2 Reacties

15 dagen geleden

Wij zijn toevallig nu bezig voor onze zoon van 2 jaar om een nieuwe kamer in te richten. We hebben zo een bedhuisje van petit amelie met lade eronder en hekjes. Dit zodat hij er niet zo snel uitvalt en als hij toch valt, dan is het niet zo hoog. Daarnaast een Dino thema want meneer is gek van dino's. We doen het wel subtiel en meer in de accessoires dan behang vol met dino's. Zo kan je ook makkelijker veranderen als hij ineens geen dino fan meer is haha. Vloerkleed hebben we bij Volero vandaag en verder veel accessoires gewoon via Temu, Ali of marktplaats.

15 dagen geleden

Ons dochtertje kreeg met net 2 een grote meiden kamer. Als je je kind montessori opvoedt, dus ook een montessori/scandinavische opvang, en zij daar al sinds 18 maanden op een matras slaapt ipv een ledikant moesten wij als een speer voor thuis wisselen van kamer en vooral bed. Zij heeft een kinderbedje sinds haar 2de verjaardag omdat een ledikant voor haar net een soort gevangenis was. Nee, er zitten geen beschermende randen aan het is echt een kinderbedje en ze slaapt er al anderhalf jaar heerlijk in. Beste aankoop ooit en beste stap want we hebben het hele peuterbedje stap ook over kunnen slaan. Nu met de tweede op komst gaat onze prinses naar een andere, grotere kamer. Want haar kamer nu wordt de babykamer. Zij wilt heel graag een barbie/unicorn/prinsessenkamer. Wij gaan het volgende doen: ik kijk met haar elke week naar verschillende dingen om haar droom uit te laten komen... aka we zijn een pinterestbord aan het maken. Het is heel belangrijk voor ons om haar mee te nemen in het proces want het is toch echt haar kamer en het moet naar haar smaak zijn. Met 3,5 jaar is dat ook makkelijker om te doen als met 2 toen we ookal haar kamer gingen aanpassen. We houden het bed wat ze nu heeft, het is een prima ding dus top! We gaan er wel een mooie hemel voor in elkaar flansen. Ze krijgt een nieuwe mooie plafondlamp. Zo een bubbellamp waarbij het lijkt alsof er meerdere bubbels aan elkaar zijn geplakt om 1 lamp te maken. We hebben mooi, zacht unicorn/suikerspin/meerkleurig behang gekocht. Het is vliesbehang want dat is echt heel fijn werken en ook weer eraf te halen wanneer nodig. Er zit ook een klein glittertje in. Zij mag een eigen verfkleur uitkiezen, ze twijfelt tussen echt barbieroze of wat zachter doornroosjeroze. Haar kast blijft hetzelfde maar we gaan wel een extra kastje of iets aan de muur bevestigen voor haar outfit van de dag. Ook komt er een kapstokje aan de deur of een staande voor haar ochtendjas en snuddie enzo. Dat gaat allemaal op kindhoogte komen want zij moet het altijd zelf doen, aankleden, omkleden etc. Ik zit eraan te denken om een grotere spiegel te halen voor haar kamer met een plankje voor haar haar spulletjes. Ze heeft nu een dromenvanger voor al haar strikjes en speldjes maar ik wil ook een plekje voor haar diademen en sieradenkistje en haar parfum en lipgloss. Misschien wordt dat zo een trio van organisch gevormde kastjes. Als de dame dat ook goed vindt natuurlijk 😂 Ik shop echt overal voor woonspullen. Karwei, praxis, dille en kamille, søstrene grene, online, ikea, speciaalzaken, tweedehands winkels of marktjes, baby en tiener..... Ik maak een pinterestbord voor inspiratie en neem mijn dochtertje echt mee in het proces. Ik hou van interieurstyling en houdt er nog meer van dat dit nu echt zo een familiedingetje wordt. Vooral omdat ik haar ook wil laten blijken dat ik altijd, ook nu er een tweede komt, haar mening en visie belangrijk vindt. Tweede belangrijk punt; alles op kindhoogte. Zij moet ten alle tijden bij alles kunnen komen wat voor haar van toepassing is. Omdat wij haar zelfredzaamheid en zelfstandigheid belangrijk vinden is dat echt cruciaal. Als zij dalijk niet meer bij haar kleding kan of haar lipglossje wordt ze denk ik een beetje gek 😅.