12 Reacties

één maand geleden

Als het wettelijk vastgelegd is kun je er weinig tegen doen. Je kan nog even de CAO checken wat daarover gezegd wordt. Misschien kan hij regelen dat hij de uurtjes een ander moment inhaalt of anders onbetaald verlof inzetten🙂

één maand geleden

Heeft je man een (vaste) vrije dag doordeweeks? Anders zou jij die echo's kunnen inplannen onder je eigen werktijd, want jij krijgt daar wel betaald vrij voor. Klinkt en is natuurlijk wel een beetje lullig tegenover je collega's, maar als het zo beter uitkomt voor je man zou ik mezelf daar niet slechter door voelen. En kan je misschien meer verwachten van zijn werkgever, maar je man krijgt daar gewoon geen uren voor. Mijn man ook niet. Zo zijn de regels eenmaal.

één maand geleden

Mijn man en ik werken bij dezelfde werkgever, op dezelfde werkvloer. En alleen ik krijg bijzonder verlof voor de echo's en andere afspraken, waar hij ook mee naartoe gaat. Het is idd niet anders, zo zijn de regels gemaakt. Gelukkig hebben wij een relaxte teammanager die opschrijft wanneer mijn man uren nodig heeft, en hij verrekent deze met overuren of verlofuren van volgend jaar.

één maand geleden

Reactie op Lindaa100

Als het wettelijk vastgelegd is kun je er weinig tegen doen. Je kan nog eve ...
Onbetaald verlof is misschien nog een optie. Hij is namelijk door zijn vakantieuren heen helaas.

één maand geleden

Reactie op Elineexx

Heeft je man een (vaste) vrije dag doordeweeks? Anders zou jij die echo's k ...
Nee, hij werkt 40 uur. Ik plan afspraken al op mijn vrije dag. Dat scheelt al voor 1 van ons...

één maand geleden

Reactie op Wondertje0425

Mijn man en ik werken bij dezelfde werkgever, op dezelfde werkvloer. En all ...
Dus hij kan vakantieuren in het voren opnemen?

één maand geleden

Reactie op Chantal_F

Dus hij kan vakantieuren in het voren opnemen?
Ja voor dit soort dingen wel, en evt noodgevallen oid. Wanneer hij gewoon een dag vrij wil niet.

één maand geleden

Mijn vrouw is 16+3 zwanger en ik kreeg voor de 13 weken echo gewoon bijzonder verlof van mijn werkgever. De 20 weken echo idem. We hadden met 14 weken geslachtsecho daar moest ik wel vakantie uren voor opnemen. Denk dat het er maar net aan ligt hoe je werkgever erin staat.

één maand geleden

Reactie op Bas B

Mijn vrouw is 16+3 zwanger en ik kreeg voor de 13 weken echo gewoon bijzond ...
Blij dat het ook zo kan!

één maand geleden

Kan hij niet zeggen ik werk die dag wat langer door zodat ik er even tussen uit kan voor een echo?

één maand geleden

Mijn man gaat naar alle echo’s mee, 7, 10, 13, 15, en over 2 weken de 20 weken, ook alle gesprekken wil die bij aanwezig zijn. Zijn baas begrijpt dit en krijgt hier vrij voor, hij begint dan gewoon wat later. Hij is hovenier. En onze eerste kindje

één maand geleden

Je moet dit gewoon andersom plannen. Op een moment dat je man vrij is. Jij kríjgt er vrij voor, je man niet. Dat is in principe altijd zo, uitzonderingen daarop zijn puur een gunst.