5 Reacties

één maand geleden

Hoi! Ja, dit herken ik. Ik moet ook niet dénken aan fruit en koude groenten. Ik eet wel soep met groenten en als iemand anders voor mij kookt, eet ik ook makkelijker groente. Verder gaan pizza en kipnuggets er wel altijd in 😅 ik heb goede hoop dat het over een paar weken anders is en ik weer meer dingen kan eten.

één maand geleden

Aaah ik heb echt hetzelfde! Ik at altijd super gezond voor me zwangerschap en nu door de misselijkheid kan ik niks normaal eten. Als ik dan de geur van warm eten ruik word ik direct misselijk en eet ik het niet. Ik heb wel super veel cravings naar zoetigheid (vooral chocolade) en eet hierdoor echt super ongezond :( ik voel me ook echt schuldig hierdoor.. hopelijk gaat het gedurende de zwangerschap beter

één maand geleden

Dit heb ik tot zover elke zwangerschap gehad (zo ook nu), bijna elke keer trok dit bij mij na het eerste trimester weg. Ik begrijp je schuld gevoel, maar het is even zoals het is. Betere tijden komen eraan. En ik ben/was soms allang blij dat ik wat binnen kon houden.

één maand geleden

Haha ik leef echt op koolhydraten (en fruit). Groenten eet ik altijd heel veel en graag.. het lukt gewoon niet tot nu toe (8,5e week)

één maand geleden

Ik herken dit volledig! Krijg vooral ongezonde dingen weg. Patat, pizza, kaassoufle, snoep, brood. Fruit gaat ook nog wel, en ijsbergsla, komkommer en paprika. Rest van de groente vind ik ineens zo vies. Ze zeggen ook dat de baby alle voedingsstoffen neemt van jou die hij op dat moment nodig heeft. Dus die zal, zeker als je straks in 2e trimester weer meer gezonde dingen kan eten, niet snel iets te kort komen. En die verschillende smaken proeven komt later wel, die misselijkheid de eerste weken is al vervelend genoeg! Bij mijn 1e zwangerschap kreeg ik ineens trek in gezonde dingen, was bij mij echt maar een paar weken.