Hii iedereen👋🏽, (sorry alvast voor me Nederlands is niet mij eerste taal)
ik ben op dit moment 6 weken zwanger. En heb de nieuws alleen met me ma (ik woon kort weer thuis bij me ma, na dat we niet zo een goede relatie hebt), partner en me beste vriendin gedeeld. Was aan de begin heel onzeker omdat ik meerder miskraam heb gehad en me test zag er heel licht uit. Sinds gisteren wat rustiger sinds me testen wat donkerer werd. Ik voelde me vanochtend heel beter na dat huisarts en verloskundige hebben mij gezegd dat ik kan niet zomaar een negatief nu krijgen.
Zat beetje later bij me ma aan het kletsen over welke verloskunde ik zou willen enzo. Me ma hebt een vriendin die rond de 9 maanden zwanger (was) opeens werd ze gebeld dat de kind in der vriendin de buik is overleden ze zag dat ik gelijk niet meer wou horen want ik had juist net een goeie gevoel bij me zwangerschap. Toch bleef ze in me buurt komen en praten over ja het komt omdat slechte mensen van haar zwangerschap aan de einde er achter kwamen (mensen die met voedoe te maken hebt) enzovoort. Toen begon ze over mij partner de familie te hebben dat ze slechte mensen zijn dat ik hun ni moet vertellen dat ik zwanger bent laat hun die baby zien wanneer die all geboren is.ik met me partner zijn 2 jaar samen nu en alles loopt goed tussen ons alleen soms gezeik met zijn ex en zijn familie, maar verder brn ik heel goed met zijn moeder en broertje.Nu paar minuten geleden bel ze mij om die kind (overleden) te laten zien terwijl ze weet ik heb een enorme angst voor dat. Nu heb ik der geschreeuwd omdat me emoties beetje te hoog liep en ze is niet blij dat ik der schreeuwde om niet te laten zien.
En is niet alleen dat me beste vriendin de zus had een dochtertje van paar maanden. Gisteren is die kind ziek geworden en is overleden vandaag. Ik weet me vriendin had daar niks mee temakn maar heb der eerder me angst verteld nu gaat ze me foto van die baby (overleden) laten zien waardoor ik nog een angst heb opgebouwd. En weet nu niet meer hoe ik verder met deze vriendschap verder moet want is niet eerste x dat zo iets is gebeurd. Want eerder in de jaar heb ze een kind laten weg halen ze wist ik heb gezegd ik wil ni dat hun mij zulke dingens zeg, sinds ik 3 jaar bijna bezig bent om eentje van mezelf te krijgen( had deze maand niet een verwacht want ik zoude wachten tot ik weer een huis had gekregen) en toch heb ze dat gedaan en nog die embryo laten zien.
Nu ben ik helemaal onrustig ik voel me heel moe maar kan niet slapen. heb zo een gevoel alsof hun deze dingens onbewust doen maar toch bewust van wat ze doen. En hebben mij meer angst gegeven voor einde van me zwangerschap en de eerste paar maanden inplaats van dat ze me beetje gaan troosten. En vooral me moeder want ze doe zulke dingens vaak sinds ze weet dat ik zwanger bent. Over voedoe, slechte ogen enzovoort maar ik ben zelf van meer van als je der niet in gelooft gebeurt niks maar nu weet ik niet meer wat ik moet denken. Hebben jullie misschien tips wat ik kan doen om mezelf weer rustig te krijgen ?
Sorry voor de lange text.