15 Reacties

één maand geleden

Het ligt ook een beetje aan rhc negatief of rhd negatief. Je maakt antistoffen aan. C is opletten en bij D krijg je geloof ik een spuit ergens in de zwangerschap.. ik geloof dat beide in de gaten gehouden wordt en gewoon ook goed kan gaan.. ik ben rhc negatief en moet bij 27 weken weer prikken ..

één maand geleden

Ik heb elke zwangerschap en na de bevalling een prik gehad hiervoor.

één maand geleden

Ik heb zelf te horen gekregen dat ik rhesus c negatief ben ik moet met 27 weken nog een keer bloedprikken om te kijken of ik antistoffen aanmaak als dit het geval is word het goed in de gaten gehouden en proberen ze het zo lang mogelijk uit te stellen tot de baby gehaald word. En als de uitslag gewoon goed is dan is dan word er niks mee gedaan als je de rhesus d hebt dan krijg je in de zwangerschap en na de zwangerschap een spuit.

één maand geleden

Ik ben rhesus D negatief en tijdens de zwangerschap en na mijn bevalling een prik gekregen. Nu gaan ze onderzoeken wat de bloedgroep van de baby en of dit weer nodig is.

één maand geleden

Reactie op Mamavan862

Ik heb elke zwangerschap en na de bevalling een prik gehad hiervoor.
En jij hebt veder geen complicaties gehad of je kinderen?

één maand geleden

Reactie op Ashleytho

Ik heb zelf te horen gekregen dat ik rhesus c negatief ben ik moet met 27 w ...
Mijn man moet nu eerst bloedprikken en dan weten ze pas meer, wat ik nu weet is dat er antistoffen in mijn bloed zijn gevonden.. Lees gelijk de ergste verhalen en de slechtse aflopen

één maand geleden

Ik ben rhesus D negatief en tijdens de zwangerschap en na mijn bevalling ee ...
Ben jij en jouw baby wel helemaal gezond?

één maand geleden

Reactie op User310123

Ben jij en jouw baby wel helemaal gezond?
Ja daar kreeg ik de prikken voor! Ik heb in je andere topic een link gezet. Hopelijk geeft dat rust!

één maand geleden

Ja daar kreeg ik de prikken voor! Ik heb in je andere topic een link gezet. ...
Dankje!

één maand geleden

Reactie op User310123

Dankje!
Weet jij of je D of C negatief bent?

één maand geleden

Weet jij of je D of C negatief bent?
Nee weet eigenlijk nog niks.. Werd vandaag gebeld dat er antistoffen in mijn bloed zijn gevonden en mijn man moet morgen voor bloedonderzoek komen

één maand geleden

Reactie op User310123

En jij hebt veder geen complicaties gehad of je kinderen?
Nee alle drie mij kindjes zijn gezond geboren. En ik had ook niks.

één maand geleden

Reactie op User310123

Nee weet eigenlijk nog niks.. Werd vandaag gebeld dat er antistoffen in mij ...
Dit kan je in je online dossier vinden! Ik ben c negatief. Bij mijn dochter ook, niks aan de hand geweest. Nu ook, met 27 weken nog een keer prikken en ik zie het wel. Positief proberen te denken, ze kunnen zo vreselijk veel in de medische wereld. Daarom word je ook geprikt, kunnen ze ellende voorkomen.

één maand geleden

Reactie op User310123

Mijn man moet nu eerst bloedprikken en dan weten ze pas meer, wat ik nu wee ...
Ja dat is schrikken ik begrijp je helemaal😞 maar probeer positief te blijven ze kunnen tegenwoordig zoveel doen en daarom worden we ook zo goed gecontroleerd😘. Hopelijk hebben jullie snel de uitslag en krijgen jullie wat meer uitleg. Misschien ook je angsten uiten naar de verloskundige zodat ze ervan op de hoogte is dat je zonder uitleg nu in angst 🍀🍀

één maand geleden

Ik had bij mijn eerste 2 zwangerschappen ook rhesus C negatief. Werd bij beide keren later in de zwangerschap nog gecontroleerd of ik antistoffen aanmaakte, dit was beide keren niet het geval. Verloskundige gaf aan dat die kans ook nihil is. Ik hoefde er verder niks mee in de zwangerschappen en bevallingen. Nu voor de 3e keer zwanger, maar nog geen bloed geprikt.