11 Reacties
23 dagen geleden
Hoe je je huidige baan beschrijft denk ik je bent gek als je nu in deze tijd gaat wisselen. Zou dat dan doen na je verlof. Zou lekker genieten van je bubbel nu en juist omdat het zo veilig is nu daar gebruik van maken. Nieuwe baan is ook weer nieuwe prikkels nieuwe stress, nee sorry daar pas ik voor tijdens zwangerschap en verlofperiode
23 dagen geleden
Ergens ben ik heel blij dat ik van baan geswitcht ben in mijn eerste trimester. Direct open in geweest en een fijne nieuwe werkgever. Ik ga nu wel met plezier naar mijn werk, dat is echt super fijn!
Aan de andere kant geeft het heel veel druk, die ik ook wel weer had willen missen. De lat om me ziek te melden of te zeggen dat het niet gaat, ligt nu heel hoog (beetje ambitieus ingesteld). Dit is week drie dat ik na werk met barstende hoofdpijn, duizeligheid en misselijkheid thuis kom en daarom om 7u op lig. Ik ga het vanmiddag even met de verloskundige bespreken. Het gaat echt alleen weg na een dag totale rust en dutje mee doen met mijn zoontje. Kortom, rustiger aan doen vind ik nu echt heel lastig. Je wilt bij een nieuwe baan je van je beste kant laten zien, en dat gaat nu even niet. Dit vind ik heel frustrerend. Ook al is de werkgever heel lief. Bij mijn oude baan had ik vorige week gezegt dat het te veel wordt...
23 dagen geleden
Ik kan je 1 ding zeggen: verschrikkelijk. Ik zit sinds augustus thuis zonder baan en aan een nieuwe baan komen is zo lastig.
Afgelopen week mijn zoveelste sollicitatiegesprek gehad en eindelijk aangenomen. Ik heb ze alleen nog niet verteld dat ik zwanger ben. Ben namelijk bang dat ze mij niet zouden aannemen. Weet ook niet hoe ik het moet vertellen🙄😐
23 dagen geleden
Niet doen!! Wacht tot je bent bevallen! Wie gaat je willen met 22 weken! Kom op en dan ook nog hopen op een contractverlening . Je zit. U goed niet verpesten
23 dagen geleden
Reactie op liefstesesamzaadje
Ik kan je 1 ding zeggen: verschrikkelijk. Ik zit sinds augustus thuis zonde ...
Ja zelfde ervaring hier. Ik zit thuis en ik heb momenteel geen werk meer en wel n dreumes van 1,5. Ik word af en toe echt gek en wil heel graag werken. Meerdere sollicitaties gehad, ook door naar 2e ronde.. maar zodra ik vertelde zwanger te zijn kreeg ik ineens n kutreden waarom ik afgewezen werd. Ik zet door hoor, moet wel ivm inkomen, maar leuk is anders. Alhoewel ik denk dat solliciteren vanuit n baan wel anders is, je hebt minder te verliezen. En als je echt n droombaan voorbij ziet komen zou ik je niet tegen laten houden door n zwangerschap. Je kan het altijd proberen qua solliciteren
23 dagen geleden
Ik heb sinds 1 november een nieuwe baan! Postieve reacties op zwangerschap en was geen probleem.
Heel warm welkom.. dus kan ook echt goed komen!!!
22 dagen geleden
Reactie op WifeyDP_
Ergens ben ik heel blij dat ik van baan geswitcht ben in mijn eerste trimes ...
Ik ben ook in het eerste trimester met een nieuwe baan begonnen en sluit me hier helemaal bij aan. Mijn werk is leuker, maar de druk om je van je beste kant te laten zien is ook vrij intens.
22 dagen geleden
Ik snap je dilemma. Ik heb ook serieus gesolliciteerd. Maar toen puntje bij paaltje kwam toch ook naar m'n gevoel geluisterd qua zwaarte van de functie die ik aangeboden kreeg. Past dat straks met mezelf als tweede trimester zwangere? En past een pittig 1e jaar met weinig slaap bij "jezelf bewijzen in een nieuwe baan?" Uiteindelijk heb ik daarom besloten een functie af te wijzen en nog even te wachten. Lastig dilemma, geen idee waar je goed aan doet.. Ik zou de lat bij deze periode van je leven even niet te hoog leggen voor jezelf.
21 dagen geleden
Ik ben nu volgas aan het solliciteren. Meerdere gesprekken al gehad en ga ik nog krijgen dus ik ben hoopvol. Ik zal waarschijnlijk in mijn tweede trimester zitten bij een eventuele nieuwe baan maarja.... wat moet dat moet. Ik heb het nu niet naar mijn zin en ben ongelukkig. Ik heb liever mijn werkgeluk en plezier weer terug. Er zijn genoeg plekken en mensen die positief reageren en niet discrimineren. Ik hoop dit jaar nog zo een plek te hebben gevonden. Ik blijf doorgaan!
21 dagen geleden
Vanwege faillissement moest ik op zoek naar een andere baan. Gelukkig niet heel lang hoeven zoeken. Heb binnen een maand een andere baan gevonden en net mijn eerste werk week er op zitten! Ik heb het gelijk met het eerste gesprek aangegeven. Ondanks heel veel mensen zeggen je moet het niet vertellen is het denk ik wel beter om er gelijk eerlijk over te zijn.
Het is zeker mogelijk. Niet geschoten is altijd mis! 😊
21 dagen geleden
Ik zou niet wisselen nu, je hebt nu zekerheid, een vast contract (denk ik?) en een relatief fijne plek.
Ik vertrouw de economie nu van geen meter, en denk dat er binnen de kortste keren een recessie komt. Als dat zo is, lig je er als nieuwe werknemer zonder vast contract, en die ook nog eens met verlof is, er als eerste uit.
Ik zou zelf dus kiezen voor zekerheid, en pas na mn verlof solliciteren