56 Reacties

één maand geleden

Hi, leuke topic! Chelsey, 30 jaar woon en werk in Hoogvliet met mijn partner en werkzaam als docent. Zwanger van ons 1e wonder na wat hulp vanuit het ziekenhuis (IUI). Groetjes🌸

één maand geleden

Reactie op Poppedijn25

Ja er komt echt veel overeen haha! Heel leuk en toevallig! Dat is fijn dat ...
Het is m’n eerste zwangerschap, dus mn zorgen zijn vooral ‘gaat het wel goed’. Had heel licht bloedverlies, dus hing meteen aan de bel met de verloskundige. Ik probeer dat een beetje los te laten. Wil het wel echt iedere keer vertellen als ik een vriendin zie 😂 Op werk heb ik het tegen één collega verteld. Als er dan wat mis is, dan leek me dat handig. Maar officieel vertel ik dat pas met 12 weken, zolang ik me goed blijf voelen en de noodzaak er niet is 😊 Is het voor jou anders, ten opzichte van een eerdere zwangerschap?

één maand geleden

Reactie op celizer

Het is m’n eerste zwangerschap, dus mn zorgen zijn vooral ‘gaat het wel goe ...
Ik voel me vooral minder misselijk en over het algemeen minder slecht als de eerste keer. Bij mijn eerste had ik echt 36 weken lang het gevoel dat al mijn..... alles eigenlijk uit mij werd geslurpt en naar haar ging 😂. Nu heb ik dat minder. Ik ben wel misselijk en moe maar lang niet zoals de eerste keer. Voor de rest ben ik ook een stuk relaxter en beter voorbereid voor mijn gevoel. Ik maak me wel zorgen maar ik ben ook van nature een miep paniek 😂. Maar dat zijn meer zorgen omtrent het gaan van 1 kind naar 2 kindjes en de eerste die naar school gaat en ik was mij zó hyperbewust van de 'eerste 1000 dagen' van een kind en nu wil ik dat natuurlijk weer kunnen doen maar mijn dochter verdient ook mijn tijd en aandacht.... ik maak me vooral zorgen over of ik er wel altijd genoeg kan zijn voor beide en dat er "genoeg mama is" voor beide. Maaarja ik merk aan alles dat een tweede zwangerschap anders is als de eerste, mentaal, fysiek, emotioneel

één maand geleden

Reactie op Chelssss

Hi, leuke topic! Chelsey, 30 jaar woon en werk in Hoogvliet met mijn partn ...
Hoi Chelsey! Hoe voel je je?

één maand geleden

Reactie op Poppedijn25

Hoi Chelsey! Hoe voel je je?
Hoi, erg misselijk (moeheid is wel beter te doen). Nu ik weer aan het werk ben valt de misselijkheid gedurende de dag wel mee maar zodra ik thuis ben en ik zit in de ruststand is het echt heftig. Morgen 8 weekjes ik hoop dat het snel minder wordt met de klachten🤣. Hoe verloopt het bij jou? Groetjes,🌸

één maand geleden

Super leuk initiatief! Ik ben Michelle, 29 jaar en nu 6.3 weken zwanger van ons 3e kindje. Wij wonen in Capelle aan den IJssel 😊 Ik ben werkzaam als logopedist! Lijkt me leuk om in contact te komen met (aanstaande) mama’s!

één maand geleden

Hi! Ik ben Myrthe en vandaag precies 10 weken zwanger. Ik woon in schiedam samen met mijn vriend. Dit is ons eerste kindje. Ik heb eigenlijk geen kwaaltjes, alleen af en toe een beetje vlagen van misselijkheid en pijnlijke borsten, maar verder mag ik in mn handjes knijpen als ik verhalen van andere hoor ☺️

één maand geleden

Reactie op Chelssss

Hoi, erg misselijk (moeheid is wel beter te doen). Nu ik weer aan het werk ...
Hoi! Tja, heel misselijk en ontzettend moe. Op het werk kan ik het een soort van negeren soms maar ik merk dat dat steeds lastiger gaat. Ik hoop dat het niet net zo erg wordt als bij mijn eerste zwangerschap maar we gaan het meemaken 😂. Als het goed is volgende week 8 weken en dan hopelijk gaat het meevallen maar ik ben bang dat ik het net als de eerste keer ga moeten afwachten tot halverwege mn tweede trimester. Maar ach 😅

één maand geleden

Reactie op MvdO

Super leuk initiatief! Ik ben Michelle, 29 jaar en nu 6.3 weken zwanger van ...
Leuk! Interessante baan ook! Hoe gaat het tot nu toe? Vooral omdat je er ook al twee hebt

één maand geleden

Reactie op Myrth96

Hi! Ik ben Myrthe en vandaag precies 10 weken zwanger. Ik woon in schiedam ...
Hoi Myrthe! Gezellig! Schiedam is ook zo leuk! Fijn dat je zo weinig klachten hebt! Daar mag en moet je ook zeker van genieten want dit is ook zo een heerlijke, wonderlijke tijd !

één maand geleden

Reactie op Poppedijn25

Leuk! Interessante baan ook! Hoe gaat het tot nu toe? Vooral omdat je er oo ...
Het is gelukkig goed te combineren. Deze zwangerschap toch wat minder last van misselijkheid dan bij de vorige. Ik merk wel echt dat ik heel moe ben na zo’n dag clientencontact. Hoe voel jij je? 😊

15 dagen geleden

Leuk initiatief! Ik woon in Rotterdam, samen met mijn vriend en hond. Ben momenteel 13+5 zwanger van mijn eerste. Ben 44 en we hebben lange trajecten achter de rug, dus dit kindje is echt een wondertje. Alles gaat goed, niet teveel klachten gelukkig. De hormonen schieten soms wel door mijn lijf 😀. Leuk om jullie hier verder te leren kennen.

14 dagen geleden

Reactie op Sjakie Shiplane

Leuk initiatief! Ik woon in Rotterdam, samen met mijn vriend en hond. Ben m ...
Fijn om te lezen!! Tja, de hormonen horen erbij. Ik ben nu zwanger van mn tweede en mn man zegt weer "dit is niet mijn vrouw. Nog 6 maanden en dan ben je weer terug". Ach wat is 9 maanden op een heel leven?! 🤷🏾‍♀️😂💁🏿‍♀️ Fijn ook dat je niet teveel klachten hebt!

14 dagen geleden

Reactie op MvdO

Het is gelukkig goed te combineren. Deze zwangerschap toch wat minder last ...
Na een week migraine voel ik me nu wel goed. Ik durf het nog niet hardop te zeggen maar ik denk dat het ergste nu wel voorbij is. Ik heb wel BIZAR VEEL honger. En dat ook constant. Dat wekt soms wel irritaties op want alles wat ik wil eten mag ik niet 😂. Ik loop echt elke dag op het werk en thuis zoekend rond op zoek naar weer wat te eten. 😂

12 dagen geleden

Ik woon in Ridderkerk, zelf 32 jaar en al een zoontje van 4,5 jaar. Nu zwanger van ons 2de kindje 12+5

7 dagen geleden

Hoi hoi! Ik ben Larissa en woon samen met vriend en kat in Rotterdam. Met 36 ben ik zwanger van ons eerste kindje en wij verheugen ons enorm op de komst van ons klein mannetje. Hebben jullie nog tips voor kinderopvang in Rotterdam Noord/Hillegersberg Zuid?