6 Reacties

één maand geleden

Ik was voor mn 1e zwangerschap 70kg, nu 95 kg. Maat 38 naar 48 in 1 jaar. Nu zwanger van nr 2. Ben erg bang voor zwangerschapssuiker en hoe ik het extra gewicht door de dag heen mee ga sleuren met een dreumes ernaast. Ik merk dat ik niet goed kan genieten, en tegen de bevalling en kraamperiode opkijk puur door mijn gewicht. Ik hoop dat ik de komende maanden wel een andere mindset te krijgen. Ik snap je gedachten goed 🤍

één maand geleden

Ja wat is enorm overgewicht? Ik ben zelf ook heel erg zwaar met mijn 1.65 en 115 kilo. Maar moet zeggen dat het me echt meevalt alleen automatisch medisch dat vond ik minder leuk. Gewicht is stabiel daar blijven ze op controleren.

één maand geleden

Ik herken je onzekerheid wel.. Ikzelf ben momenteel 6 weken zwanger van mijn tweede kindje met een BMI van 45+ Wat andere mensen er van denken heb ik inmiddels echt losgelaten. Wel had ik graag met een wat lager gewicht een tweede zwangerschap ingegaan, echter ben ik zwanger geraakt terwijl ik aan de pil was, ongepland dus…

één maand geleden

Reactie op DDDEEM

Ik herken je onzekerheid wel.. Ikzelf ben momenteel 6 weken zwanger van mij ...
Hier ook 45+ moet waarschijnlijk naar een gynaecoloog. Ik probeer goed op te letten. Maar zoals de bevalling ben jij niet bang dat ze je willen inleiden?

één maand geleden

Reactie op Noiyah

Ja wat is enorm overgewicht? Ik ben zelf ook heel erg zwaar met mijn 1.65 e ...
Bij onze verloskundige niet. Wel de suikertest met 22 weken ofzo? Ik probeer heel erg op te letten met eten enzo. Maar de gravings zijn soms niet te houden. Ik ben nog niet aangekomen. Maar ben je niet bang voor een inleiding?

één maand geleden

Reactie op Myroos

Hier ook 45+ moet waarschijnlijk naar een gynaecoloog. Ik probeer goed op t ...
Bij mijn vorige bevalling hebben ze uiteindelijk op mijn eigen verzoek bij 40+1 een ballonnetje geplaatst om de bevalling op te wekken. Zolang je geen complicaties hebt zijn er denk ik niet echt redenen je eerder in te leiden hoor! Wel kreeg ik uit voorzorg een ruggenprik toen de bevalling op gang gekomen was, aangezien er met flink overgewicht meer risico is op nood bij de baby/een spoedkeizersnede. Erg blij dat ze dit gegaan hebben, want ik kon met 9cm ontsluiting alsnog naar de OK :)