7 Reacties

2 maanden geleden

Ik ben ook gestopt met roken toen ik positief testte. Ik stop met de hulp van pleisters en zuigtabletten. Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik gestopt met behulp van een instantie die werkt via de zorgverzekering, ook met pleisters en zuigtabletten. Dat maakt het een stuk draaglijker en geeft minder stress. Je hebt dan wekelijks een tel gesprek (gedurende 6 weken) met een coach en dan ga je langzaam alles afbouwen. Is dat misschien iets voor jou?

2 maanden geleden

Hoi, ik had er ook heel veel moeite mee. Maar ik heb filmpjes gekeken waar ze laten zien wat het met de kleine doet en sindsdien heb ik er geen behoefte meer aan. Probeer al jaren te stoppen en het lukt me altijd maar maximaal 3 weken met veel pijn en moeite. Het zien van dat filmpje deed het hem. Ik hoop dat dit jou ook kan helpen.

2 maanden geleden

Ik herken vooral het eetgedeelte heel erg. Wij aten ook wekelijks iets van tapas, iets van rood rundvlees of idd lekkere belegde broodjes. Ik probeer steeds een ander soort broodje te beleggen, op het moment ben ik gek van een stokbroodje met sla, kippendij, cashew nootjes en truffelmayo

2 maanden geleden

Hee, gefeliciteerd!! Ik herken wel wat je zegt over het eten, ik at die dingen niet wekelijks, maar ik mis wel heel erg dat het nu niet meer kan, en dat ik beperkt word in mijn keuzes. Ik heb zelf nooit gerookt, dus kan je daar helaas niet mee helpen. Ik kan me wel goed voorstellen dat het heel moeilijk kan zijn om dat nu zo ineens vol te houden. Van rokers uit mijn omgeving heb ik wel goede dingen gehoord van de hulp met stoppen vanuit de huisarts en zo’n stoppen met roken coach. Veel sterkte! 💪🏻

2 maanden geleden

Zorgverzekeraars, huisartsen en de VK zelf hebben allemaal lijntjes naar interne en of externe programma s voor stoppen met roken en ook juiet de mentale ondersteuning daarvan. Sommigen ook met lotgenotengroepen ed, dat kan heel fijn zijn! Maar nog gefeliciteerd met je onverwacht snelle zwangerschap! :D en succes met de stress, hopelijk vind je met of zonder hulp een prima dragelijk weg ermee :)

2 maanden geleden

Hi! Ik herken het deels, zodra ik hiermee bezig ben vraag ik mezelf af of ik nu echt zo egoïstisch ben. Dat ik er uberhaupt over nadenk, terwijl ik weet dat het voor de baby niet goed is. Het is wat hard, maar bij mij werkt het wel. 🫶🏼

2 maanden geleden

Hier idem dito, heb het m’n vorige zwangerschap hier altijd moeilijk mee blijven hebben. Het eten, het drinken, het roken… Had toen ook zwangerschapsdiabetes & dat zorgde dat er nog veel extra niet meer mocht of beperkt.. Maar zodra je je kleintje in je armen hebt weet je waarom je het doet. Merk nu wel met de tweede dat ik het terug heb, het gemis naar een beetje “mezelf” zijn? Als ik het zo mag benoemen 😬 maar er is nog tijd zat om te genieten van alle lekkernijen zodra je bevallen bent 🙏