18 Reacties

6 uur geleden

Dit is er bij mij ook uit gekomen. Weet ook niet precies wat het in houd, dus ik volg even.

6 uur geleden

Ik heb dit ook. Maar weet zelf verder ook nog niet hoe of wat.

6 uur geleden

Ik heb dit ook. Ik had dit de vorige zwangerschap ook. Met 27 weken moest ik nog eens bloedprikken om te kijken of je antistoffen maakt tegen de baby (heel vaak is dit met resus C negatief niet zo). Bij mij was het ook niet zo. Nu moet ik weer met 27 weken opnieuw prikken, ben benieuwd!

5 uur geleden

Ik heb dit ook, normaal is het inderdaad alleen met 27 weken nog een keer prikken op antistoffen en dit komt heel weinig voor. Helaas heb ik bij de geboorte van onze dochter wel antistoffen aangemaakt. Bij deze zwangerschap zijn ze nu extra alert. Ik maak nu geen antistoffen aan, maar mijn man zijn bloed is onderzocht en hij heeft idd c positief, nu gaan ze maandag weer mijn bloed onderzoeken om te kijken of ze de bloedgroep van de baby kunnen bepalen. We hopen dat de baby mijn bloedgroep heeft want dan is er niks aan de hand. Is dit je eerste zwangerschap?

5 uur geleden

Ik heb dit ook maar je krijgt gwn een extra check tegen de 30 weken. Afhankelijk daarvan krijg je een shot antistoffen, ik maak me geen zorgen😋

5 uur geleden

Ik heb dit ook en krijg ook met 27 weken een extra controle. In het begin maakte ik me wel zorgen nadat ik vanalles op internet gelezen had. Maar de kans is heel klein dat je antistoffen aanmaakt en anders kunnen ze ook nog medisch vanalles doen dus ik maak me nu geen zorgen meer.

4 uur geleden

Reactie op Lindaa100

Ik heb dit ook maar je krijgt gwn een extra check tegen de 30 weken. Afhank ...
Bij rhesus C bestaat er geen prik toch?

4 uur geleden

Reactie op WifeyDP_

Ik heb dit ook. Ik had dit de vorige zwangerschap ook. Met 27 weken moest i ...
Jaa klopt! Dit is aangeraden inderdaad

3 uur geleden

Reactie op Cloudje🧸

Bij rhesus C bestaat er geen prik toch?
Ow zo had ik het wel begrepen🤪 Naja ik hoor het wel haha

2 uur geleden

Reactie op Lindaa100

Ow zo had ik het wel begrepen🤪 Naja ik hoor het wel haha
Dat is alleen bij rhesus D negatief :)

2 uur geleden

Ik heb dit ook, dus je bent zeker niet de enige.

2 uur geleden

Reactie op Lindaa100

Ow zo had ik het wel begrepen🤪 Naja ik hoor het wel haha
Enkel wanneer het kindje een andere bloedgroep heeft dan krijg je 2 injecties, 1 voor de bevalling en 1 erna.

één uur geleden

Reactie op stephje345

Enkel wanneer het kindje een andere bloedgroep heeft dan krijg je 2 injecti ...
Ja maar dan wel alleen bij rhesus D en niet bij C.

één uur geleden

Hier geen rhesus zwangerschap, maar antistoffen E. Ik moet komende dinsdag voor verder onderzoek naar het ziekenhuis. Mijn antistoffen worden gemeten en bloedgroep baby moet worden bepaald. Dan weten we meer over vervolgstappen. Bloed van mijn partner was helaas niet gunstig in dit geval. Anders was er eigenlijk al geen zorg meer geweest.

één uur geleden

Ik volgens mij ook! Kwam er bij de vorige zwangerschap achter maar kan me even niet meer herinneren of dit rhesus c of d was. Heb volgens mij geen prik gehad later in de zwangerschap. Vandaag bloedgeprikt dus zal snel horen wat het ook alweer was.