45 Reacties
één maand geleden
Ja, heb het ook. Bloedgroep o+ met dus die rhesus c -. Heb in m'n eerste zwangerschap geen complicaties gehad. Nu in het tweede trimester van m'n 2e zwangerschap. Rond 27weken extr bloedprikken hiervoor.
één maand geleden
Reactie op Fuerte
Ik kan weinig mensen vinden die eenzelfde soort situatie hebben, heb je een ...
Vandaag mijn ziekenhuisafspraak gehad. Weer 8(!) buisjes bloed moeten geven en over 2 weken de uitslag. Mocht het kindje dus niet de afweerstoffen hebben, is er niks aan de hand en word ik weer terug verwezen naar de verloskundige. En anders kom ik onder behandeling van de gynaecoloog te staan. Wat dat inhoudt, horen we over 2 weken.
één maand geleden
Reactie op Karen37
Vandaag mijn ziekenhuisafspraak gehad. Weer 8(!) buisjes bloed moeten geven ...
Hier hetzelfde, gisteren bloed afgenomen en nu afwachten op bloedgroep van de baby. Ik blijf sowieso medisch ivm andere redenen. Hopelijk mag jij weer terug naar de verloskundige!
één maand geleden
Hier ook Rhecus c negatief. Heb echt 0 info gehad naast dat ik opnieuw geprikt moet worden. Vandaag proberen wat info te lezen maar word er niet veel wijzer op dus ook ik volg dit graag.
18 dagen geleden
Ik kreeg zaterdag (1 maand na de NIPT uitslag) ineens te horen van de verloskundige dat ik ook rhesus c negatief heb. Ze vertelde me dat ik opnieuw geprikt moest worden en ik barstte in huilen uit. De weken tot aan het prikken worden echt een hel voor mij. Ik heb verder geen flauw idee wat me te wachten staat als ik antistoffen zou aanmaken. Ik volg dit topic graag voor meer info. Succes allemaal 💕
18 dagen geleden
Reactie op Krisje55
Ik kreeg zaterdag (1 maand na de NIPT uitslag) ineens te horen van de verlo ...
Och jeetje, wat erg dat je je er zo naar om maakt. Met hoeveel weken moet je weer priken? Ik de 27ste week? Is dit je eerste kindje? Er worden bij rhesus c niet vaak antistoffen aangemaakt hoor en bij een eerste kindje zorgt het sowieso zelden voor problemen. Probeer het als een geruststelling te zien dat ze het in de gaten houden zodat als er toch iets is ze in kunnen grijpen. En geef het vooral aan als je erg ongerust bent!
17 dagen geleden
Ik heb het ook en heb er een folder over gelezen:
https://www.pns.nl/documenten/folder-bloedgroepantistoffen-en-zwangerschap
Ik vond dat wel verhelderende informatie, veel meer en genuanceerder dan de basisinformatie. Nu maar gewoon even afwachten wat er bij de volgende keer prikken uitkomt (27 weken)
17 dagen geleden
Reactie op Fuerte
Och jeetje, wat erg dat je je er zo naar om maakt. Met hoeveel weken moet j ...
Wat een lief bericht, dankjewel! Het komt wel goed. De angst zit voor mij in het prikken, niet per de in de uitslag. Ik ga vrijdag aan mijn psycholoog vragen of zij nog tips heeft voor mijn prikangst. Het komt vast goed allemaal. Volgens mij gaf de verloskundige inderdaad 27 weken aan
17 dagen geleden
Reactie op Krisje55
Wat een lief bericht, dankjewel! Het komt wel goed. De angst zit voor mij i ...
Ik heb ook enorme prikangst en ik moet ook ivm resus negatief nog een x prikken🥲 Lucky us!
Ik ben voor de nipt doorgestuurd naar het ziekenhuis en ze hebben de nipt en de 'apk check' in 1x geprikt bij mij. Vond het wel fijner om door iemand in het ziekenhuis geprikt te worden ipv bij de verloskundige, wellicht kun je dat ook vragen? Neem ook iemand mee waar je je fijn bij voelt! Bij mij is een vriendin meegeweest en die heeft me er doorheen geloodst. Ik zat te huilen en hyperventileren en ze zei van: okay doorademen, we zijn nu bij buisje 3, benen stilhouden, arm ontspannen, enz. Dus dat was wel heel fijn😁 Mijn moeder had ik bv niet mee hoeven nemen want die had gezegd van 'stel je niet aan, gewoon niet kijken'😅 dat helpt niet haha. Uiteindelijk is het voor een goed doel en achteraf vind ik het altijd meevallen, succes!🥰
17 dagen geleden
Reactie op Fuerte
Prikangst is ook heel erg naar! Ken je emla? Dat verdoofd de prikplek. Heef ...
Ik heb hier toevallig laatst een reclame van gezien! De nipt was mijn allereerste x bloedprikken ooit en het prikken opzich viel wel mee maaaarrrrr de 24 uur daarna had ik het gevoel dat mijn knieën, enkels en heupen op slot zaten. Echt super naar. Mijn hele lichaam voelde vies. Dus of emla voor mij gaat helpen, betwijfel ik.. Dankjewel voor het meedenken 🩷
17 dagen geleden
Reactie op Lindaa100
Ik heb ook enorme prikangst en ik moet ook ivm resus negatief nog een x pri ...
Ugh zo vervelend voor je dat je ook nog een keer moet! :(
Ik ben de vorige keer ook in het ziekenhuis geprikt. Ik ga alleen mijn vriend niet meer meenemen. Die lieve schat is de rust zelve, maar dat is dus blijkbaar niet wat ik nodig heb. Ik heb iemand nodig die me afleidt zodat ik geen tijd meer heb om te huilen. Dat heb ik wel van de laatste keer geleerd!
Alvast heel veel succes over een tijdje! 🥰