56 Reacties

één maand geleden

Hoi Gab! Ik ben ook 30, 5 weken (en een paar dagen) en heb óók de 16de mn eerste echo. Toevallig! In verwachting van mn eerste, dus mega spannend in de meest positieve zin van het woord. Woon op zuid. Lijkt me leuk om wat meer zwangere vrouwen te ontmoeten, ik ben de eerste van mn vriendinnen die zwanger is ☺️

één maand geleden

Hi! Super leuk initiatief. Ik ben mama van een zoontje van 3. Woon in Delft, vlakbij Rotterdam, samen met mijn man, zoontje en twee katten. Momenteel 7+4 wkn zwanger. Werkzaam in de huisartsenzorg.

één maand geleden

Reactie op Rosa ✨

Hi!! Het gaat, met vlagen haha. Veel misselijk, duizelig. Ik zie dat je ook ...
Ja 3 jaar nu. Heerlijke baan haha Het gaat wel goed. Wat misselijk en ontzettend moe 😩 en opgeblazen 😅. Voor de rest wel prima vooral als ik het vergelijk met mijn eerste zwangerschap!

één maand geleden

Reactie op Netje87

Ooh echt! Ja ligt er vlakbij 😂 Thnx 🥰, opzich voel ik me ok. Wel veel kwa ...
Wel goed! Wat misselijk, moe en opgeblazen maar het is te doen. In vergelijking met mn eerste valt het mij nog mee😅

één maand geleden

Reactie op SassyNinjaMeow

Ja ik vind het mega spannend idd! Ik ben natuurlijk heel blij dat het geluk ...
Spannend! Ik deel de angst hoor. Ik ben zelf chronisch depressief en heb ocd en ptss, ik voel mij fantastisch hoor ondanks alle lettertjes haha. En heb bij mijn eerste zwangerschap een spoedkeizersnede gehad omdat mijn baarmoederhals in een afwijkende stand staat. Ik ga jammer genoeg ook weer de medische molen in maar ik hoop dat ik door vorige ervaringen wel wat meer voor mezelf ga opkomen en meer vertrouw op mezelf en mijn lijf. Ik heb gemerkt dat ik alle controles wel ala overweldigend heb ervaren soms want het was zóveel. Soms leek het alsof ik bijna geen tijd had om te genieten van het kleine meisje wat in mijn buik zat en alleen maar bezig was met voorzichtig zijn. Maar! Het was een leerzame ervaring, ik heb een geweldige kleine prinses eraan overgehouden en veel geleerd over zowel mezelf als de medische wereld. Ik kijk misschien daarom minder uit naar de controles omdat mijn ervaringen zo vervelend waren😩 Ik kan mij ook moeilijk concentreren haha. Het liefst schreeuw ik het van de daken maar ik wacht nog even tot na de 12 weken denk ik. Een gedeelte van mijn schoonfamilie weet het al, ik kon het zó moeilijk verborgen houden haha. Met vrienden en overige familieleden wachten we nog even. Sowieso tot na de eerste echo. Op mijn werk vertel ik het wel pas na de 12 weken. Ik ben ontzettend moe, misselijkheid met vlagen en mega opgeblazen. Op mijn werk probeer ik niks te laten merken maar door mijn opgeblazen buik moet ik soms mijn buik verbergen doormiddel van kleding. Gelukkig houdt ik van een oversized shirt dus het valt niet op. Maar bijvoorbeeld niet meer meegaan om te gaan roken gaat wel een ding worden. Weet nog niet helemaal wat mijn excuus gaag zijn 😂 Voor de rest hebben wij het ook al gedeeld met onze dochter. Die vraagt al maaaaanden om een baby en die vindt het nu helemaal spannend en leuk. Ze heeft er zin in om grote zus te worden. Dat is wel zo leuk om te zien, haar blijdschap en enthousiasme🥰

één maand geleden

Reactie op Klavertje30

Hoihoi ik ben 33 jaar en ben zwanger van de eerste 4.3 weken. Ik woon in Go ...
Hoi! Gezellig! Hoe gaat het nu met je? Voel je je goed?

