16 Reacties

één maand geleden

Heel herkenbaar dit. Mijn buik groeit amper, geeft weer twijfels. Alle kwaaltjes, steeds zo goed als weg, geeft weer twijfels. Heel er g vervelend. Terwijl de kleine het heel goed doet! Bespreek dit ook met je VK

één maand geleden

Wat vervelend dat je je zo voelt 💛 Ik herken het wel, 't is toch spannend als er weer even wat tijd tussen de controles gezeten heeft, maar vanavond zal je vast weer een fijn gevoel geven en geruststellen! Moet vanmiddag ook weer voor de 13 weken echo, toch altijd een beetje nerveus. De "kwaaltjes" lijken ook af te nemen en dat zorgt misschien ook wel voor wat onzekerheid; gaat dan alles wel goed? Van de andere kant; alleen maar fijn. Geniet van vanavond, dat is het belangrijkste! 💛

één maand geleden

Hoi, wat vervelend dat je dit gevoel hebt! Wat snap ik je goed, het is ook zo een spannende periode en helemaal bij een eerste zwangerschap! Ik ben nu zwanger van mijn tweede kindje en heb mij tijdens de zwangerschap van mijn eerste zo ongelofelijk druk gemaakt om alles. Elke keer als ik weer een echo had dacht ik zou het hartjes nog wel kloppen. Achteraf is altijd alles goed geweest, hartstikke gezond kindje gekregen met 39 weken en een gewicht van 3860 gr. zo zonde dat ik mij zoveel zorgen heb gemaakt en zo weinig heb genoten. Ik hoop echt dat je het snel los kunt laten en kunt vertrouwen op je lichaam. Het zou zo zonde zijn als je de hele zwangerschap je drukt blijft maken😘😘😘

één maand geleden

Ik denk zelf dat het de hele zwangerschap wel spannend is en dat je meerdere keren momenten hebt dat je onzeker bent. Ben zelf nu zwanger van de eerste en heb dit zelf ook. M’n vriendinnen (3 dit jaar bevallen en 1 vorig jaar) zeggen het zelf ook. Probeer vooral lekker te genieten is hun advies. De kans dat er gebeurt is na 12 weken is minimaal, zegt m’n verloskundige ook. Als je je zorgen maakt kan je altijd bij je VK terecht en ook hier op het forum kan je je hart luchten ❤️

één maand geleden

Ik herken het gevoel heel goed. De laatste echo had ik bij 10 weken en moest toen weer 3 weken wachten. Ik hoop dat je onzekerheid snel word weg genomen bij het zien van jouw echo 🙏. Wanneer heb je de volgende echo weer staan? En ik had ook met 12 weken dat ik dacht van hmm nemen mijn kwaaltjes nou af? Maar het is per dag verschillend. Wat ze hierboven ook zeggen na 12 weken zit het goed! Er kan altijd wat gebeuren, maar probeer van het positieve uit te gaan. ❤️💖 wellicht kan je ook een pret echo inplannen (tegen betaling) daardoor hebben wij onze zoon deze week weer mogen zien😍

één maand geleden

Het is zo gek he, deze fase, je hebt nog zo weinig concreet gevoel/bewijs dat er een baby in je zit. Oke je voelt je niet zo lekker (ik in elk geval), maar verder voel je weinig. En dan bij de echo zie je een baby op het scherm en denk je "zit dit dan in mij??" ik vind het allemaal nog behoorlijk abstract, en merk ook dat ik russen de echo's door enorm ga twijfelen. Hopelijk wordt het beter als we de baby gaan voelen enzo

één maand geleden

Hoe is t gegaan?

