9 Reacties

In mijn optiek hoort het erbij. Mijn eerste deed dingen voordat ze ze kon en viel daarbij ook heel vaak. Toen heb ik het even overwegen in mijn eigen angst. De tweede is een stuk stabieler in haar bewegingen en valt minder vaak. Maar nu met het optrekken kukelt ze wel weer vaker en ook op der hoofd. Het zijn toch ook leermomenten denk ik dan en heb nog nooit gehoord dat een valhelm echt nodig is.. meer ter geruststelling denk ik.

vorige week

Heb 10 jaar ervaring in de kinderopvang en wij hebben nog nooit een baby gehad met een valhelm. Je gaat ook die baby niet neerzetten naast de punt van de tafel toch. Vind het allemaal wat overdreven. Het omvallen hoort er nou eenmaal bij. Je zorgt ervoor dat er kussens of zachte dingen om je baby heen ligt. Maar ieder zn ding hoor.

Reactie op VroegwijzeMaan1989

In mijn optiek hoort het erbij. Mijn eerste deed dingen voordat ze ze kon e ...
Je moet er thuis/op de crèche alleen voor zorgen dat ze vrij kan vallen, dus niet tegen gekke hoeken aan. Maar dit lijkt me vrij logisch en normaal dat je dat in de gaten houdt.

vorige week

Ik werk zelf ook al zo'n 10 jaar in de kinderopvang en heb nog nooit gehoord over een valhelm. Vind het heel bijzonder dat dit vanuit het kinderdagverblijf wordt voorgesteld. Leren bewegen en je lichaam leren kennen gaat met vallen en opstaan. En ja, dan doen ze zich soms misschien pijn. Hoort erbij.

vorige week

Ik sluit mij helemaal aan bij de andere reacties. Ik werk zelf in de gymles en regelmatig met peuters. Nog nooit gezien en geadviseerd horen worden. Leren is letterlijk vallen en opstaan. Als ze haar veilig neerzetten, kan het echt geen kwaad.

vorige week

Een kind moet je ook niet zittend neerzetten, een kind moet zelf in zit komen, dan zal het ook niet zo snel omvallen, omdat het t dan al kan
Ik sluit me zelf ook aan bij het vallen en opstaan hoor. Ze gaat zelf zitten, het is aan ons om te zorgen dat haar val omgeving goed is en verder moet ze lekker omkukelen en ervan leren. Wij dachten ook, hoort er allemaal bij 🤷‍♀️ Maar wilde het toch even vragen en checken omdat de opvang dat aangaf dat zo’n helm/kroontje een mogelijkheid was. (Een ander babytje daar heeft dat namelijk) Thanks allemaal voor de reacties. Ik denk dat we gewoon ons gevoel volgen en het lekker laten zo!

vorige week

Ik heb weleens gezien dat kinderen een soort rugzakje opkregen met kussentje achter het hoofd omdst ze zich stijl achterover lieten vallen (vanuit staan).

gisteren

Team vallen en opstaan hier. Vriendin had een kindje die ook echt te snel wilde en hard neerkwam, die zette ze een dikke muts op, dus zeker wel voelen dat ze valt en ook soms pijn maar geen duizelende echomakende knalachterover meer, want die gooide zich echt vanuit stand vol achterover enzo op tegelvloeren. Letterlijk hardleers dst kind hahaha