14 Reacties
één dag geleden
Meid ik snap je helemaal. Hier hetzelfde. De hormonen maken alles 1000 keer erger en mijn partner snapt er bijna niks van dus helpt ook niet. Probeer iets te vinden wat je gerust stelt. Ik loop nu soms gewoon boos het huis uit tot ik rustig ben. En de angst dat je de baby iets aandoet met je emoties maakt alles alleen maar erger. Komt helemaal goed met de baby. Probeer jezelf lekker te verwennen zoveel je kan zodat je je zo goed mogelijk voelt
één dag geleden
Reactie op GedrevenZwaan946963
Meid ik snap je helemaal. Hier hetzelfde. De hormonen maken alles 1000 keer ...
Oh ja precies dat…. Het is soms zo erg dat ik smijt met deuren enzo. De buren zullen wel denken… ja precies, goed van je om rustig proberen te worden door apart te lopen. Alleen komt mijn vriend al-tijd achter mij aan, waardoor ik nog meer uit mijn plaat ga. Hoevaak ik ook zeg, we praten straks laat me even. Het geeft geen nut
één dag geleden
Reactie op J2024J
Oh ja precies dat…. Het is soms zo erg dat ik smijt met deuren enzo. De bur ...
Omg ik heb dat ook gehad met mijn ex en dat werkt echt zo niet. Verschrikkelijk. Als je een therapeut hebt zou ik hem meenemen en de therapeut het uit laten leggen.. Hij moet ook een beetje naar je luisteren en je rust gunnen wanneer je hierom vraagt. Anders is het ook gewoon zijn schuld dat je uit je plaat gaat... vind ik
één dag geleden
Omg ik heb dat ook gehad met mijn ex en dat werkt echt zo niet. Verschrikke ...
Nee inderdaad, je wilt gewoon zelf tot rust komen zodat je daarna rustig kan praten. Wat vervelend dat jij dit ook zo hebt ervaren met je ex. Nee helaas geen therapeut, zal het er mee moeten doen 🙈.
Voelde me net zo lullig, mijn baby begon na de ruzie flink te trappen nadat ik hem een tijdje niet gevoeld had. Uitte zich natuurlijk gelijk weer door een hele emotionele huilbui 🙈
één dag geleden
Reactie op J2024J
Nee inderdaad, je wilt gewoon zelf tot rust komen zodat je daarna rustig ka ...
Jemig. Ja je moet echt grenzen stellen en aangeven dat je dit nu echt nodig hebt en ook dat het voor de baby ook belangrijk is. En als hij daar niet naar luistert verdient hij de woede vind ik... alleen zo sneu voor jou. Is er niemand die een beetje kan bemiddelen? Luistert hij naar je als jullie geen ruzie hebben? Dat je het op een rustig moment duidelijk kan maken misschien?
één dag geleden
Jemig. Ja je moet echt grenzen stellen en aangeven dat je dit nu echt nodig ...
Nee niet iemand die daar mee kan helpen helaas, ik moet eerlijk zeggen dat ik ook iemand ben die er niemand bij wilt betrekken. Je schaamt je er toch voor… ik probeer er vaker op een later moment op terug te komen. Maar de volgende keer herhaalt het zich steeds weer gewoon…
één dag geleden
Reactie op J2024J
Nee niet iemand die daar mee kan helpen helaas, ik moet eerlijk zeggen dat ...
Jaa snap ik wel. Nou als je je hart soms wil luchten mag je me toevoegen hoor. Je mag alles tegen me zeggen. Ik kan niet helpen maar miss kan ik je wel helpen met je niet slecht over jezelf voelen. En ik herken het hoor. Hier ptss en ook heftige emoties daardoor, en daardoor schaamte omdat het als mijn schuld voelt. Maarja... waar 2 vechten hebben 2 schuld en 2 een mogelijkheid om het te verbeteren. Niet alleen jij
één dag geleden
Ik herken je probleem heel goed, wat ik je aanraad is een verwijzing naar de pop poli. Hier hebben ze m.b.t diagnoses, eventuele medicatie en zwangerschap precies zicht op de mogelijkheden voor de ondersteuning die je nodig hebt.
Links of rechtsom het maakt niet uit wie de 'schuldige' is in dit verhaal. Het gaat erom dat het gebeurd en dat jullie samen erna moeten kijken wat er voor jullie wel nodig is dat dit ook anders kan. Dit gaat niet meer om jou of zijn gevoelens maar om het welzijn voor jullie kindje. Misschien kunnen jullie beide door zo'n benadering een stapje achteruit zetten en niet gelijk reageren op de ander.
één dag geleden
Ik herken dit niet, maar mijn vriend en ik hebben wel een codewoord afgesproken voor als het 1 van ons even teveel wordt. Wij hebben de afspraak dat degene die het codewoord gebruikt even alles mag laten vallen en de boel de boel mag laten. Als het dan weer blaat beter gaat komt diegene weer terug.
Wellicht dat dit het proberen waard is? Zelf dus nog geen praktijk ervaring, want we hebben het geen van beiden nog gebruikt
19 uur geleden
Reactie op J2024J
Nee niet iemand die daar mee kan helpen helaas, ik moet eerlijk zeggen dat ...
Weet dat je NIET alleen bent, dit gebeurt bij enorm veel mensen en het zal je ook verbazen hoeveel zwangeren en mama's een vorm van autistisme hebben of iets anders, je bent niet alleen!! Pop poli is echt top, zou ik enorm aanraden. Je VK of je huisarts kan je doorverwijzen, ook alls je aangeeft dat je het hele verhaal liever dasr vertelt en niet aan je huisarts oid. Zwanger met een vorm van autistisme is 'gelukkig' al een indicatie om naar de pop poli te kunnen gaan. Ze zijn superlief en open en meedenkend en ze zien Écht van alles dus schaam je niet. Hoe meer jij deelt, hoe beter ze je kunnen helpen en steunen! En alvast goe dat je hier hulp en tips vraagt :-). Succes, hou vertrouwen in jezlef want je gaat dit aankunnen en redden meis!! 💪🏻🔥