13 Reacties
13 uur geleden
Gewoon eigen tempo aan houden! Sinds gisteren kan onze dame opeens het even volhouden om zelfstandig evenwichtig te zitten. Maar zelf van plat liggen naar zit lukt haar ook dan nog niet.
13 uur geleden
Ons zoontje zit ook nog niet zelfstandig (laat staan zelfstandig gaan zitten). Onze dochter deed het wel al bij deze leeftijd. Bij beide nooit geoefend of geholpen. Wij laten onze kindjes het lekker zelf ontdekken😉
12 uur geleden
Toch fijn om te horen dat het herkenbaar is! Ik kreeg overigens vandaag nog de opmerking dat hij ‘klassiek traag is als jongen’ 😂 Dusss ik werd daar wat onzeker over. Rollen gaat als een tierelier maar ook tijgeren is hier nog niet aan de orde. Pivoteren daarentegen gebeurt wel!
12 uur geleden
Reactie op Demi | Moderator
Toch fijn om te horen dat het herkenbaar is! Ik kreeg overigens vandaag nog ...
Haha ze zeggen inderdaad dat jongens trager zijn. Onze oudste (jongen) zat pas na zn 1e verjaardag en met 1jaar en 2 maanden ging hij zelfstandig zitten. Dus onze dame heeft wat te verslaan 🤪
12 uur geleden
Reactie op Jaja2
Haha ze zeggen inderdaad dat jongens trager zijn. Onze oudste (jongen) zat ...
Nou dan maak ik me geen zorgen 😅 Uiteindelijk heeft iedereen het geleerd, maar was toch even benieuwd!
12 uur geleden
Reactie op Demi | Moderator
Nou dan maak ik me geen zorgen 😅 Uiteindelijk heeft iedereen het geleerd, ...
De beste manier om te stimuleren is om de kindjes veel vrije vloer-tijd te geven. Dus zo min mogelijk hun bewegingsvrijheid beperken met stoeltjes en zitjes en maxicosi’s en lekker veel op de vloer laten ontdekken en vrij bewegen. Zodat ze kracht opbouwen en uit eigen interesse de limieten van hun lichaam opzoeken en oprekken.
Elk kind ontwikkelt op z’n eigen tempo!
12 uur geleden
Reactie op VroegwijzeMaan1989
De beste manier om te stimuleren is om de kindjes veel vrije vloer-tijd te ...
Goeie! Dat doen we inderdaad al, lekker veel op de speelmat! Dat houd hij inmiddels ook al een stuk langer vol. ✨
11 uur geleden
Ons zoontje is best snel, tijgert sinds 6 maand en kruipt op handen en knieën sinds 7 maand maar begint nu ook pas zelfstandig naar zit te gaan (volgend week 8 maand). Hij kan wel al een tijdje zelfstandig zitten.
Die bumbo zitjes zorgen er eigl voor dat hij de spieren om zelfstandig te zitten niet moet gebruiken dus daar gaat hij het niet mee leren.
Je kan hem bv wel tussen je benen zetten en lichtjes laten steunen/leunen tegen jou en dan naar een speeltje laten reiken voor/boven hem zodat hij zijn rugje moet rechten.
Verder veel op de mat laten spelen dan komt dat kruipen en zelfstandig zitten wel.
Uiteindelijk doen ze het allemaal als je ze de ruimte ervoor geeft ☺️
1 uur geleden
Mijn zoontje net 8 maanden en nu eindelijk kan hij een beetje zelfstandig zitten. Al is het soms wel wankel. Het kan ineens snel gaan, dus ik zou me niet druk maken.