5 Reacties

10 dagen geleden

Ik ben er niet bekend mee maar wellicht zou je kunnen informeren bij verschillende organisaties. In principe zou een 'gewone' kraamzorg ook mee moeten gaan in jullie wensen. Dus bepaalde producten die je wil gebruiken en de rust die je wil. Zij zij wat dat betreft alleen adviserend naar je hebt daar zelf de beslissing over. Ik denk dat je bij een natuurlijke kraamzorg ook wel gewoon kan beslissen hoor. Lijkt me dat je daar ook gewoon de navelstreng door kan knippen als je dat wil maar eventueel wel mee gaan in andere dingen die zij adviseren of bieden. Lijkt me bij allebei niet een geval ales of niets maar dat ze ook mee gaan in jullie wensen

10 dagen geleden

Het uitstellen van het doorknippen van de navelstreng tot het is uitgeklopt (tot een half uurtje) is overigens wel iets om te overwegen. Er zit nog veel bloed met nutriënten in de placenta die naar je baby'tje kunnen op die manier, bijvoorbeeld ook ijzer. De kraamzorg beslist (dat soort dingen) sowieso niet voor je maar er zijn natuurlijk wel andere keuzes in adviezen die ze meegeven. Daar kun je over praten. Overigens heb ik de kraamzorg al met mijn positieve test in handen geregeld 8 weken geleden. Als je nu nog niemand hebt, moet je wel snel gaan beslissen,de kraamzorgsector heeft het heel erg druk!!

10 dagen geleden

Bij de geboorte van mijn zoontje (ziekenhuis ivm ruggenprik) was het laten uitkloppen van de navelstreng onderdeel van de reguliere zorg. Gebruik van cordring ipv klem ook, was erg fijn die eerste dagen! Kraampakket kun je volgens mij bio bestellen als je wil. Het kraambureau waar wij bij zaten hield ook super goed rekening met onze wensen, ik denk dat dat voor de meeste bureaus wel geldt. Is toch een bepaald type mens dat voor de zorg voor kraamvrouw en baby kiest denk ik. Ik hoop dat het voor jou ook zo zal zijn!

10 dagen geleden

Ik weet niet precies de verschillen maar maak vooral een bevalplan waar jij achter staat en bespreek met je kraamzorg hoe jij het voor je ziet. Ik weet niet waar je woont maar ik woon in regio Utrecht en rond 8 weken zwangerschap (dus 6 weken geleden) zaten nagenoeg alle kraamzorg organisaties en sowieso de 35 zzp'ers die ik heb aangeschreven vol. Ik weet niet waar je woont, maar misschien heb je deze keuze al niet meer..

10 dagen geleden

Ik heb ervaring met beiden en vind de natuurlijk kraamzorg echt geweldig. Het hangt mss af van wie je hebt maar mijn ervaring was niet zweverig, heb ik ook een hekel aan. De kraamverzorgende zal zich ook aanpassen als zij mss wel meer daarvan is maar jij niet. Het mooiste vd natuurlijke kraamzorg vind ik de aandacht vr warmte (behoud) vr het kindje en idd de rust zodat het kindje optimaal kan groeien en geen energie verliest aan warm blijven of huilen. De melk productie krijgt voor jou daar ook veel beter de kans voor. Bij m'n zo'n vond ik het erg dat de navelstreng zo snel werd doorgeknipt, zoveel bloed wat nog naar hem toe had gekund. Bij m'n dochter helemaal uit laten kloppen, denk dar se nog een uurtje aan de placenta heeft gezeten? Was een thuisgeboorte en zo anders. M'n zoon was een huilbaby het hele 1e jaar en is nog steeds wat kwetsbaar, m'n dochter is 0 afgevallen in de kraanweek en sliep de 1e nacht al goed. Tis een stevig kindje! Zal heus niet alleen de kraamzorg zijn geweest maar heeft bijgedragen aan een goeie start vr haar en genezing vr mij. Het is wel waar dat je dat soort kraamzorg met je test in de hand al moet bellen. Ik was dit keer met 6 weken zwanger al te laat 😢