3 Reacties

2 maanden geleden

Heel eerlijk. Dan zou ik het zeggen! Je werk kan immers pas rekening met je houden en je rechten als ze dit weten. En zij krijgen ziekte ten gevolgen van zwangerschap vergoed van uwv dus dat scheelt voor iedereen dan. Je kan het alleen je manager zeggen bijv.

2 maanden geleden

Ik zou het ook vertellen. Zelf ben ik vandaag ook 7 weken en 4 dagen. Daarnaast heb ik ook een stressvolle baan in de psychiatrie. Gister heb ik toch maar mijn manager gebeld omdat ik nu al twee weken erg misselijk en vermoeid ben waardoor ik niet optimaal functioneer. Mijn manger reageerde heel enthousiast. Er was zoveel begrip vanuit hem voor hoe ik mij voel, ook omdat zijn eigen vrouw zich ook slecht voelde tijdens de zwangerschap. Dit was echt een pak van mijn hart en ik merk direct dat ik minder op mijn tenen loop!

2 maanden geleden

Het fijnste is om het gewoon te melden. Aan je manager of je teamleider. Zelf wacht ik ook zo lang het nog gaat om het aan de rest te vertellen. Daarnaast heb je tijdens je zwangerschap en daarna recht om 1/8 van je daguren rust te nemen. Dit is op kosten van de baas. Dus als je 8u werkt heb een 1 uur extra pauze.