Hoi allemaal, even een moeilijk onderwerp hier..
Ik ben momenteel (bijna) 14 weken zwanger en vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was heb ik erg veel stress in mijn leven door persoonlijke omstandigheden. Dat is allemaal heel ingewikkeld en veel, maar t komt neer op grote familieproblematiek waarbij dit kindje door niemand gewenst is behalve door mij. En mijn omgeving heeft heel erg veel invloed op mij en mijn leven.
Ik wil niets liever dan mijn kindje houden maar word van allerlei kanten gepusht het weg te halen. Ik ben geen jonge vrouw, sterker nog bijna 30 jaar. Zonder te diep in te gaan op de problematiek, wou ik graag mijn ei kwijt.
Ik kan het bij niemand kwijt en zou ook niet naar een professional willen. Ik ben bang dat het toch ergens uitkomt en ik vind het ook moeilijk om face 2 face bij een vreemde mijn levensverhaal te doen. Ik voel me elke dag enorm schuldig door de hoeveelheid stress, huilbuien en hoge hartslag die ik bij mezelf voel door alles. Ik eet hierdoor ook veel slechter en drink te weinig. Ik weet hoe slecht stress is en probeer er zo veel mogelijk afstand van te nemen, maar dit kan gewoon niet doordat de omgeving zo dichtbij staat. Me distantieren van mijn familie/omgeving is ook geen optie. Ik heb nog geen enkel moment echt kunnen genieten van mijn zwangerschap en durf ook geen band te creëeren met mijn baby omdat ik me zo schuldig voel.
Ik ben zo bang dat ik mijn kindje tekort doe en voel me er zo schuldig over iedere dag. Ik ben bang dat het kindje door alle stress iets overkomt en dat kan ik mezelf nooit vergeven.
Ik weet dat niemand hier iets mee kan en er niemand een oplossing voor mij heeft, dat vraag ik ook niet. Ik wou het gewoon even van me afschrijven en misschien heb ik wel wat aan sommige tips eventueel…
Bedankt alvast en hopelijk kunnen jullie genieten van jullie zwangerschap♥️