één maand geleden

Reactie op Jolanda97

Snap ik helemaal. Wil helemaal los gaan, maar wil ook wel eerst weten wat h ...
Begrijpelijk! Ik kan niet wachten, ik ben zó verliefd op babykleertjes 🥰

één maand geleden

Reactie op Anitav94

Hoi, Ik ben Anita, bijna 30 en ik woon met mijn vriend en 3 katten in Briel ...
Hoi! Wat leuk! Hoe voel je je? Laat van kwaaltjes of valt het mee? Heeft iemand al wat door?

één maand geleden

Reactie op Monifa el m

Hoihoi! Ik ben monifa wel wat aan de jongere kant 18, en 5+3 weken maar ik ...
Ah wat leuk!! Welkom! Hoe voel je je? Gaat alles goed of heb je veel last?

één maand geleden

Reactie op celizer

Hoi Gab! Ik ben ook 30, 5 weken (en een paar dagen) en heb óók de 16de mn e ...
Gezellig! Nou, zeker toevallig! Ik woon ook op zuid 😂. Hoe voel je je? Last van kwaaltjes of valt dat mee?

één maand geleden

Reactie op sunflower_86

Hi! Super leuk initiatief. Ik ben mama van een zoontje van 3. Woon in Delft ...
Hoi! Ik dacht ik gooi een balletje op. Vooral omdat ik de eerste keer tijdens corona zwanger was en we in een lockdown zaten, wat was dat eenzaam! Tenminste zo ervaarde ik het. Dus nu hopend op een andere ervaring 😅 Hoe voel je je? Hoe ervaart je gezin het? Hebben jullie het al verteld aan jullie zoontje?

één maand geleden

Wat een leuk initiatief @gabriëlla! Ik heb behoefte aan iets soortgelijks, ben 31 en woon sinds een klein half jaartje in Rotterdam. Ik heb nog niet veel contacten hier en ben nu in verwachting van een eerste kindje wat super leuk en spannend is! 😊 een gezellig clubje in de buurt lijkt mij fijn! Ik werk in Leiden (docent op het HBO en als therapeut) . 9 september eerste echo, ik kan niet wachten!!

één maand geleden

Reactie op Poppedijn25

Gezellig! Nou, zeker toevallig! Ik woon ook op zuid 😂. Hoe voel je je? Las ...
Ik las je bericht en dacht: er komt echt veel overeen haha! Ik voel me fysiek best wel goed. Maak me ook een beetje zorgen, maar die horen er bij. Tot nu toe nog redelijk in balans 😂

één maand geleden

Hoi Ik ben roxanna. En momenteel ongeveer 5 weken zwanger van ons eerste kindje. 6 september eerste echo.🤞 en ben werkzaam in de kinderopvang. En woon in de hoek.

één maand geleden

Reactie op Poppedijn25

Hoi! Wat leuk! Hoe voel je je? Laat van kwaaltjes of valt het mee? Heeft ie ...
Ik voel me goed! Wel lage rugpijn en mn borsten doen heel erg pijn en moe, maar verder tot nu toe goed!

één maand geleden

Reactie op Anker11

Wat leuk! Ik ben ook 30 en woon in Brielle :)!
Echt waar? Wat leuk!! Misschien kunnen we een keertje afspreken en kletsen over de zwangerschap 🥰 ik ga bij de dukdalf denk ik ook zwangerschapszwemmen doen!

één maand geleden

Reactie op lautje92

Wat een leuk initiatief @gabriëlla! Ik heb behoefte aan iets soortgelijks, ...
Wat leuk! Hoe vindt je het tot nu toe in Rotterdam? We kunnen altijd afspreken en/of appen. Heel leuk 😊

één maand geleden

Reactie op Anitav94

Ik voel me goed! Wel lage rugpijn en mn borsten doen heel erg pijn en moe, ...
Fijn!

één maand geleden

Reactie op celizer

Ik las je bericht en dacht: er komt echt veel overeen haha! Ik voel me fysi ...
Ja er komt echt veel overeen haha! Heel leuk en toevallig! Dat is fijn dat het goed gaat! Tja... zorgen horen er idd bij. Er zijn geen dingen waar je je extra zorgen over maakt? Ik heb er weer zin in om met een grote toeter rond te lopen. Twijfel wel over wanneer het te vertellen op mn werk. Wanneer ga jij dat doen?

één maand geleden

Reactie op Rox144

Hoi Ik ben roxanna. En momenteel ongeveer 5 weken zwanger van ons eerste ...
Heel veel succes de 6de! Spannend!! Leuk dat je ook in de kinderopvang werkt!