15 Reacties

vorige week

Mijn dochter heeft hier ook last van. Bijna twee weken terug een enkele oorontsteking. En afgelopen week twee beginnende oorontstekingen weer. Ik vind het zo ontzettend zielig voor die kleintjes. Wat hier lijkt te helpen is de neus openhouden. Wij hebben van de huisarts xylometazoline neusspray gekregen. Dat is voor tijdelijk gebruik. Ik heb me voorgenomen vanaf de eerste snottebel zoutoplossing te gebruiken. Wellicht dat je dit al doet. Sterkte!

vorige week

Hier ook ellende, hij is 8 maanden en 6 oorontstekingen rijker. Twee keer antibiotica gehad en niks…. Volgende stap is doorverwijzing naar KNO arts voor eventueel buisjes. Maar snap je helemaal, je kan zo weinig doen. Inderdaad zoals in de reactie eerder vernoemd zoutoplossing en neusdruppels xzylometazine druppels en om de 6 uur consequent een zetpil zetten. Dan is het hier overdag te doen, maar de avonden zijn zo zielig.

vorige week

Ja het CB zei gisteren ook al, het open houden helpt. (Van het hele KNO gebied zeg maar) Zodat er in de avond minder druk op komt doordat het zo vol/dicht zit.. maar erg vervelend zeg! Een vriendin had het ook met beide het is indd uitzitten tot je die verwijzing krijgt. Maar dan moeten ze het zo vaak in een half jaar hebben?

vorige week

Hier hetzelfde. Inmiddels 7 dubbele oorontstekingen en antibiotica kuren verder. Hoeveel weegt je zoontje? Wellicht kun je omhoog met de dosering pijnstilling voor de nacht. En xylometazoline neusspray helpt volgens de KNO ook om het open te houden. Hier is het wachten bijna voorbij .. Hij krijgt in januari buisjes.

vorige week

Misschien hele rare vraag. Maar hoe weten jullie dat het oorontsteking is? 😅 is mijn eerste en hij is mega veel verkouden enzo (opvang)..

vorige week

Reactie op Netje87

Misschien hele rare vraag. Maar hoe weten jullie dat het oorontsteking is? ...
Zeker geen rare vraag!😊 De eerste keren greep hij vaak naar zijn oortje, koorts en verkouden. Deze keer had ik het zelf echt niet door.. Bij twijfel bellen wij gelijk de huisarts. Ze geven er niet altijd was voor, maar wij laten het ook altijd na een weekje weer checken of het weg is. Soms denk ik wel eens: "De dokter zal wel denken, komen ze weer"🤣 Maar beter onnodig checken, dan dat ik een kindje heb met pijn 😊

vorige week

Reactie op Netje87

Misschien hele rare vraag. Maar hoe weten jullie dat het oorontsteking is? ...
Dat is ook lastig om te herkennen soms! Hier vaak grijpen naar de oren en huilen bij liggen (zowel in bed als met verschonen. Ik kan het bij mijn zoontje vooral duidelijk zien omdat zijn oren altijd gaan lopen als hij verkouden is..

vorige week

Aah thnx! Onze jongen zit sws altijd met zn vinger in zn oor (en wiebelt dan heel hard heen en weer) maar dat is vaak door vermoeidheid. Goed om te weten waar ik beetje op moet letten 😅

vorige week

En wat ziet de dokter dan als je langs gaat? Dat het oortje rood is van binnen? Of hoe constateert de dokter dat het een oorontsteking is? Mijn zoontje is al een week erg ziek, had hoge koorts, verkouden, enorm hoesten en ook met zijn hoofd heen en weer slaan, slecht drinken enz. Maandag waren we bij de dokter en hij zag dat 1 oortje van binnen rood was, maar hij gaf aan dat het vanzelf over gaat, is dit dan een oorontsteking? Of moet er dan meer of iets anders te zien zijn?

5 dagen geleden

Reactie op 070425

En wat ziet de dokter dan als je langs gaat? Dat het oortje rood is van bi ...
Ja mijn huisarts had het vaak over dat er een rode rand te zien was. En soms zien ze ook dat het trommelvlies bol staat (dan zit er vocht/pus achter). Dus ik denk dan inderdaad dat het mogelijk een oorontsteking is. Beleid is vaak afwachten bij een eenzijdige oorontsteking, tenzij hoge koorts / erg zieke indruk en lang slecht drinken. Dus als dat aanhoudt zou ik zeker op korte termijn nog even teruggaan..

4 dagen geleden

Reactie op 070425

Ons zoontje is ook zwaar verkouden en de huisarts gaf net aan dat zijn oortjes ook rood zijn van binnen, maar het (nog) geen oorontsteking is. Wel heeft hij er mogelijk last van bij het liggen. Ik denk dus dat ze ook nog op andere dingen letten en ik ga ervan uit dat ze het zeker melden als het een ontsteking is.

2 dagen geleden

Ik zou indd de huisarts bellen. Onze zoon heeft ook al vaak oorontstekingen gehad. Huilen in de nacht en slecht eten (avondeten gaat hier super slecht) Zij zetten het ook in t dossier en als t veel voorkomt dan krijg je een doorverwijzing. Onze zoon heeft lijmoren dus er blijft slijm zitten achter zijn trommelvlies. Nu elke 2 weken oorontsteking 🙄 feb pas buisjes dus nog ff doorzetten

Reactie op carla89

Ik zou indd de huisarts bellen. Onze zoon heeft ook al vaak oorontstekingen ...
Hebben ze ook naar zijn amandelen gekeken?

8 uur geleden

Reactie op GeïnteresseerdeMuzieknoot688513

Hebben ze ook naar zijn amandelen gekeken?
Geen idee. Zal eens aan mijn man vragen. Die was erbij

7 uur geleden

Reactie op 070425

Hier precies het zelfde. Ook mijn dochter is snot verkouden, hoesten koorts en uit haar doen. De huisarts zei dat een oortje van binnen rood was maar dat ze pas wat geven als beide oren rood of ontstoken waren. Zijn weer naar huis gestuurd