8 Reacties

2 maanden geleden

Denk dat het heel persoonlijk is, nachtdiensten zijn sowieso niet heel gezond🤭 ik draai nog wel nachtdiensten maar later in de zwangerschap ga ik dat niet meer doen😊

2 maanden geleden

Vind het een lastige. Naast de nachtdiensten heb ik ook nog andere diensten gepland staan (vroeg/middag) waardoor het rooster erg onregelmatig is. (Politie)

2 maanden geleden

Check even het cao zou ik zeggen! Ik werk zelf ook onregelmatig (zorg), zover ik weet zijn er regels omtrent nachtdiensten en onregelmatigheid. Ik denk dat het ook wel licht aan hoe je je voelt, als je al veel klachten hebt is her misschien verstandig hier iets over te melden.

2 maanden geleden

Reactie op Krissy790

Vind het een lastige. Naast de nachtdiensten heb ik ook nog andere diensten ...
Daag collega! Ik ben nu voor de tweede keer zwanger na een miskraam. Ik heb het dit keer wel direct na een positieve test aan mijn leidinggevende bekend gemaakt om risico's te voorkomen. Ik kwam de vorige keer namelijk tijdens de noodhulp in situaties terecht waar ik achteraf spijt van heb gekregen. Luister vooral naar je eigen gevoel, maar ik merk dat ze bij mij in ieder geval heel erg betrokken zijn en begrip tonen.

2 maanden geleden

Reactie op Luna1997

Daag collega! Ik ben nu voor de tweede keer zwanger na een miskraam. Ik h ...
Hii collega! Bedankt voor je reactie. Kan me idd voorstellen dat je, wanneer je iets hebt meegemaakt, het direct hebt aangegeven. Vind het wel lastig. Voel me overdag (nog) prima maar die nachtdiensten kan ik normaal al moeilijk hebben omdat ik maar 3 a 4u erna slaap laat staan nu🥲. Daarnaast ben ik bang dat door de onregelmatige diensten/nachtdiensten en weinig slaap de kans op een miskraam groter wordt.. Misschien toch maar bespreken binnenkort, ook al is het erg vroeg.

2 maanden geleden

Reactie op Krissy790

Hii collega! Bedankt voor je reactie. Kan me idd voorstellen dat je, wannee ...
Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Bij mij was het probleem ook dat ik toen en nu ook extreem misselijk was/ben. Helft van de collega's had hield het geheim al voor zich omdat ik simpelweg niets meer binnenhield, met name in de nacht had ik hier veel last van vanwege de vermoeidheid. Ik zit ook bij de ME en achterin de bus zitten is nu simpelweg echt geen optie, ook vanwege de misselijkheid. Zijn allemaal zaken die meespelen, maar voor mij was het echt noodzakelijk om aan de bel te trekken

2 maanden geleden

Hoi, ik werk normaal ook wisselende diensten. Maar er zijn wel studies bekend waaruit gebleken is dat meer dan 2 nachtdiensten per week het risico op miskramen vergroot. Vind het zelf ook lastig. Meestal doe ik er Max 2 omdat ik parttime werk. In mei al miskraam gehad. Met werkgever afgesproken dat ik het aangeef als ik geen nachten wil. Ze zijn daarin erg meedenkend! Een kennis van me die zelf gynaecoloog is zei overigens dat ze denkt dat af en toe een nachtje niet direct schadelijk is. Hopelijk zijn jullie werkgevers ook flexibel en discreet:)

2 maanden geleden

Reactie op Maria1985

Hoi, ik werk normaal ook wisselende diensten. Maar er zijn wel studies beke ...
Dat had ik inderdaad ook al gelezen, zette me toch even aan het denken. Heb gelukkig twee nachtdiensten kunnen wisselen, dat scheelt weer iets haha. Geeft me daarnaast ook weer even wat tijd, kan ik het iets later vertellen aan mijn leidinggevende.