12 Reacties

12 uur geleden

Mijn vriend gaat het wel doen. Bij mijn vorige zwangerschap was ik alleen zonder partner en heb toen zelf de navelstreng doorgeknipt dus ja dat kan je zelf doen!

12 uur geleden

Je kan het zeker zelf doen als je graag wil. Maar mijn ervaring is (ik werk als verpleegkundige op de verloskamers) dat de vaders het alsnog wel willen doen ookal zeiden ze vantevoren het niet te willen.

12 uur geleden

Mijn man heeft het bij ons zoontje wel gedaan en gaat het nu weer doen, maar het is natuurlijk per persoon verschillend. Misschien wil hij op het moment zelf het toch wel doen

12 uur geleden

Mijn vriend stond er onverschillig tegenover. Het hoefde voor hem niet, maar toen het zover was en ze het hem vroegen heeft hij het gewoon gedaan 😄. Ik denk omdat hij zo in het moment zat.

11 uur geleden

Misschien een gekke vraag hoor! Maar waarom zou hij (of welke vader/partner dan ook) zeggen dat hij dit 'absoluut' niet willen doen? Wat zijn de bezwaren zeg maar...

11 uur geleden

Mn vriend wilde dit echt niet doen en heeft het ook niet gedaan en zal dat bij de tweede ook niet doen. Het is echt helemaal niks voor hem, hij vind dat veel te spannend en krijgt het dan niet voor elkaar omdat hij denkt dat hij het verkeerd doet of er iets mis gaat. We staan er allebei ook nuchter in en vinden het ook niet echt een meerwaarde ofzo.

11 uur geleden

Mijn vriend heeft het tijdens de vorige bevalling gedaan en gaat het nu weer doen, maar beide vonden we het niet perse een symbolisch moment oid. Vonden het allebei zoveel meer bijzonder dat hij onze zoon heeft opgevangen en hem het laatste stukje ermee heeft uitgehaald 🥰

11 uur geleden

Mijn man zei dat hij het niet ging doen, maar op het moment zelf heeft hij het wel gedaan. Verloskundige had m min of meer de schaar;). Hij was er blij mee😊 Je mag ook zelf knippen, ik heb dit wel eens gezien.

10 uur geleden

Reactie op VriendelijkeLibel710361

Misschien een gekke vraag hoor! Maar waarom zou hij (of welke vader/partner ...
Toen ik vroeg waarom percies werdt ik snel afgekapt met een " nou gewoon, daarom". Ik begin er over een paar weken gewoon weer over, in de hoop dat ik dan wel een reden krijg. Als hij niet niet wilt met een goede reden, dan vindt ik het prima

10 uur geleden

Mijn man wou dit ook niet en heeft dit uiteindelijk ook effectief niet gedaan. Hij vond de gedachte maar vies en was bang dat hij misschien flauw zou vallen. Hahaha. Ik vond dat niet erg.

één uur geleden

Mijn man zei ook dat hij dat niet wilde doen, maar heeft het uiteindelijk wel gedaan. Ik vroeg hem achteraf waarom hij zich bedacht. Hij zei ik heb gezien hoeveel jij hebt moeten doen tijdens de bevalling en dan is het doorknippen van de navelstreng echt niks 😄