28 Reacties
2 maanden geleden
Wij hier precies het zelfde. Over 2 weken is zij 6 maanden, ze is wel 4 weken te vroeg geboren dus misschien daarmee te maken? Zij rolt als ze er zin in heeft ook van buik naar rug maar lijkt niet echt bewust te gaan. Ze laat zich idd vallen dan. Ze rolt alleen naar de zijkant maar daar blijft het bij. Verder doet ze ook alles goed en als ik haar vast heb dan kan ze stevig op haar benen staan. Zitten op mijn schoot gaat ook prima maar als ik haar los laat zitten op de bank dan kukelt ze weer omver haha. Ik twijfel er ook wel over dus ben benieuwd
2 maanden geleden
Reactie op Nufa2
Wij hier precies het zelfde. Over 2 weken is zij 6 maanden, ze is wel 4 wek ...
Precies hetzelfde, inclusief de vier weken te vroeg! Zoveel mogelijk zitten om alles te observeren en bij het optillen etc. Gelijk staan. Ook kan op z’n buik al door de kamer schuiven haha. Er wordt ook veel gebrabbeld - bij het CB zeiden ze: helemaal niet erg. Sommigen ontwikkelen andere zaken dan juist weer heel snel, sommigen slaan bepaalde stappen zelfs over! ☺️
2 maanden geleden
Reactie op LaSjoef
Precies hetzelfde, inclusief de vier weken te vroeg! Zoveel mogelijk zitten ...
Aaahh wat toevallig! Jaa dat schuiven zie ik haar echt nog niet doen hahaha. Ze heeft ook nooit echt van tummy time gehouden. Ze vind het allemaal maar prima op haar rug 😅 ik weet ook dat ieder kind een eigen ontwikkeling heeft maar als ik sommige kindjes van haar leeftijd zie wat ze allemaal al kunnen slaat de onzekerheid stiekem wel toe
2 maanden geleden
Wanneer begint je baby met omrollen?
Vanaf 4 maanden bestaat de kans dat je baby zich plotseling omrolt, maar de meeste baby's beginnen met omrollen rond 6 maanden. Je baby rolt zich waarschijnlijk eerst van zijn buik naar zijn rug. Dit gebeurt meestal per ongeluk, doordat het hoofd van je baby nog zwaar is en hij door de zwaartekracht ineens opzij rolt.
Dit vind ik op internet, volgens mij echt geen must dat ze dat met zes maanden al kunnen. Hier de derde, rolt wel van buik naar rug maar zeker niet andersom. Eerste twee deden dat ook niet net dit termijn, is helemaal goed gekomen 😃
2 maanden geleden
Hier ook 6 maanden en 1 week en rolt alleen van buik naar rug, al doet ze dat sinds deze week ook ineens niet meer. Ze is wel weer verkouden sinds maandag dus wellicht dat dat meespeelt. Op de buik liggen vindt ze ineens ook niet fijn meer. Afgelopen 2 weken was het prima en rolde ze dus geregeld om!
Inderdaad wel als ze op de rug ligt dat ze echt op dr zij draait en haar hoofd naar achteren gooit. Staan en zelfstandig zitten kan ze ook nog niet. Zitten met minimale ondersteuning gaat wel heel goed. We geven dr ook al hapjes in haar kinderstoeltje en ook dat gaat heel goed.
Verder kletst ze er wel lekker op los en brabbelt ze mmmmmama en dadada. Ook speelt ze echt met dr speeltjes en die weet ze ook goed te pakken als dat naast haar hoofdje ligt of iets hoger. Die bekijkt ze ook aandachtig en kan ze echt heel goed met dr handjes bewegen.
Ik denk dat het vanzelf wel goed komt? We proberen haar iig wel regelmatig op haar buikje te leggen en verder laten we haar dr gang gaan.
2 maanden geleden
Herkenbaar hoor! Hier ook nog helemaal niet rollen maar wel helemaal naar z’n zij draaien om naast en achter zich te kijken😂 hij lijkt er ook niet zo’n interesse in te hebben en vindt tummy time niet echt leuk.. komt vast wel goed denk ik hoor! Het ene kindje is wat sneller qua motoriek dan het andere en misschien lopen die van ons dadelijk voor met wat anders, geen idee 😊
vorige maand
Hoe gaat het met de baby’s en het rollen?? Bij ons is er nog steeds niets veranderd ook al proberen we wel te blijven oefenen😬
vorige maand
Reactie op SanneApril25
Hoe gaat het met de baby’s en het rollen?? Bij ons is er nog steeds niets v ...
Hier nog steeds het zelfde hoor. Nog helemaal niet omrollen ondanks we blijven oefenen en we bij de fysio lopen(afgeplat hoofdje destijds). Ze draait zich wel helemaal om als ze ligt om te kijken en van daaruit zou ze kunnen rollen maar zonder succes haha.
vorige maand
Nope. Rolt nog steeds niet van rug naar buik. Ze probeert wel steeds meer met dr andere arm te grijpen waardoor ze een klein beetje op dr zij rolt. Als ik de billen meeduw rolt ze wel soepeltjes om. Een eerste stap?
Van buik naar rug doet ze wel weer veel.
En ze kan al sinds 'n week zelfstandig zitten! Wel alleen als je haar zelf neerzet natuurlijk haha.
vorige maand
Ik moest er vandaag ook aan denken, hoe gaat het met de andere?! Hier ook nog geen verandering, nog steeds super ver draaien op de rug zodat ze achter zich kan kijken of dingen kan pakken maar omrollen, echt niet! Zitten gaat goed als ze er zin in heeft, anders laat ze zich gewoon achter over vallen. Ik maak me er niet druk om maar het zou leuk zijn als kon rollen denk ik soms.
vorige maand
Reactie op elinlag
Hier al weken alleen van rug naar buik, en zodra hij op zijn buik ligt is e ...
Hier hetzelfde.. van rug naar buik gaat goed alleen heeft onze kleine man er weinig zin in. Ligt hij op de buik dan is dat voor even prima maar al snel doet hij zijn armen gestrekt vooruit en gaat hij zeuren/huilen😅. Over 3 dagen 7 maanden maar meneer heeft er gewoon geen zin in lijkt wel. Hij vind brabbelen veeeeel leuker en daar lijkt hij meer energie in te steken hahah