564 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Berlinda

Zou vast goed komen vroege termijn echo’s doen ze ook meestal niet maar omd ...
Klopt hoor, bij 5wk is er nog geen kloppend hartje. Die begint echt op z'n allervroegst pas bij 5+5, maar is niet standaard, dan moet je echt mazzel hebben. 6+0 is gangbaarder dat je beginnende hartactie kan zien en dan begint het vaak nog traag. Dat is ook de reden dat de eerste echo's vaak pas rond 7wk worden ingepland.

2 maanden geleden

Klopt hoor, bij 5wk is er nog geen kloppend hartje. Die begint echt op z'n ...
Dit klopt helemaal. Dat zij de verloskundige ook

2 maanden geleden

Ddp89 Ik heb vandaag een echo gehad rond ongeveer 5+5? Denken we... Heb geen eerste dag van laatste menstruatie ivm verwijderen implanon in mei 9 juli positieve ovulatie test gehad 19 juli zwangerschapstest negatief 30 juli ineens positief 2-3 weken Vandaag echo gehad, maar niets op te zien... Zelfs niet eens een holte... Komt dit vaker voor ? Dat er na een week of 2 wel ineens iets te zien is ?

2 maanden geleden

Reactie op Berlinda

Zou vast goed komen vroege termijn echo’s doen ze ook meestal niet maar omd ...
Klopt, wij waren ook verbaasd om met 5+3 weken een kloppend hartje te zien. Ik mocht zo vroeg omdat ik niet meer precies wist wanneer ik mijn laatste ongesteldheid had gehad haha! Vandaar z’n vroege echo. Dus hoef ik pas weer terug met de termijn echo. Dankjewel komt goed!

2 maanden geleden

Reactie op naomimaart2003

Klopt, wij waren ook verbaasd om met 5+3 weken een kloppend hartje te zien. ...
Waarschijnlijk ben je dan toch echt iets verder😉 want met 5+3 is het echt onmogelijk om een kloppend hartje te zien. Als je ik je foto zie, is dat rond de 6wk, zo'n beeld heb je nog niet bij 5+3, dan kan je niet tot nauwelijks een foetus opmeten. Dus goed nieuws! Je zal bij een volgende echo waarschijnlijk zien dat je dan ineens verder blijkt te zijn🙂

2 maanden geleden

Reactie op J.W.N

Ddp89 Ik heb vandaag een echo gehad rond ongeveer 5+5? Denken we... Heb gee ...
Lastig te zeggen. Het beste wat je kan doen is afwachten. Bij zo'n vroege termijn kan het alle kanten opgaan. Als je cyclus veel langer was, kan je toch minder ver zijn dan gedacht. Maar is moeilijk te zeggen. Minimaal 10-14 dagen wachten en echo dan herhalen is het beste wat je kan doen. Dan moet je progressie zien. Als er dan nog steeds niets in de baarmoeder te zien is, maar wel dik slijmvlies (soms vicht achter de baarmoeder) en je test is nog steeds positief, kan het wijs zijn om HCG te prikken om een bbz uit te sluiten. Maar dat weet je verloskundige waarschijnlijk ook prima of nog beter. Dus altijd goed en wijs om het tzt met haar te bespreken. Tot die tijd geen zorgen en afwachten. Kan is groot dat je gewoon toch net te vroeg hebt gekeken😉

2 maanden geleden

Reactie op Berlinda

Dit klopt helemaal. Dat zij de verloskundige ook
Hi denk je dat mijn termijn klopt bij mijn. Echo.

2 maanden geleden

Waarschijnlijk ben je dan toch echt iets verder😉 want met 5+3 is het echt ...
Ohw wauw!! 🥺

2 maanden geleden

Lastig te zeggen. Het beste wat je kan doen is afwachten. Bij zo'n vroege t ...
Bedankt voor je berichtje! Idd een bbz werd ook te sprake gekomen alleen ze had contact gehad met gynaecoloog en die vond geen reden om mij te zien. Dan had ik al wel erge krampen en pijn ervaren vertelden ze me. Ik heb idd over 2 weken een nieuwe echo en dan zien we wel verder! Nogmaals bedankt!❤️

2 maanden geleden

Reactie op Berlinda

Hi denk je dat mijn termijn klopt bij mijn. Echo.
Ook lastig te zeggen van alleen een foto, maar het beeld past bij ergens tussen 5 en 6wk. Dus ook normaal🙂 echobeelden zijn makkelijker te interpreteren op bewegend beeld.

2 maanden geleden

Hier een mooie groei! 6+4 vandaag en een mooi snel kloppend hartje😁 heb het dit weekend aan m'n familie verteld en dan slaat ineens toch de twijfel toe of het op maandag nog wel goed zit. Nu kan ik het weer even loslaten. Woensdag de officiële '1e echo' bij het fertiliteitscentrum.

2 maanden geleden

Hier een mooie groei! 6+4 vandaag en een mooi snel kloppend hartje😁 heb he ...
Wauw! Wat een groot verschil al vergeleken met vrijdag! Of is buik/vaginaal verschil? In ieder geval heel mooi, wat een trots ❤️ En zo fijn die geruststelling!!

2 maanden geleden

Reactie op Seal

Wauw! Wat een groot verschil al vergeleken met vrijdag! Of is buik/vaginaal ...
Zijn allemaal vaginale echo's! Groei gaat gewoon lekker hard!❤️ inderdaad heel erg fijn! Hopelijk bij iedereen die binnenkort een echo heeft goed nieuws!

2 maanden geleden

Vandaag een tweede vroege echo gehad. Nadat we vorige week te horen kregen dat de termijn niet zou kloppen en dat het maar de vraag was of de zw.schap zich ontwikkelde, zei de echoscopist van vandaag weer iets heel anders. Vorige week had het wél gewoon op een termijn van rond de 5 weken geleken, dus waarom die andere persoon ons dan volledig in de stress heeft gebracht met de uitspraken? Geen idee. In ieder geval enorm blij met deze groei. Nog geen kloppend hartje, zit volgens eigen berekening op 5.6 maar het kan ook rond de 5,5 week zijn. A.s. maandag echo (bij de verloskundige dit maal) en dan hopelijk eindelijk een kloppend hartje❤️

2 maanden geleden

Vandaag gehoord dat we een meisje krijgen🥰

2 maanden geleden

Reactie op Bibidia

Vandaag gehoord dat we een meisje krijgen🥰
Gefeliciteerd🌸 Maar dan ben je niet uitgerekend in april, neem ik aan? Dit is een topic van de geboorteclub april 2025... 😅

2 maanden geleden

Vandaag echo gehad met 6+1 en al een mooi kloppend hartje gezien😍😍🥰🥰

2 maanden geleden

Reactie op lizzy017

Vandaag echo gehad met 6+1 en al een mooi kloppend hartje gezien😍😍🥰🥰
Wauw super! 🥰

2 maanden geleden

Volgens eigen berekening 6+2 en vandaag een hartje gezien dat echt net was gaan kloppen😊 het ging dus nog wat langzaam maar begreep dat dat prima kan bij deze termijn als het net klopt. Hopelijk kunnen we voor onze vakantie over 2,5 weken nog eens kijken.

2 maanden geleden

Wat een geluksmomentje! Hartje zien kloppen!! ❤️vermoedelijk wel minder lang zwanger als dat ik dacht. Zou nu 6 weken zijn en uitgerekende datum 9 april! 🥰