23 Reacties
5 dagen geleden
Geen ervaring. Maar wij hebben ons eerste kindje en slaapt ook op eigen kamer. Tegen die tijd 8 maanden. Maar wij laten het wle gebeuren. Wordt hij wakker dan halen we hem gewoon uit bed en laten we hem binnen ook gewoon even kijken. Na een half uurtje wordt het vaak weer wat rustiger en proberen we hem dan weer lekker in bed te leggen. Mocht hij echt bang zijn dan leggen we hem gewoon lekker tussen ons in. Doe nacht doen we maar lekker makkelijk eat voor hem fijn is
5 dagen geleden
Zou dat echt zo erg zijn voor een keertje? Haha. Leef een beetje
5 dagen geleden
Reactie op AuthentiekeKlaver777
Zou dat echt zo erg zijn voor een keertje? Haha. Leef een beetje
Oei, dit vind ik een beetje kort door de bocht. Misschien is deze baby een slechte slaper met daardoor oververmoeide ouders? Dan kan zo’n nachtje met vuurwerk er extra inhakken en als je dan al geen reserves meer hebt…. Misschien is dit helemaal niet aan de orde hoor, maar vind dit een beetje denigrerend van je eerlijk gezegd.
5 dagen geleden
Mijn ervaring is dat ze er doorheen slapen. Onze oudste is nu 3,5 dus dit wordt zijn 4e oud en nieuw. Tot nu toe doorheen geslapen.
Vorig jaar waren we bij familie. Hij was doodsbang dus zijn we lekker naar huis gereden. Hij lag om 22:30 in bed en is er glashard doorheen geslapen. Hij werd om 12:30 uur de dag erna pas weer wakker 🤣
5 dagen geleden
Onze oudste is twee en heeft van allebei de jaarwisselingen niks meegekregen. Ze heeft er heerlijk doorheen geslapen. Geen idee hoe ons tweede kindje op de jaarwisseling gaat reageren, dit wordt zijn eerste oud en nieuw.
Wij gaan er elk jaar open in. Als ze wakker worden of schrikken, dan lekker vasthouden en knuffelen. 1 januri doen we altijd pyjama dag, dus dan vinden we het niet erg als ze een keer een nachtje minder slapen. We laten het allemaal weer op ons afkomen.
5 dagen geleden
Reactie op PrachtigeKrokus766762
Oei, dit vind ik een beetje kort door de bocht. Misschien is deze baby een ...
Dankjewel voor deze reactie. Inderdaad is onze man niet een hele vaste slaper en schrikt al snel wakker van geluiden.
5 dagen geleden
Reactie op RomantischeIjsbeer860776
Dankjewel voor deze reactie. Inderdaad is onze man niet een hele vaste slap ...
Ik heb er ook last van hoor, heel vervelend idee dat hij wakker word rond 24 uur. Ik doe hier inderdaad alle rolluiken naar beneden en de deuren dicht. Hij heeft een White norse apparaat en deze zetten we ook wat harder. Meer kunnen we denk ik niet doen en hopelijk valt het allemaal mee!
Hoop voor jullie in ieder geval dat het gewoon een rustige nacht word! Je bent in ieder geval niet alleen in dit gevoel☺️.
4 dagen geleden
Reactie op PrachtigeKrokus766762
Oei, dit vind ik een beetje kort door de bocht. Misschien is deze baby een ...
Ik heb geen beste slapers en zou hetzelfde gezegd kunnen hebben als authentiekeklaver😅.
1e jaar van de oudste was hij wakker voor middennacht, denk omdat we niet thuis waren. De 2 jaren erna lekker doorgeslapen.
Ik zie het wel! Heb geen tips voor je, behalve gewoon accepteren.
4 dagen geleden
Lekker even knuffelen als dat gebeurd.
Maargoed, hier 2 oudere kinderen van 8 en 6 jaar, en die hebben er altijd doorheen geslapen, afgelopen 2 jaar hebben we ze even wakker gemaakt om 23.45 uur. Maar zelf slapen kinderen er vaak doorheen.
Ik ga zelf ook de white noise wat harder zetten nu bij de baby en dan zien we wel hoe het gaat.
En anders even lekker knuffelen en als het rustiger is buiten, weer verder slapen.
3 dagen geleden
Niet teveel over in zitten. Je hebt er toch geen invloed op. Het duurt nog een maand. En je zal zien dat t waarschijnlijk enorm mee zal vallen
3 dagen geleden
Fijn al die "maak je niet druk" / "het is maar 1 avond"..
Het is niet maar 1 avond (al vraag je nu natuurlijk specifiek om O/N). Hier continue geknal, wordt er doodmoe van (want ik en onze oudste van 4 worden er wakker van). En ja: ik stak vroeger, eind december (niet al in augustus) ook klein vuurwerk af :) van genoten toen!
Maar vuurwerk is niet klein meer tegenwoordig en veel meer aanwezig (en woon in hetzelfde dorp, dus kan het vergelijken).
Onze oudste was een hele onrustige baby, slechte slaper. Vuurwerk maakte hem inderdaad wakker en hij werd er overstuur van (nog steeds). Wij deden de White noise (die we toen hadden) harder en knuffelde hem toen hij inderdaad alsnog wakker werd. We hadden alpine oorbeschermers gekocht, voor als hij wakker was en het niet te houden was. Maar gelukkig waren onze armen genoeg :) hij was wat overstuur maar niet meer als andere keren, dus wat dat betreft viel het mee.
Onze kleine meid boeit het geen ene reet. Slaapt meestal door het vuurwerk heen, alleen nu eventjes niet.
Dus: het hangt enorm af van je kindje.
Geen tips behalve die alpine beschermers (die bij ons niet nodig waren). Als je een slechte slaper hebt: sterkte. Hopelijk valt het geknal tot de 31e (en erna) mee.
Voor iedereen die goede slapers heeft: superfijn! Ik ben ook blij dat ik dat een keer mag ervaren ;-)
gisteren
Mijn zoon had hier overdag niet perse last van, tijdens oud en nieuw was hij wel onrustig en schrok hij wakker en sliepen we verder samen. Ik weet niet of ze nu al zijn begonnen bij jou, en of je kindje er nu ook van schrikt, dat is dan wel vervelend. Je zou idd kunnen proberen de white noise wat harder te doen. Succes!