640 Reacties
3 maanden geleden
Vandaag echo gehad 5+3 weken. Door vorige miskraam mocht ik eerder komen.. Vruchtzakje zag er goed uit, strak en niet brokkelig… en groot en dat is goed teken allemaal.. kreeg ik te horen🙏🏻. Hartje klopte nog niet maar dat is ook normaal met dit termijn. Ik ben opgelucht want wat vond ik dit spannend…!
27 aug mag ik weer langs voor controle :)
3 maanden geleden
Vandaag de vitaliteits echo. Volgens laatste menstruatie vandaag 6+6, de meting kwam overeen met 6+5 dus helemaal prima!
Een mooie 8mm en een kloppend hartje.
Na de miskramen een enorme opluchting om dit keer wel een kloppend hartje en een goede termijn te zien!
28 augustus de intake en dan meteen weer even spieken
3 maanden geleden
Vandaag volgens eigen berekening 6+0 en vanwege een eerdere miskraam een pretecho laten maken. Ze gaf aan dat ik waarschijnlijk 5+3/4 zou zijn. Een mooie vruchtzak en dooier is te zien alleen nog niet een kloppend hartje/embryo zo duidelijk kunnen spotten. 30 augustus de echo gepland staan bij de vk en zijn dan volgens eigen berekening 7+4. Hopen dat het zo door mag groeien en dat we dan iets moois/kloppend zien 🍀🤎🤍
3 maanden geleden
Vandaag echo gehad , dacht zelf rond de 7.3 week te zijn maar vk denkt eerder 8,2 ! ☺️ kindje was lastig in beeld te brengen maar wel een heel mooi kloppend hartje gezien
3 maanden geleden
Vanmorgen een kloppend hartje bij 7+5 weken! Heel fijn na twee eerdere miskramen🍀
3 maanden geleden
Reactie op Izzy94
Voor een uitwendige echo is een volle blaas goed.
Voor een inwendige echo m ...
Volledig correct! Meestal is een echo >10wk uitwendig en <10wk inwendig. Al verschilt dit per verloskundige. Als echoscopiste wil ik <10wk altijd vaginaal kijken voor de beste beeldvorming
3 maanden geleden
Ik heb vandaag mijn vroege echo gehad. En eindelijk na 2 MA’s een mooi hartje, kindje ontwikkelt zich super, hersen aanleg was al te zien en het was zelfs iets groter als mijn eigen termijn! Zelf reken ik op 7+3 maar de VK kwam op 8 weken uit 😊 dus het lijkt voor nu positief, volgende week de volgende echo. Komende tijd krijg ik elke week een echo bij de gynaecoloog om alles goed te kunnen blijven volgen (ivm Ascherman en beetje voor mijn eigen gemoedsrust) dus dat is super fijn.