23 Reacties

één maand geleden

ik heb gister mijn eerste echo gehad 8.2 weken en gewoon een normaale echo gehad niet vaginaal ze kijken sws eerst altijd of ze je baby kunnen zien met het echo apparaat

één maand geleden

Ik was 6.5 dagen zwanger en hebben het eerst via mijn buik geprobeerd en dat is ook gelukt. Ik ben seksueel misbruikt vroeger dus heb oom liever geen polonaise aan mijn lijf. Ik zou het gewoon aangegeven als ik jou was. Dat heb ik ook gedaan.

één maand geleden

Reactie op 87Mellie87

Ik was 6.5 dagen zwanger en hebben het eerst via mijn buik geprobeerd en da ...
prc het zelfde verhaal bij mij

één maand geleden

Reactie op 87Mellie87

Ik was 6.5 dagen zwanger en hebben het eerst via mijn buik geprobeerd en da ...
Pff dit stelt me enorm gerust.. maar wat ontzettend naar om te horen dat je vroeger misbruikt bent. 💔

één maand geleden

Ik snap volledig je gevoel. Ik heb dit ook. Maar ik heb een trauma waardoor ik paniekeer. Wat mij juist heeft geholpen is om het apparaat zelf naar binnen te brengen. Wij moesten zelfs naar de bevruchtings kliniek dus ik heb bij de 2de en de 3de keer ook echt zitten huilen. Het was juist fijn om mijn vriend bij me te hebben. En dat hij me vast hield en streelde en vertelde hoe goed ik het deed en trots op me was. De gynaecoloog deed het ook heel voorzichtig en gaf steeds aan wat ze deed. Dat was heel fijn. Maar ik denk dat je volgende echo uitwendig is. Mijn laatste echo was met 5+6 omdat ik veel pijnlijke steken had. Deze hebben ze uitwendig kunnen doen of het goed zat. Dus ik verwacht dat ze met 8 + weken echt wel van buiten af kunnen. Ga anders ook naar je huisarts om hier over te praten, je zult wat hulp nodig hebben aangezien ze bij de bevalling ook inwendig onderzoek gaan doen. In iedergeval veel succes en sterkte🙏🙏

één maand geleden

Ah ik heb dit ook gehad de afgelopen 2 vroege echo’s. Ik heb het van te voren aangegeven aan de gync en juist mijn vriend meegenomen omdat ik me bij hem het veiligst voel. De gync heeft echt de tijd genomen en samen met mij ademhalingsoefeningen gedaan en stapje voor stapje het apparaat naar binnen gedaan. Gewoon goed aangeven dat je er echt moeite mee hebt en misschien juist iemand meebrengen waar je je veilig bij voelt!

één maand geleden

Ik heb gisteren mijn eerste echo gehad en mij VK zei ook, we proberen het altijd eerst via de buik. Mocht dat niet lukken dan kan inwendig altijd nog. Ook zei ze, als ik dat niet wilde konden we een herhaal afspraak maken over paar weken..

één maand geleden

Reactie op Roxcana

Ik snap volledig je gevoel. Ik heb dit ook. Maar ik heb een trauma waardoor ...
Heel erg bedankt voor je begrip 🥰 Je stelf me erg gerust

één maand geleden

In mijn ervaring is de echo rond 8 weken altijd uitwendig! Ik ben zwanger van de derde en ik heb nog nooit een inwendige echo gehad. Zeker als je aangeeft dat je dit niet prettig vindt!! Mogelijk dat het beeld inwendig beter is, maar bij mij is er nog nooit een woord over gerept..😊

één maand geleden

Ik snap je gevoel erg goed! Ik had er ook erge moeite mee. Nu inmiddels bevallen van 1e kindje en zoals velen altijd zeggen, de schaamte trekt echt weg! Misschien helpt het om een lange jurk aan te doen zodat je niet helemaal in je blootje ligt. Ik vond dit voor mezelf namelijk prettiger. Probeer elook met je vk en met je partner hier over te praten. Het komt goed !❤️

één maand geleden

Reactie op Krisje55

Heel erg bedankt voor je begrip 🥰 Je stelf me erg gerust
Mooi en wil je er over praten, stuur me gerust een berichtje. Ik loop al me halve leven met dit probleem. Er is overal een oplossing voor ❤️

één maand geleden

Reactie op Liesje111

In mijn ervaring is de echo rond 8 weken altijd uitwendig! Ik ben zwanger v ...
Thanks, heel geruststellend! 🤗

één maand geleden

Reactie op J.W.N

Ik snap je gevoel erg goed! Ik had er ook erge moeite mee. Nu inmiddels bev ...
Wauw een jurk is echt slim, nog niet aan gedacht! 🥰

één maand geleden

Reactie op Krisje55

Pff dit stelt me enorm gerust.. maar wat ontzettend naar om te horen dat je ...
Ja geen leuke ervaring helaas. Maar maak je niet te veel zorgen om de echo. En weet dat je ook altijd mag weigeren! Het is en blijft jou lichaam en daar ben je eigen "baas" over. Een echo kan altijd nog dus als het nog niet zichtbaar is vanaf je buik kan je ook altijd nog vragen of je later terug mag komen. Gewoon op je strepen blijven staan. Succes in ieder geval. Het komt vast wel goed! ❤️

één maand geleden

Reactie op Krisje55

Wauw een jurk is echt slim, nog niet aan gedacht! 🥰
Bij ons legde ze dan een handdoekje over je heen zodat je niet zo open en bloot ligt. Maar hier de laatste keer met 8+5 een echo gehad en deden ze uitwendig en ging goed!

één maand geleden

Reactie op Suus399

Bij ons legde ze dan een handdoekje over je heen zodat je niet zo open en b ...
Idd een handdoekje deden ze bij ons ook. Maar je moet daarna wel weer in je blote kont van het bankje/bedje af hahaha. En ik was toen donders preuts dus vond een jurk nog extra fijner om aan te hebben☺️. Ik zou nu gewoon in me blote tokus kunnen staan. Nu boeid het me allemaal niks meer🤣. Gek he?

één maand geleden

Ik herken het een beetje. Ik heb een echo gehad, inwendig, na een miskraam en die voelde zo ontzettend naar. Ik lag echt helemaal te trillen. Ik heb bij mijn zwangerschappen erna weer inwendige echo’s gehad en die vielen me zo enorm mee. Ik denk omdat het niet zo naar was en ik zo graag mijn kindje wilde zien, daar hing niet zoiets naars aan. Ik heb echt tot 12 weken bijna altijd inwendige echo’s, mijn baarmoeder ligt verstopt. Maar alleen die bij de miskraam herinner ik me echt als verschrikkelijk. Die andere heb ik zo anders ervaren, ondanks de angst die ik dan vooraf had. Hoop dat jij dit ook zo gaat krijgen.

één maand geleden

Ik heb in 2022 ook een missed abortion gehad en dit is inderdaad vreselijk. Daarna gelukkig een goeie zwangerschap en nu nummer 2 onderweg. In het begin keek ik ook niet uit naar het inwendig onderzoek maar weet dat dit er gewoon bij hoort en er helaas nog meerdere zullen volgen. Het went iedere keer wel iets meer

één maand geleden

En met een volle blaas gaan, dat maakt een uitwendige echo makkelijker voor de verloskundige!

één maand geleden

Hoe is t gegaan?