7 Reacties

één maand geleden

Meeste kaas is gepasteuriseerd. Speciale kazen zoals schimmelkaas niet. Is vanwege kans op infectie. Het eten is dus niet noodzakelijk een probleem als er geen bacteriën in zaten. (Listeria normaal)

één maand geleden

Reactie op WAZI

Meeste kaas is gepasteuriseerd. Speciale kazen zoals schimmelkaas niet. Is ...
Hm oké! Dus je verwacht dat de plakjes kaas die er bij zaten gewoon gepasteuriseerd waren?

één maand geleden

In Nederland zijn alle kazen gepasteuriseerd

één maand geleden

Reactie op J2024J

Hm oké! Dus je verwacht dat de plakjes kaas die er bij zaten gewoon gepaste ...
Ja plakjes kaas zijn vaak gepasteuriseerd! Zelfs als ze vaak uit verpakkingen komen ook! (Voordat jij ze als plakje ontvangt). Ik zou me er niet druk om maken. Het gaat vooral om zachte kazen zoals speciale kazen, brie, schimmels, en zo.

één maand geleden

De meeste kazen zijn gewoon gepasteuriseerd. Kaas van rauwe melk heb ik nog niet eerder in plakjes gezien alleen in blokken. Maar los daarvan is zulke kaas is vaak duurder dan gewone kaas en kan je kan er wel vanuit gaan dat de kaas bij een ontbijt in een restaurant van gepasteuriseerde melk is. Ik zou me er niet druk om maken. Daarnaast is het ook niet zo dat de kaas altijd schadelijke is. Je zou er ziek van kunnen worden door de Listeria bacterie. Of je moet in een heel hip biologisch tentje zitten waar ze alleen met lokale biologische boeren samenwerken;) maar ik vul zelf even in dat dat waarschijnlijk niet het geval was😉

één maand geleden

Reactie op Koraaltje

De meeste kazen zijn gewoon gepasteuriseerd. Kaas van rauwe melk heb ik nog ...
Bedankt voor je reactie! Het zou me dus niks verbazen als ze samen werken met inderdaad biologische boeren, want zulke zitten er wel veel in de buurt. Maar goed, we gaan er maar van uit dat het goed zit

één maand geleden

Reactie op J2024J

Hm oké! Dus je verwacht dat de plakjes kaas die er bij zaten gewoon gepaste ...
Ja, maak je geen zorgen!