Hai,
Ik moet morgen bloed laten prikken pas laat in de ochtend 11:20 en moet nuchter zijn maar lees nu op internet dat dat helemaal niet hoeft, moesten jullie ook nuchter heen?
Niet voor de nipt, maar wel voor de andere onderzoeken! Het is namelijk vrij standaard een glucose test te doen, en deze moet nuchter. Vaak worden de testen gecombineerd, zodat je niet meerdere keren achter elkaar hoeft te prikken.
Tijdens het prikken werd me gevraagd of ik nuchter was. Ik had wel gegeten en toen ik vroeg waarom dat moest, zei ze dat het niet per se moest, maar goed om te weten vanwege de bloedsuiker meting.
Nee hoor, je kan gewoon lekker eten en drinken. Ookal moet je ook voor het uitgebreider lab bloedprikken. Dat kan gewoon met een willekeurige glucose(suiker). 😊
Ahh zo oké oké, ik weet niet meer of ik nog een verdere bloedonderzoek heb� ...
Heeft je vk dat niet aangegeven? Het prikken van bloed voor de nipt wordt (in ieder geval bij ons) gecombineerd met de rest van de testen. Glucose, ijzer en nog een paar dingen.
Nee dat hoeft niet maar zelf ben ik heel bang van naalden en heb ik zo de suikertest 2jaar geleden kunnen skippen. Vandaar dat ik de keuze nuchter had ik had hem deze keer pas om 14.00 smiddags maar het ging prima🥰 succes morgen!