 en een stuk beter. Niet volledig over. Vorige zwangerschappen over vanaf 16 weken en een beetje ;) Er is nog hoop

11 dagen geleden

Bedankt voor jullie reacties allemaal! Dan hopen dat het met 16 weken beter wordt ;) nog even volhouden allemaal

11 dagen geleden

Heb je al emesafene geprobeerd? Hier haalde dat namelijk wel het scherpe randje eraf te verkrijgen bij de huisarts

10 dagen geleden

Ik heb last van extreme misselijkheid met veel overgeven en een metalen smaak in de mond. Ben nu 12 weken. Ik ben dus ook 5 kilo kwijt en heb al 2 keer aan het infuus gelegen. Ik krijg hier medicijnen voor (nosic) en de laatste week zelf met een extra dosis medicijnen om uitdroging te voorkomen. Het haalt slechts de scherpe randjes ervan af, ik ben nog steeds tijdens en na elke maaltijd kotsmisselijk, maar het echte overgeven is vermindert naar een keertje om de ene dag. Wat helpt is een strak dieet,(elk uur kleine porties)want een lege maag is erger. Bij mij verlichten een paar dingen die erg bitter, zuur of zout zijn(gebruik laag sodium zout). Verse grapefruit sap, verse limoensap, gemberthee is het enige wat ik binnenhoudt qua drank (vaak aangelengd met water). De zuig beweging op mint en zure snoepjes helpt ook. (Daar gaat mijn glazuur). Mijn laatste redmiddel is een klein tipje laag sodium zout op het puntje van mijn tong. Als ik dat Max 3 keer doe gaat de misselijkheid even terug en kan ik dooreten. Erg stressvol.

10 dagen geleden

Reactie op karink92

Ben je al getest op ijzer toevallig? En als je een lege maag hebt wordt je ...
Wat knap dat je jezelf er op die manier hebt uit getrokken! Wat een goed idee om dat zo te doen ook.

10 dagen geleden

Reactie op Jenke

Ik heb last van extreme misselijkheid met veel overgeven en een metalen sma ...
Heftig dit 😢 herkenbaar wel, gelukkig niet aan t infuus gelegen maar wel dat zoeken naar wat verlicht het iets om dan iets te kunnen eten. Nu 13 weken en gister gewoon weer gespuugd. Vorige zwangerschap was met 17 weken beter en daarvoor op en af. Hopen vr allemaal dat t gauw beter gaat!!!