11 Reacties

15 dagen geleden

Eerste sliep goed door ingebakerd te worden. Mocht de tweeling hier behoefte aan hebben gaan we dat weer doen, gewoon met een hydrofiele XL doek (van de action bv).

15 dagen geleden

Wij hebben een cosleeper van onze zoon die we nu weer gaan gebruiken. Hier leggen we hem straks onder een lakentje en dekentje in een pyjama/boxpakje. Inbakeren hebben wij bij onze zoon pas later gedaan toen we merkte dat hij zichzelf wakker sloeg of wakker maakte door onrustig te zijn.

15 dagen geleden

De eerste weken sowieso niet omkleden voor een pyjama ofzo, veel te veel gedoe. Wij hebben een cosleeper en dat maken we kort op (onderaan, dus de voetjes van de baby raken de rand), met een laken, fleecedeken/wollen deken. We gebruiken de matras die bij de MC Iora komt een daarover een hoeslaken en hydrofiel onder het hoofdje tegen de spuug. Kindje zal met kruiken slapen. We hebben nog de love2dream slaapzakken, maar als dat niet nodig is, ga ik die niet gebruiken.

15 dagen geleden

De lovetodream slaapzak werkte bij mijn zoontje heel fijn. Milde versie van inbakeren

15 dagen geleden

Hier in een co-sleeper en bij de eerste al in de kraamweek naar een slaapzakje gepakt omdat ze zich snel los trapte. Deze keer ga ik ook het Nunki lakentje vanaf het begin gebruiken.

15 dagen geleden

In een cosleeper, in het begin in eigen kleertjes met een strak opgemaakt lakentje en dekentje. Zodra de baby gaat bewegen in een slaapzak.

14 dagen geleden

Reactie op Liekii

Hier in een co-sleeper en bij de eerste al in de kraamweek naar een slaapza ...
Ik hoor goede verhalen over Nunki dekentjes voor de co-sleeper. Ik denk dat deze wel ga halen. Is dan een slaapzakje ook nog nodig?

14 dagen geleden

Reactie op ddkrs

Ik hoor goede verhalen over Nunki dekentjes voor de co-sleeper. Ik denk dat ...
Het Nunki lakentje is maar dun, dus inderdaad de kleine zeker in slaapzakje (die van Fedde&Kees is super fijn als je kindje veel maait met z’n armpjes en de stof is ook heerlijk zacht en soepel), of een dekentje over het lakentje heen. Overigens zou ik pas met het Nunki lakentje beginnen als je kindje onrustig blijkt te slapen en hier hulp bij nodig heeft. Anders leer je misschien onnodig een slaapassociatie aan die later misschien lastiger af te bouwen is (het is namelijk later nogal wennen voor zo’n kleintje om na zo strak ingestopt te liggen ineens meer vrijheid te voelen als je stopt het met Nunki lakentje).

12 dagen geleden

In het begin eigen kleertjes met laken en dekentje, zodra hij gaat schuiven/bewegen en sowieso richting de winter, slaapzakje aan

12 dagen geleden

In het begin gewoon in kleding onder strak opgemaakt bedje of in romper in inbakerslaapzak. Eerste twee kindjes hebben allebei tot ze gingen rollen ingebakerd gelegen. In de cosleeper, maar een newborn heeft veel nabijheid nodig, dus bij ons zeker de eerste paar weken ook regelmatig in mijn armen geslapen. Zodra ze kunnen rollen slaapzak.

11 dagen geleden

Puckababy piep gaan wij doen om te beginnen