5 Reacties

2 maanden geleden

Ik kan hier niet over mee praten, want ik ben nu zwanger van de eerste. Wij moeten het als stel allemaal nog avonturen. Maar ik heb je verhaal gelezen en wil je even een virtuele knuffel geven. Wat lijkt het me een lastig gevoel opleveren. Vervelend dat hij het gevoel heeft dat zijn energie weggezogen wordt door jullie dochtertje. Ik hoop voor jullie dat je hier tips krijgt over hoe hier mee om te gaan.

2 maanden geleden

Reactie op lvdr94

Ik kan hier niet over mee praten, want ik ben nu zwanger van de eerste. Wij ...
Bedankt ♥️

één maand geleden

Mijn partner kan het ouderschap ook echt als zwaar ervaren. Die van ons slaapt dan wel heel goed, maar is qua gedrag wel heel druk en speelt moeilijk zelf. Ik vind het ook vervelend om hem vermoeid te zien en het lijkt dan alsof hij het ouderschap niet zo leuk vind als ik. Rondom de keuze voor de 2e heeft hij lang getwijfeld en ook nu hij er achter staan heeft hij ook wel zorgen om de hoeveelheid "werk". Ik probeer er maar zo veel mogelijk begrip voor te hebben, gedrag van de kleine te normaliseren en ook aan te bieden dat hij even iets voor zichzelf moet gaan doen. Een tripje, iets met vrienden etc. En ook in perspectief zetten: over een paar jaar is het écht anders. Dit zijn de pittigste jaren. En mocht hij echt moe zijn op het einde van de dag, misschien helpt dat dan om het laatste uurtje even samen een filmpje te kijken met de kleine. Een uitgeruste en gelukkigere partner is ook belangrijk en wellicht laadt hij zo wat op. Geen perfecte oplossing voor je helaas. Iedereen ervaart het ouderschap nu eenmaal anders en misschien dat de komst van een tweede hem toch een beetje naar de keel grijpt. Adem in en adem uit..

één maand geleden

Super lastig lijkt me dit zeg! 😚Heeft je partner nog voldoende dingen die hem energie geven? Vindt hij zijn werk nog leuk? Doen jullie nog wel eens een date met z’n tweetjes, dat er iemand oppast? Ik kan helaas ook niet vanuit ervaring spreken, want ik ben zwanger van de eerste. Maar wat ik veel om me heen heb zien gebeuren, is dat een stel transformeert in ouders en temidden van alle hectiek amper meer aandacht hebben voor elkaar als geliefde. Daarbij is het misschien helpend als je partner leert wat hij van een tweejarig kindje kan verwachten (en wat niet). Samen spelen, hoe pak je dat aan? Jullie kindje voelt ongetwijfeld ook zijn spanning en dit heeft misschien ook een negatieve weerslag. Hebben jullie ook vrienden met kinderen waarmee hij eens op zo’n vrijdag een playdate kan doen? Ik denk dat het hoe dan ook zware jaren zijn en de moeheid erbij hoort, maar met wat creativiteit en aandacht voor elkaar het misschien wat dragelijker wordt en hij ook kan genieten van een dagje met haar samen?💞 Je stelt je in elk geval niet aan, ik kan me goed voorstellen dat het kwetsend is om dit te horen. Ik denk dat verbinding het sleutelwoord is.. jullie als geliefden en als gezin.

één maand geleden

Topic gesloten op verzoek van TS