12 Reacties

12 dagen geleden

(Nog) geen ervaring mee. Ik moet dinsdag naar het ziekenhuis om alles te checken… Kan het kwaad voor de baby?

12 dagen geleden

Zelf geen ervaring mee maar ik ken iemand die dit ook had en vanwege die reden moest bevallen met een keizersnede omdat het kindje altijd eerst moet komen en niet eerst de placenta. Bij haar is verder alles goed gegaan!

12 dagen geleden

Bij mij ligt mijn placenta ook gedeeltelijk over de baarmoedermond. Verloskundige zegt dat hij door de buik/baarmoedergroei nog omhoog kan trekken. Dat moet wel gebeuren voor een natuurlijke bevalling. Anders zal ik gepland met een keizersnede gaan bevallen. Ze kunnen er verder niets tegen doen... Volgens mij beslissen ze pas verder bij 32 weken.. Nu maar hopen dat hij omhoog trekt 🤞🏼 Hoe voel jij je erover?

12 dagen geleden

Hier precies hetzelfde. Heb rond 13 weken ook een flinke bloeding gehad en dit zou een oorzaak kunnen zijn. Op deze termijn is het redelijk normaal dat de placenta nog laag ligt. Als het maar 2 cm is, dan is de kans groot dat die met de groei nog netjes mee omhoog gaat. Bij mij zeiden ze dat ze bij de 20 weken echo zouden kijken of er al wat veranderd is en zo niet, dan gaan ze het in de gaten houden. Voor de baby kan het geen kwaad in ieder geval ;)

12 dagen geleden

Hier ook gehad met vorige zwangerschap en nu weer. Met 32 weken een extra echo gehad en toen was het goed. Is heel gebruikelijk en gaat meestal vanzelf over als de baarmoeder groeit.

12 dagen geleden

Ik had het in mijn vorige zwangerschap, dit heeft zichzelf opgelost en ik ben natuurlijk bevallen!

12 dagen geleden

Reactie op Anker11

Bij mij ligt mijn placenta ook gedeeltelijk over de baarmoedermond. Verlosk ...
Duim voor je! Maak me op zich niet zo’n zorgen maar merk dat het vooral de angst voor de bloedingen is.

11 dagen geleden

Reactie op lot-soof

Duim voor je! Maak me op zich niet zo’n zorgen maar merk dat het vooral de ...
Snap ik, dat is toch schrikken en wil je liever niet. Hopelijk trekt de angst wat weg als je, je kindje straks regelmatig voelt bewegen! 🍀

11 dagen geleden

Een vriendin van me had dit ook en het is bij de verdere groei van de baarmoeder vanzelf goed gekomen (net als wat een aantal anderen hieronder ook zeggen). Zie je baarmoeder als een ballon met een stip erop bij het blaasdingetje, die stip verschuift bij het opblazen weg van het tuitje. Niet altijd direct reden voor zorgen dus! Ik snap dat het spannend is, misschien wel goed om na te denken over een keizersnede, beetje mentaal op voorbereiden dat dat ook een optie is en wat dat dan betekent voor je. Sterkte!

9 dagen geleden

Reactie op GezelligeEdelsteen640516

(Nog) geen ervaring mee. Ik moet dinsdag naar het ziekenhuis om alles te ch ...
Hoe is 't bij jou afgelopen in het ziekenhuis?

9 dagen geleden

Uitstrijkje gehad (direct een bloeding daardoor), dus sws komt daar iets van het bloedverlies vandaan. Maar ze zag op de echo ook dat de placenta erg dicht bij de uitgang lag, mogelijk dat dat ook zorgt voor bloed. Ze kon niet helemaal goed zien of de placenta mogelijk uit 2 delen bestond of dat er nog een stolsel zat. Maar door al die info heb ik gewoon niet doorgevraagd.. vond het erg heftig. Volgende wek vrijdag in het ziekenhuis de 20-weken echo en dan hopelijk meer duidelijkheid…

9 dagen geleden

Reactie op GezelligeEdelsteen640516

Uitstrijkje gehad (direct een bloeding daardoor), dus sws komt daar iets va ...
Nee kan me indenken. Het overvalt je ook op zo'n moment, alle informatie. Heeft de arts wel iets uitgelegd verder over wat het wellicht voor gevolgen kan hebben?