28 Reacties

2 maanden geleden

Hey! Je hoeft geen nachten meer te werken als je zwanger bent, ik heb het vorige zwangerschap gelijk aangegeven bij mn uuleiddinggevende en hoefde ze niet te werken. Er zijn ook onderzoeken geweest dat je meer kans op een miskraam hebt bij 2 of meer nachtdiensten per week vooral vanaf week 8. Niet om je bang te maken maar meer om je te motiveren om het te bespreken! Succes!

2 maanden geleden

Ik heb het ook gelijk aangegeven bij mijn leidinggevende. Geen nachtdiensten meer voor mij om dezelfde reden die Lise- aangeeft. En ik vond het toch altijd al zwaar dus komt me goed uit. Haha

2 maanden geleden

Reactie op Lise-

Hey! Je hoeft geen nachten meer te werken als je zwanger bent, ik heb het v ...
Ja dat is dus het ding. Ik werk alleen maar snachts al 6 jaar. En ik werk dan nu 1 x in de 2 weken 2 nachten

2 maanden geleden

Reactie op Josie123

Ik heb het ook gelijk aangegeven bij mijn leidinggevende. Geen nachtdienste ...
Jaa alleen mijn baan is alleen maar snachts te werken 🤭 dus dat kan niet zomaar meteen omgegooid worden

2 maanden geleden

Reactie op KelsLong

Ja dat is dus het ding. Ik werk alleen maar snachts al 6 jaar. En ik werk d ...
Wat een lastige situatie! Kan je leiddinggevende geen alternatief werk voor je regelen? Hoop dat je een goede oplossing samen kan vinden 🍀

2 maanden geleden

Ik ervaar de nachtdiensten juist als fijn in de zorg. Het is voor mij minder tillen als bij de dag dienst. Minder stress met opnames regelen. Artsen bellen medicatie bestellen. Normaal vind ik dat juist heel fijn alle chaos maar merk dat ik nu de rust was fijner vind. Zo lang mijn lijf aangeeft dat het goed gaat. Blijf ik dit voorlopig ook doen

2 maanden geleden

Ik werk ook nachtdiensten (politie) en slaap normaal gesproken al erg slecht na een nacht, nu nog onrustiger. Voel me ook veel minder fit. Heb nog niks gezegd tegen mijn leidinggevende omdat ik dan meteen de straat af moet. Ik heb gelukkig een aantal nachten kunnen ruilen met collega’s. Had er deze periode 8 gepland staan, naast deze diensten draak ik ook nog vroege en late diensten. Rond de 10 a 11 weken wil ik het gaan vertellen op het werk, dan is de eerste echo ook geweest.

2 maanden geleden

Ik heb net contact gehad met mijn manager en ze reageerde super fijn. Ik moet vooral ontspannen zei ze haha. Ze heeft zelf vroeger 7 op 7 af gewerkt in de nachten en is allemaal.goed gegaan. Maar mocht ik me toch niet fijn voelen gaat ze meteen met me mee kijken 🙏 ze begrijpt mijn spanning omdat ik in december een miskraam heb gehad en nu weer zwanger ben. Maar ze wil dat ik me niet druk maak en het allemaal wel goed gaat komen. Zo fijn. Voel meteen weer meer rust🙏

2 maanden geleden

Mijn vorige zwangerschap tot 16 weken nachten gewerkt, wat eigenlijk achteraf te lang was omdat ik zo ziek was en amper sliep daarna. Nu staan onze diensten ook al gepland tot begin december waarbij ik tot 22 weken ingepland sta met nachten. Ik ga zelf gewoon kijken wat lukt, voelt het toch niet fijn dan moet het geregeld worden dat ik ze niet hoef te werken. Ik zou persoonlijk zelf kijken hoe het gaan na de nachten en dan kijken wat je er mee wil doen!

2 maanden geleden

Ik werk ook alleen maar nachtdiensten. Vaak 6 werken +/- 8 vrij. Ik ga gewoon aankijken tot hoeveel weken ik dit volhou. En anders heeft mijn planner gezegd dat je deels in de ziektewet kan waardoor je minder nachten werkt en meer dagen vrij bent. Uit ervaring weet ik ook dat het werk in de nacht hier een stuk rustiger is dan overdag. Dus ik hoop dat het goed vol te houden is. Nu 7 weken zwanger dus nog erg pril.

2 maanden geleden

Reactie op April’25

Ik werk ook alleen maar nachtdiensten. Vaak 6 werken +/- 8 vrij. Ik ga gewo ...
Jaa ik ga het zien. Moet deze week 2 nachtjes en dan eind van de maand nog 2 dan lekker 3 weken vakantie. 7 weekjes. Heb je de eerste echo gehad?

2 maanden geleden

Reactie op Krissy790

Ik werk ook nachtdiensten (politie) en slaap normaal gesproken al erg slech ...
Vanaf wanneer hoef jij dan geen nachtdiensten meer te doen bij de politie ?

2 maanden geleden

Reactie op KelsLong

Jaa ik ga het zien. Moet deze week 2 nachtjes en dan eind van de maand nog ...
Toevallig gisteren. Ivm 2 vroege miskramen. En een mooi kloppend hartje te zien.

2 maanden geleden

Reactie op April’25

Toevallig gisteren. Ivm 2 vroege miskramen. En een mooi kloppend hartje te ...
Ooh wat fijn🙏🙏lekker van genieten. Hoever was je volgens eigen berekening? ik heb in december een miskraam gehad. Ik voel me niet echt super zwanger dit keer. Ik hoop ook zo op een kloppend hartje en dat het goed blijft gaan

2 maanden geleden

Reactie op KelsLong

Ooh wat fijn🙏🙏lekker van genieten. Hoever was je volgens eigen berekening ...
6 weken en 6 dagen en volgens de echo ook. Dus dat was een hele geruststelling. Ik had bij de 2 niet goede zwangerschappen bijna geen klachten. Dit keer wel meer last van misselijkheid, vermoeidheid en hele gevoelige borsten. Aankomende week nog een extra echo ivm onze vakantie in het vooruitzicht.

2 maanden geleden

Reactie op April’25

6 weken en 6 dagen en volgens de echo ook. Dus dat was een hele geruststell ...
Blijft spannend allemaal. Fijn dat het er goed uit zag in iedergeval. Ja slecht slapen, dus vermoeidheid en zere borsten heb ik wel. Maar vorige keer was ik super ziek. Nu niet echt 🤭

2 maanden geleden

Reactie op KelsLong

Blijft spannend allemaal. Fijn dat het er goed uit zag in iedergeval. Ja sl ...
Een vriendin van mij is al over de helft en heeft ook nergens last van gehad. Wanneer heb jij je eerste echo?

2 maanden geleden

Ik werk op eigen verzoek nog steeds mijn nachtdienst schema. Om de week 3 nachten. Qua lichamelijke zorgzwaarte is dit veel fijner dan ochtend of avonddiensten in de zorg. Ik merk wel vaker dat snachts eten me slecht valt en ik hier in de ochtend last van heb. Dan lig ik met maagzuur in bed en moet ik ook regelmatig overgeven. Maar met maagzuur remmers gaat het redelijk.

2 maanden geleden

Reactie op April’25

Een vriendin van mij is al over de helft en heeft ook nergens last van geha ...
Oh dat is ook wel fijn om te horen. Die twijfels af en toe zijn om gek van te worden. 29 augustus pas 😊

2 maanden geleden

Reactie op KelsLong

Oh dat is ook wel fijn om te horen. Die twijfels af en toe zijn om gek van ...
Ooh nog eventjes geduld dan en heel spannend weer🤞🏼.