8 Reacties

8 maanden geleden

Bij twijfel en zeker wanneer je je zorgen maakt huisarts bellen. Wij hebben dit zelf pas bij iets latere leeftijd gehad. Zeker bij nog zo’n jong kind bij dit soort klachten bellen. Je leert er ook veel van en fijn om je te laten informeren. Anders kun je evt letten op: neusvleugelen, piepende ademhaling. Intrekkingen borst

8 maanden geleden

Heeft ze het rhinovirus of het RS virus (respirator syncytieel virus)? Het rhino virus is een normaal verkoudheidsvirus in principe zonder ernstig beloop. Het RS virus is het verkoudheidsvirus waar veel baby's zo ziek van worden. Dat zegt dus vooral iets over de kans dat ze er erger ziek van worden. Verder onafhankelijk van welk virus is het belangrijk om te letten op alarm symptomen dus: is ze benauwd (zie je bv neusvleugels of intrekkingen van de huid/spieren bij de ribben, sleutelbenen, bovenbuik (zie YouTube) of blauw rondom de lippen)? Drinkt ze genoeg dus huilt ze met tranen en heeft ze nog genoeg plas luiers? Heeft ze koorts? Gaat het eerst beter en vervolgens plots slechter? Of, niet onbelangrijk, vertrouw je het zelf niet? Neem dan weer met de huisarts(en post) contact op.

8 maanden geleden

Wat @haroekoe84 zegt is het belangrijkste eigenlijk en echt alles mee gezegd :) kan dit alleen maar benadrukken. Beter een belletje te veel als de weinig. En HAP denkt graag met je mee (mocht je in het weekend of avond bellen), daar zijn ze voor! Mijn zoontje is met 3 maanden ook opgenomen met RS-virus, geen pretje kan het zijn. Beterschap voor je kleine!

8 maanden geleden

Reactie op Hoppakee

Heeft ze het rhinovirus of het RS virus (respirator syncytieel virus)? Het ...
Ik dacht dat rhinovirus gelijk aan rs virus is. Als je opzoek op internet staat dat namelijk of ik kijk verkeerd🥹 het is de rhinovirus maar haar longen die zijn gewoon helemaal vol. En ze hoest heel erg veel. Haar neushe zit ook helemaal verstopt.

8 maanden geleden

Reactie op gzm63

Ik dacht dat rhinovirus gelijk aan rs virus is. Als je opzoek op internet s ...
Nee, het rhinovirus is het ‘gewone’ verkoudheidsvirus en daarmee in principe minder ernstig dan het RS-virus. Zolang je kleine alleen normale verkoudheidssymptomen laat zien zoals snotteren en hoesten hoef je je dus bij rhino geen zorgen te maken. Let wel op, zoals anderen ook schrijven, als ze benauwd gaat lijken.

8 maanden geleden

Onderschat ook het Rhinovirus niet. Hier met een meisje van 2 ook opgenomen geweest helaas. Slaat ook op de longen.

8 maanden geleden

Hoe gaat het nu?

8 maanden geleden

Reactie op mariekek89

Hoe gaat het nu?
Ze klinkt heel erg vol we zijn gister weer langsgewwest haar longen klinken nog goed dus niks om over zorgen te maken