11 dagen geleden

Ik merk dat ik nu het onzekerst ben. Even geen echo, geen hartje luisteren… ik voel nog niks, ben nu 18+4. Je leest hier veel dames die het al met 16/17 weken voelen. Twijfels zijn er dan ook van gaat het goed, groeit de kleine goed? Ook lijkt m’n buik ineens minder te groeien, of ik heb een enorme groeispurt gehad waardoor dat zo lijkt.. donderdag gelukkig de 20 weken echo en kan echt niet wachten. Hopelijk voel ik de kleine dan ook eindelijk bewegen 😔😅

11 dagen geleden

Reactie op Netje87

Ik merk dat ik nu het onzekerst ben. Even geen echo, geen hartje luisteren… ...
Echt he, ik ben 17 weken en heb dinsdag de geslachtsbepalende echo. Maar ook echt mega onzeker. Paar keer wat belletjes gevoelt bij week 14 daarna niks meer. Vriendlief zegt alleen maar: maak je noet druk het zit wel goed. Maar zo voelt het niet omdat ook ik niks voel.

11 dagen geleden

Reactie op Bengel19

Echt he, ik ben 17 weken en heb dinsdag de geslachtsbepalende echo. Maar oo ...
Pff gek om van te worden hè.. ben zo blij als ik echt beweging ga voelen. Mijn vriend en vriendinnen zeggen ook elke keer, relaxed het komt vanzelf maar is zo lastig om het los te laten ookal zijn zij allemaal net moeder geworden en hebben hetzelfde meegemaakt. Gelukkig heb jij dinsdag al een echo, zo fijn als je dat hummeltje weer heen en weer zie gaan 🥰. Ik moet nog even paar dagen langer wachten 🫣

9 dagen geleden

Reactie op Netje87

Pff gek om van te worden hè.. ben zo blij als ik echt beweging ga voelen. M ...
Vanmiddag voor de echo geweest. Gelijk aangekaart dat ik best wel onzeker ben waar ik als antwoord op kreeg: je mag gerust bellen om langs te komen om even het harte te luisteren als je zo twijfelt. Maar die onzekerheid hoort er echt helemaal bij tot 20 weken. Goede geruststelling 😉 En de echo zag er perfect uit, echoscopist kon er niks anders meer van maken, was overduidelijk: een prachtig mannetje🩵

9 dagen geleden

Reactie op Netje87

Ik merk dat ik nu het onzekerst ben. Even geen echo, geen hartje luisteren… ...
Ik heb PRECIES hetzelfde. Ben 18+2, voel de baby nog niet en mijn buik leek een week geleden wel groter dan nu… volgende week pas een echo. Het is mijn tweede, dus ik had stiekem verwacht de baby al eerder te voelen.. maar niet dus. 🙏🙏🙏 Hopelijk is alles goed!!

9 dagen geleden

Proberen te genieten. En hier kunnen wij elke week naar een hartjesspreekuur komen, misschien neemt dat je onzekerheid weg!

3 dagen geleden

Reactie op Loetje14

Ik heb PRECIES hetzelfde. Ben 18+2, voel de baby nog niet en mijn buik leek ...
Dit heb ik ook. Word totaal niet groter in omvang. En voel idd de baby niet

3 dagen geleden

Ik heb vorige week de 20 weken echo gehad en echopiste zei dat ik me echt geen zorgen moet maken. Alles is gewoon goed in orde. Kleine ligt mooi op schema, hartje klopt gewoon goed. Dus echt niks om zorgen om te maken. Volgens mij begin ik hem nu wel langzaam wat te voelen. Rare plopjes in mijn onderbuik. Aangezien de echo's nu wel beetje voorbij zijn via de VK hebben we wel besloten om over 5 weken ofzo nog een pret echo te doen en rond de 32/33 weken een 3D/4D echo. (gisteren overigens eindelijk gehoord dat we een jongetje krijgen 💙)

2 dagen geleden

Jawel. Ik heb tig miskramen gehad en ben nog nooit tot 17 weken gekomen. Ik moet om de 3 weken een echo maken maar ben tussendoor zo zenuwachtig. Ik voel met 17 weken ook niks. Alleen misselijkheid. En ongemak waar ik dan weer chagrijnigvan wordt. Mijn huisarts heeft aangeraden dat ik wat meer ga bewegen en op therapie ga om te leren om met de onzekerheid om te gaan.