8 Reacties

2 maanden geleden

Ik zou goed nadenken over wat je wil eenmaal weg is er geen weg terug. Als je er voor 1000 procent zeker van bent zou ik het pas doen. Tuurlijk het kan een slechte timing zijn maar alles vind zijn weg wel

2 maanden geleden

Ik heb zelf toen ik 16 was de keus gemaakt abortus te plegen. Ondanks dat het niet mogelijk was nog elke dag spijt van. Ik ben nu 27, eerder een miskraam gehad en nu zwanger. Denk er heel goed over na en maak verschillende afweging want eenmaal gedaan is er geen weg terug.

2 maanden geleden

Heel goed na denken Ik ben bang dat je spijt gaat krijgen en echt spijt is echt het ergste was je kan krijgen mijn zusje van 18 was zwanger heeft abortus gedaan met 16+3 weken en heeft mog altijd intense spijt alles doet haar denken aan het overleden kindje. Denk echt goed na want na dat jij wel kiest voor een kindje neem je dit altijd mee in gedachten..

2 maanden geleden

Hi Winnie, Wat een lastige situatie! Ik vind het lastig hier wat op te moeten antwoorden omdat ik niet weet wat de juiste woorden zijn. Ik heb zelf niet deze situatie meegemaakt dus voor mij is het makkelijk praten als ik zeg dat je spijt gaat krijgen als je het weg laat halen.... Daarbovenop komt nog dat ik zelf gelovig ben en er misschien nog weer anders tegenaan kijk dan niet sommige niet gelovigen. Wat Kirsten hierboven zegt vind ik erg mooi: slechte timing maar alles vind zijn weg wel. Hierbij denk ik aan: When God closes a door he opens a Window. Succes met je keuze! Liefs Abby

2 maanden geleden

Je weet nooit of je ooit (als je er in jou ogen klaar voor bent) nog zwanger kan worden. Ik zou er voor gaan lieve Winnie. Het is een zegen van God❤️

2 maanden geleden

Wat moeilijk en heel lastig om voor jou in te vullen… Ik snap je struggle, maar ik geloof ook wel dat alles met een reden gebeurt. Dat niets toevallig is. De kans was zo klein dat je zwanger zou worden, toch is het gebeurd… Zelf heb ik mijn eerste twee meisjes gekregen na 4 jaar icsi trajecten in binnen- en buitenland, ik weet dat het zo moeilijk kan zijn om ooit mama te worden. Als je het gevoel hebt ooit mama te willen worden, ben ik misschien bang dat je spijt gaat krijgen als je het nu weg laat halen. Volg je hart, je intuïtie… Ik heb ook heel lang c-PTSS gehad en heb een lange weg bewandeld, maar nu ik mama ben heb ik juist de kracht en vertrouwen gekregen om het aan te pakken zodat ik het niet doorgeef aan mijn meisjes, ondanks dat we hier zelf niets aan kunnen doen en trauma’s ons overkomen. Dit kindje is er misschien nu wel voor je om een reden. En weet; alles komt altijd goed, en overal is een oplossing voor… probeer niet teveel te denken in de beren op de weg, al is het lastig. Met mensen om je heen die je kunnen helpen. Mijn zusje werd tijdens haar studie op haar 19e ongepland zwanger. Inmiddels in m’n neefje 15, en heeft hij een broertje en zusje en zijn die twee nog altijd samen. Een zwangerschap is ook echt heel mooi en bijzonder, nieuw leven in je. Volg echt je hart, laat je niet teveel leiden door anderen, maar vertrouw op jezelf en het universum hierin. 🙏🏼

2 maanden geleden

Ben nu trouwens ook zelf net weer zwanger na een miskraam. 12 feb ontdekt dat het hartje na 9 weken was gestopt, toen 3 weken door moeten lopen omdat het niet op gang kwam en 1 maart een curretage, vergelijkbaar met een abortus is dat, de handeling althans… Denk er goed over na, de leegte die ik voelde na de ingreep en miskraam waren intens… Maar ik kan het niet invullen voor je, 🙏🏼 luister naar je hart. ❤️

2 maanden geleden

Hi, Wat een moeilijke situatie. Luister goed naar jezelf en wat goed voor jou voelt. Ik heb wel gezien dat je dit topic dubbel hebt geopend. Om het overzicht te bewaren op het forum, zal ik dit topic sluiten. Liefs, Eliza