7 Reacties
20 uur geleden
Wij zijn op een gegeven moment begonnen om haar gewoon wakker in haar ledikantje te leggen en er net zo lang naast blijven zitten totdat ze uiteindelijk in slaap viel. Zo konden we elke keer speentje geven, af en toe even de armpjes vasthouden, neuriën of hand op haar borst. Of er gewoon naast zitten en niks doen. Was een beetje kijken wat er op dat moment goed ging. 1e keer heeft het ruim 40 minuten geduurd voordat ze er eindelijk aan toe gaf. 2e dutje al 30 minuten en de 1e paar dagen erna ook 30 minuten. Uiteindelijk viel ze steeds sneller in slaap. Na 1,5 week ben ik gewoon eens weggelopen en viel ze zonder te huilen, met alleen maar kletsen, na 20 minuten in slaap. Vanaf toen dus elke keer weggelopen en het ging gewoon goed!
Nu doen we dit al ruim 2 maanden en ze valt ergens tussen de 5 en 15 minuten elke x in slaap.
Bedtijd wat langer en dan moeten we af en toe nog even terug om speentje te geven en een aai over de bol. Maar we denken dat ze ook in een sprongetje (&wederom verkouden) nu zit waardoor dat nu wat moeizamer gaat.
16 uur geleden
Ik volg, hier slaapt hij al bijna 8 maanden alle dutjes bij mij (of soms bij mijn man)😅 savonds ook in slaap wiegen en dan weg leggen. Hij heeft wel veel te verduren gehad waardoor we het ook niet zagen zitten en het lukte ook echt niet. Maar ondertussen zou het ook wel fijn zijn als hij overdag eens een dutje in zijn bedje doet.
9 uur geleden
Reactie op TinyTao25
Niet. Hier is het echt forget it. Slaperig wegleggen. Erbij blijven. Nee. H ...
Veel sterkte, ik heb het antwoord ook niet zo snel helaas maar hebben jullie wel al het een en ander geprobeerd? Ik vind het heel lastig want ik hoor allemaal mensen slaaptrainrn maar het is niet echt mijn stijl en mama’s, weten we of ze dit zelf op den duur leren? Of gaan we wiegen tot ze 18 zijn🥲
8 uur geleden
Ik lees mee!! Mijn dochter is 3 december 8 maanden geworden. Toen ze 2 maanden was, legde ik haar in bed, speen erin en ze viel in slaap. Tot dat ze 4,5 maanden werd en die klote slaapregressie ff hallo kwam zeggen. Sinds dien is echt op 1 hand te tellen hoevaak ze zelf in slaap in gevallen. Ik snap er helemaal niks van🤦🏽♀️ we moeten haar echt wiegen en als ze echttt heeeel moe is valt ze al in slaap tijdens haar flesje. Als het geen flesje is, is het wiegen. Ik heb ook best wel een dikkertje dus het word steeds minder leuk🤣 soms denk ik ze is maar 1x baby laat ik ervan genieten (stiekem vind ik het ook wel schattig dat ze eerst mij aanraakt, knuffelt en dan pas slaapt🥺) maar ze moet het ooit leren toch???
2 uur geleden
Wij moesten echt wiegen voordat hij sliep.. wat er tot leidde dat meneertje echt bijna “krijsend” wakker werd want hij lag alleen in bed…
Ja mijn moederhart heeft ook gehuild en heel veel zullen er iets van vinden, maar zelf wilde we ook beter slapen..
We hebben vorige week vol gehouden om hem in bed te leggen lampje uitdoen en blijven praten dat we bij hem zijn, hand op z’n buikje gelegd en knuffeltje over z’n hoofdje aaien. Wat er nu dus al een paar dagen toe leid dat meneer zelf in slaap valt wij er zelfs niet meer bij hoeven te zitten als de lamp uit gaat en af en toe speen terug moeten doen en gewoon vrolijk wakker wordt! 🙈