8 Reacties

23 dagen geleden

https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/zwanger/hoeveel-koffie-en-thee-kun-je-drinken-als-je-zwanger-bent-of-borstvoeding-geeft-.aspx Hierin staat een duidelijke uitleg over cafeïne

23 dagen geleden

20 boterhammen zeker 😂. Als je verder geen cafeïne neemt.

23 dagen geleden

Reactie op Koekiemonster _

20 boterhammen zeker 😂. Als je verder geen cafeïne neemt.
Ja dat vind ik dus heel tegenstrijdig wat er staat ook dit in het artikel wat manon hier boven stuurt: Het advies aan zwangeren is om niet meer dan 2 kopjes cafeïnevrije koffie te drinken op een dag. Een kopje cafeïnevrije koffie, ook wel decaf genoemd, is niet helemaal cafeïnevrij. Er zit nog ongeveer 3 milligram cafeïne in. In 1 onderzoek werd gevonden dat zwangeren die 3 of meer koppen cafeïnevrije koffie dronken op een dag een hoger risico hadden op een miskraam. Maar goed, dan krijg maar 6 ml binnen, en met een boterham pure hagelslag meer

23 dagen geleden

Reactie op Manon36

https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/zwanger/hoeveel-koffie ...
Zie mijn reactie onder Koekiemonster ☺️

23 dagen geleden

🤷🏼‍♀️. Ik eet ook elke dag pure hagelslag op mn brood. En eet ook nog graag een reep chocolade. Ik maak mn eigen hier echt niet druk om. Want als je iedereen hier moet geloven kan je alleen nog maar sla en een paar walnoten eten en misschien een hapje (magere) kwark. Gewoon lekker eten. 👌🏻 En alles met mate. Komt helemaal goed.

23 dagen geleden

Reactie op J2024J

Ja dat vind ik dus heel tegenstrijdig wat er staat ook dit in het artikel w ...
Ja, dat van die caffeine vrije koffie snap ik ook niet . Alsof er iets anders in zit wat niet goed is voor de baby .

23 dagen geleden

Reactie op Elineexx

🤷🏼‍♀️. Ik eet ook elke dag pure hagelslag op mn brood. En eet ook nog gra ...
En volgens mij komt er elke maand wel iets bij wat je weer niet mag hebben. Idd alles met mate en dan komt t goed

23 dagen geleden

Reactie op Koekiemonster _

Ja, dat van die caffeine vrije koffie snap ik ook niet . Alsof er iets ande ...
Ik snap dat ook niet helemaal...je mag niet meer dan 2 kopjes koffie drinken maar ook niet meer dan 2 kopjes decaf. Nou dan kan ik beter weer gewone koffie gaan drinken want dat is véél lekkerder 😅 drink nu speciaal decaf omdat dat beter zou zijn..