12 Reacties

één maand geleden

Neus spoelen met zoutoplossing? En misschien een extra kussen zodat je wat hoger ligt. Ik heb zelf sinds de zwangerschap ook veel meer last van een verstopte neus alleen gebruik ik al jaren fluticason (op recept van de kno-arts) en daar gebruik ik nu op sommige dagen een spray extra van. Als het echt onhoudbaar is dan overleggen of je ervoor naar de huisarts kan. Die weten ook wel wat ze wel/niet kunnen en mogen voorschrijven voor welke periode

één maand geleden

Ik heb nu wel paar dagen xylometazoline gebruikt. Las dat als je dat max 3x per dag gebruikt voor niet langer dan een week, dat geen kwaad kan. Heb het 2 dagen gebruikt, omdat mijn neus zo dicht zat, door corona. Heb na 1x gebruiken wel meteen voor 6 uur een open neus.

één maand geleden

Ik heb een zoutoplossing neusspray voor baby's gehaald van de kruidvat. Dan wel voor oorontsteking, maar dat is de enige pure zoutoplossing zonder weer iets erbij voor zover ik kon zien!

één maand geleden

Reactie op Ractac

Ik heb nu wel paar dagen xylometazoline gebruikt. Las dat als je dat max 3x ...
Gebruik dit ook, mag ook volgens apotheek.nl. Gewoon niet te vaak gebruiken idd!

één maand geleden

Ik heb inmiddels contact gehad met de huisarts en neusspray voorgeschreven gekregen. De verloskundige had zoutoplossing aangeraden en dat werkte totaal niet bij mij. Dus heel blij met de neusspray via de huisarts.

één maand geleden

Physiomer zoutoplossing vind ik fijn. Maar ik heb eerder in overleg met de huisarts ook xylometazoline gebruikt. Ik neem dan wel de versie voor kinderen, dus iets lagere dosering. En werkt prima.

één maand geleden

Misschien niet helemaal gerelateerd aan dit maar ik heb sinds ik zwanger ben last van een droge neus waardoor er steeds groene korsten/laagjes ontstaan op die plekken. Ik moet ze steeds weghalen om weer normaal te kunnen ademen. Ik merk dan dat er ook altijd wat bloed meekomt. Een laagje vaseline smeren helpt ook niet tegen de korstaanmaak. Is dit voor iemand herkenbaar??? Volgens de huisarts moet ik alles laten blijven zitten en doorgaan met vaseline maar dat is gewoon niet te doen. Op een gegeven moment begint een laagje los te laten en wappert het heen en weer in mn neus 😭

11 dagen geleden

Reactie op MissB92

Misschien niet helemaal gerelateerd aan dit maar ik heb sinds ik zwanger be ...
Niemand?

11 dagen geleden

Reactie op MissB92

Niemand?
Denk dat voor jou regelmatig met een zoutoplossing sprayen wel werkt! En goed drinken. Je zou ook kunnen kijken naar een luchtbevochtiger in je huis? Vervelend hoor!

11 dagen geleden

Reactie op MissB92

Misschien niet helemaal gerelateerd aan dit maar ik heb sinds ik zwanger be ...
Ik herken het niet als iets typisch voor de zwangerschap, maar je hebt wel zalf die daar specifiek tegen helpt: Vitapantol. Maar eerst even navragen aan de apotheek of je dit tijdens de zwangerschap mag nemen!

11 dagen geleden

Ik gebruik mometasone neusspray. Dit mag tijdens de zwangerschap. Doet geen wonderen, maar helpt wel bij langer gebruik. Ik ga het heel de zwangerschap doordoen.

11 dagen geleden

Reactie op Ractac

Ik heb nu wel paar dagen xylometazoline gebruikt. Las dat als je dat max 3x ...
Ik gebruik dit nu ook sinds afgelopen woensdag omdat ik snotverkouden ben. Gebruik het maar 2x per dag en inderdaad mijn neus blijft echt heel lang open! Heb ook last van vastzittend slijm in mijn longen dus heb het goed te pakken. Heb het idee dat het slijm nu wel een beetje loskomt, hopelijk is het snel over. Word gek van dat gehoest. 🤧😵‍💫